راه های افزایش قد


روش های افزایش قد:

راه های افزایش قد

1- خواب منظم و کافی:

زمانی که به خواب عمیق می رویم حدود 50 درصد از هورمون رشد روزانه بدن ما ترشح می شود و این اتفاق نمی افتد مگر اینکه الگوی خواب ما تقریباً مانند قبل باشد و سعی کنیم زودتر به رختخواب برویم.

2- ورزش:

ورزش بعد از خواب کافی و منظم اولین کلمه برای افزایش قد است. در حین ورزش هورمون های رشد شروع به ترشح می کنند و در نتیجه قد ما افزایش می یابد. بهترین زمان برای ورزش هر روز صبح قبل از صبحانه است.

آنچه در مورد ورزش مهم است این است که همیشه ورزش را با حرکات آهسته شروع کنید و به تدریج سرعت و شدت آن را افزایش دهید و سپس به تدریج از شدت آن بکاهید. برای این منظور پانزده دقیقه ورزش صبحگاهی توصیه می شود.

3- شیر:

بعد از ورزش و قبل از صبحانه مصرف یک یا دو لیوان شیر بسیار مفید و موثر است و علاوه بر افزایش قد باعث تقویت استخوان ها نیز می شود. بهتر است شیر ​​را قبل از نوشیدن و تمیز خوردن شیرین نکنید.

4- تزریق هورمون رشد:

ترشح ناکافی هیپوفیز گاهی باعث رشد ناکافی و رشد کم می شود و در این موارد باید هورمون رشد به بیمار تزریق شود. البته تزریق هورمون رشد در برخی افراد می تواند عوارض خطرناکی ایجاد کند و به همین دلیل باید زیر نظر مستقیم پزشک متخصص انجام شود.

5- عادت های بد نسازید:

مصرف داروهای انرژی زا قبل از بلوغ، مصرف زیاد چیپس و پفک، زیاده روی در نوشیدن نوشابه های گازدار، استعمال دخانیات، مصرف کم مواد غذایی حاوی کلسیم، مصرف زیاد نمک و غذاهای شور، کم تحرکی، خواب ناکافی، زندگی در محیط ناسالم آرامش و استرس دائمی به هر دلیلی داشته باشید، الکل (اتانول) به هر دلیلی.

بیشتر بخوانید  فواید بی نظیر مکمل N استیل سیستئین (NAC) برای سلامت بدن

همه موارد فوق می تواند باعث پوکی استخوان و کوتاهی قد شود.

6- مصرف مکمل های غذایی:

حتی اگر رژیم غذایی کاملی داشته باشید، باز هم نمی تواند تمام نیازهای بدن شما را تامین کند، باید مکمل هایی مانند کلسیم، ویتامین B و در را در سبد غذایی خود قرار دهید.

معمولا حداقل یک قرص مولتی ویتامین در روز مصرف کنید.

7- هورمون رشد:

جو و تخمه کدو تنبل حاوی مقداری هورمون رشد هستند و مصرف آنها می تواند به افزایش قد کمک کند.

8- جراحی:

گاهی در صورت لزوم از مداخله جراحی برای افزایش قد استفاده می شود که با انجام عمل جراحی روی افراد کوتاه قد، طول استخوان های بلند آنها به طور مصنوعی افزایش می یابد و استخوان های ساق پا می شکنند و محل شکستگی را با درپوش می پوشانند.استیل را بچسبانید.

9- ماساژ:

ماساژ پا به خصوص شست پا روشی ساده و جالب برای افزایش قد است. این باعث افزایش بیشتر هورمون رشد و در نتیجه افزایش قد می شود.

راه های افزایش قد

احتمال افزایش قد:

شانس بسیار بالا: دختران زیر 12 سال و پسران زیر 14 سال.

شانس متوسط: دختران زیر 18 سال و پسران زیر 20 سال.

شانس کم: دختران بالای 20 سال و پسران بالای 23 سال.

یا شانس: دختران بالای 25 سال و پسران بالای 28 سال.

راه های افزایش قد

از کدام رژیم غذایی استفاده کنیم؟

هر کسی که می خواهد قد خود را افزایش دهد باید پروتئین مورد نیاز خود را هر روز دریافت کند، به خصوص در چندین مرحله در طول روز. پروتئین باید از منابع پروتئین حیوانی مانند گوشت گوسفند و گاو، مرغ و ماهی، تخم مرغ و شیر مصرف شود.

بیشتر بخوانید  آیا درمانی برای سرطان تیروئید وجود دارد؟

از جمله مواد معدنی مورد نیاز برای رشد، کلسیم، فسفر، منیزیم، روی و فلوئور از اهمیت ویژه ای برخوردار است. منابع کلسیم؛ محصولات لبنی مانند شیر، ماست، پنیر خامه ای و بستنی.

فسفر و منیزیم در گوشت و سایر منابع پروتئین و حبوبات به وفور یافت می شود. فلوراید در آب نیز وجود دارد و آب آشامیدنی باید حاوی 1 ppm فلوراید باشد.

تحقیقات اخیر تایید می کند که مصرف کافی روی منجر به رشد کافی خواهد شد.در خاورمیانه و به ویژه در ایران، مصرف کم روی منجر به رشد کم خواهد شد. علاوه بر این، با کمبود سطح مغز و توانایی های ایمنی، بدن بیشتر مستعد ابتلا به بیماری های عفونی می شود.

توصیه متخصصان تغذیه؛ مصرف روزانه 150 گرم گوشت، نصف تا یک فنجان حبوبات پخته، دو تا سه لیوان شیر و لبنیات با سبزیجات فراوان.

نوجوانانی که رشد می کنند و رشد خوبی ندارند می توانند با مصرف مکمل های ویتامینی و معدنی طبق دستور و مصرف هفتگی آهن رشد خود را بهبود بخشند. بنابراین توصیه می شود کسانی که می خواهند قد بلندتری داشته باشند هفته ای دو بار جگر و غذاهای دریایی بخورند و هر روز چند عدد بادام، بادام زمینی و گردو بخورند.

غذاهای دریایی مانند ماهی، میگو، جگر و دانه های روغنی سرشار از مواد معدنی هستند و فواید زیادی برای نوجوانان دارند.

کدام تمرینات باعث افزایش قد می شوند:

هر چه بیشتر فعال باشیم، مغز استخوان بیشتر در گردش است که به رشد ما کمک می کند. ورزش هایی مانند بسکتبال، والیبال، شنا، بدمینتون و تنیس برای افزایش قد بسیار مفید هستند.

بیشتر بخوانید  مضرات کار تکراری روی میز کامپیوتر

توجه:

تراکم و استحکام استخوان در افراد بعد از 30 سالگی به مرور زمان کاهش می یابد و بهترین راه برای جلوگیری از این امر ورزش منظم و مصرف غذاهای حاوی کلسیم مانند؛ شیر، ماست، آب پرتقال، دوغ، کنسرو ماهی و پنیر.


دیدگاهتان را بنویسید