راه های ترک سیگار را بشناسید


اگر قصد ترک سیگار و سیگار را دارید، ابتدا به موارد زیر توجه کنید:

اگر یک روز صبر کنید تا از خواب بیدار شوید و به خودتان بگویید «تصرف کردم» و دیگر سیگاری روشن نکنید، باید گفت که این خیال باطل است. خیلی خیلی کم پیش میاد که اینجوری بری.

راه های ترک سیگار

راه های ترک سیگار

حالا چیکار کنیم و سیگار کشیدن را از کجا شروع کنیم؟

ترک سیگار: اگر زیاد سیگاری نیستید و فقط چند نخ سیگار در روز می کشید، مطمئن باشید که به راحتی و بدون زحمت سیگار را ترک خواهید کرد. برای ترک سیگار، فقط به یک دگرگونی ذهنی نیاز دارید تا خود را مجبور به ترک سیگار کنید.

پس از ترک سیگار، می توانید طعم غذا را بهتر درک کنید، زندگی را واضح تر ببینید و از زمان و پول خود بهتر استفاده کنید. با ترک سیگار تا حد زیادی تضمین می کنید که فرزندانتان سیگار نکشند و در نهایت به زودی نخواهید مرد و فرزندان و همسرتان به جای از دست دادن شما، فردی مصمم، با اعتماد به نفس و شجاع را برای دوست و حمایت خود می خواهند. داشته است.

با بوی بد دهان، سرفه، تنگی نفس، سردرد، دندان های زرد و کثیف، پوست تیره و چروکیده خداحافظی کنید.

10 نکته برای ترک سیگار که باید رعایت کنید:

1- امروز را ترک نکن در عوض، یک روز را حداقل 30 روز بعد در نظر بگیرید و آن روز را در تقویم خود به عنوان “روز غیبت” در نظر بگیرید. سپس چند هفته آینده را صرف آماده سازی برای ترک کنید. به این ترتیب موفق خواهید شد (زیرا حداقل 10 روز طول می کشد تا مغز شما یک عادت جدید را یاد بگیرد).

بیشتر بخوانید  کاتتر ورید محیطی چیست؟

2- نوشتن. سه دلیل برای انصراف از یک کارت کوچک بنویسید. پول؟ بوی بد دهان را از بین ببرید؟ انگیزه ها متفاوت است، اما افراد طولانی تر، عمر طولانی تر را دلیلی برای ترک سیگار در نظر می گیرند. این کارت را همیشه همراه خود داشته باشید و هر زمان که می خواهید سیگار بکشید آن را تماشا کنید.

3- قدم زدن. این یک عادت سالم است که می تواند با یک عادت بد جایگزین شود: هر روز نیم ساعت پیاده روی. ترتیب انجام این کار به شما در برنامه شما کمک می کند و از افزایش وزن شما جلوگیری می کند (این اتفاق برای برخی که ترک کرده اند و منجر به بازگشت آنها به سیگار می شود).

4- در مورد بیمه بپرسید برنامه شما ممکن است شامل هزینه های ترک سیگار، مانند داروهای تجویزی، درمان جایگزین نیکوتین، و مشاوره باشد. با این حال، این روش ها ارزان تر از سیگار کشیدن برای یک سال است.

5- به پزشک خود مراجعه کنید. معاینه کنید و یکی از داروهایی را که ترک سیگار کرکی را بازنویسی کنید که کار را برای شما آسان تر کند. یک داروی ضد افسردگی مانند وارنیکلین (با نام تجاری Chantik) یا باپروپیون (با نام تجاری Ziban یا Velbatrin) به خوبی جواب می دهد. اگر باپروپین را مد نظر دارید، می‌توانید از جایگزین‌های نیکوتین مانند آدامس یا چسب‌های مخصوص نیز استفاده کنید (اگر Chantik مجاز نیست).

6- از محدودیت ها و عوارض جانبی احتمالی برنامه خود آگاه باشید و برای آنها آماده باشید.

7- سیگار کشیدن خود را تغییر دهید و اصلاح کنید. شروع به تغییر الگوهای سیگار کشیدن خود کنید. به عنوان مثال، اگر همیشه به محض اینکه پشت فرمان نشستید سیگاری روشن می کنید، سعی کنید هنگام رانندگی سیگار نکشید. همچنین برند سیگار خود را مرتباً عوض کنید. هنگامی که تحت استرس هستید، به جای روشن کردن سیگار از تکنیک های کاهش استرس استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  چرا نوشیدن آب برای بدن مفید است؟

8- شخص یا افراد دیگری را پیدا کنید که می روند. می‌توانید از فرد یا گروه مناسبی به‌صورت آنلاین که سیگار را ترک کرده و به یکدیگر کمک می‌کنند کمک بگیرید.

9- با خودت ائتلاف کن سوگند یاد کنید و متعهد شوید که سیگار را ترک کنید. برنامه های خود را با دوستان نزدیک یا خانواده به اشتراک بگذارید، آنها از شما حمایت خواهند کرد.

10- آنها را دور بریزید. در روز سی ام، تمام داروها یا جایگزین هایی که مصرف می کنید را متوقف کنید. دو روز بعد سیگار را ترک کنید. مبارکه!

راه های ترک سیگار

عواقب احتمالی ترک سیگار چیست؟

سندرم محرومیت یا محرومیت: علائم محرومیت، واکنش بدن به عدم دریافت نیکوتین پس از شروع دارو است. این علائم از فردی به فرد دیگر متفاوت است. ممکن است احساس بی قراری، عصبانیت، مضطرب یا خواب آلودگی داشته باشید. ممکن است در تمرکز مشکل داشته باشید یا احساس گرسنگی بیش از حد کنید. این علائم معمولاً در چند هفته اول پس از ترک سیگار شدیدتر می شوند. علائم ممکن است از دو هفته تا یک ماه طول بکشد.

خشم: عصبانیت یکی از شایع ترین عوارض ترک سیگار است. فردی که می رود بیشتر عصبانی می شود زیرا احساس می کند ممکن است نتواند با آن کنار بیاید. اثرات کافئین، از جمله عصبانیت، حتی پس از قطع نوشیدن کافئین تشدید می شود.

افسردگی: برخی افراد وقتی سیگار نمی کشند احساس بدی پیدا می کنند. حال، اگر در گذشته افسرده بوده اید، ترک سیگار شرایط را برای شما بدتر می کند. بنابراین، اگر احساس افسردگی می کنید، باید با پزشک خود در مورد این علائم صحبت کنید.

بیشتر بخوانید  علت درد زیر چشم چیست؟ + بهترین راه درمان این عارضه

افزایش وزن: بسیاری از افراد با ترک سیگار اندکی وزن اضافه می کنند. ممکن است احساس کنید که می خواهید بیشتر بخورید. زمانی که قصد دارید سیگار را ترک کنید، تغذیه سالم و ورزش می تواند به جلوگیری از افزایش وزن کمک کند.

مجموعه ای از یک مجله دلگرم کننده


دیدگاهتان را بنویسید