مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

راه حل های مفید برای درمان خون مرده زیر ناخن

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


چگونه از ریزش یا سیاه شدن ناخن ها پس از جراحت جلوگیری کنیم؟

چگونه از ریزش یا سیاه شدن ناخن ها پس از جراحت جلوگیری کنیم؟ دلگرم کننده برای راهنمایی های مفید ما را دنبال کنید

با درمان ناخن های مرده آشنا شوید.

وقتی زیر ناخن سیاه شد

آسیب های ناخن یکی از شایع ترین آسیب هاست و اغلب با آسیب به سایر بافت های انگشت مانند. پوست، تاندون ها، اعصاب و استخوان ها هستند. درمان مناسب این آسیب ها می تواند عوارض بعدی آن مانند بدشکلی ناخن ها را کاهش دهد.ناخن ها ساختاری تخصصی هستند که فقط در نخستی ها (انسان و میمون ها) یافت می شوند. ناخن به برداشتن اشیا با انگشت کمک می کند و همچنین حس نوک انگشت را بهبود می بخشد. آسیب ناخن نه تنها از نظر ظاهری مهم است، بلکه عملکرد انگشتان را نیز کاهش می دهد.

درمان خون مرده زیر ناخن

درمان خونریزی زیر ناخن

برخی از افراد از سیاه شدن زیر ناخن شکایت دارند. این سیاهی گاهی با دردی همراه است که افراد فکر می کنند ممکن است ناشی از ضربه شدید، ضربه یا کبودی باشد، کبودی ناخن نیز مانند هر کبودی دیگری به مرور زمان جذب می شود. البته اگر ضربه قوی باشد، ناخن می افتد و میخ جدیدی به جای آن رشد می کند. در صورت سیاه شدن زیر صفحه ناخن قبل از هر اقدامی باید علت آن را فهمید.

گاهی اوقات یک فرد ممکن است به یک بیماری جدی به نام ملانوم مبتلا شود که باعث سیاه شدن سطح زیرین صفحه ناخن می شود. در این صورت باید سریعا اقدامات پزشکی انجام شود و با متخصصین مشورت شود، در برخی موارد به دلیل ضربه به ناخن، خونریزی در بستر ناخن ایجاد می شود. در مواردی که خون زیر ناخن زیاد است، پزشک باید آن را تخلیه کند. البته این ممکن است زمینه خانوادگی داشته باشد.

بیشتر بخوانید  فواید بی نظیر کپسول فمی لاکت برای همه افراد

ضربه زدن به چکش با انگشت یا فرو بردن انگشت در گل و لای در ماشین بسیار دردناک است. برای رهایی از این درد بهتر است با ایجاد سوراخ در محل خونریزی، قطره خون را از بین ببرید. این کار باعث کاهش درد بیمار می شود. این کار نباید توسط خود فرد انجام شود، بلکه باید سریعا به پزشک متخصص مراجعه کند تا بتواند این عمل را روی انگشت خود انجام دهد.

شایع ترین علت آسیب ناخن، ضربه است برای آن. این ضربات معمولاً در هنگام تصادفات کار، تصادفات رانندگی، سقوط از ارتفاع یا فعالیت های ورزشی اتفاق می افتد. ضربه ها می توانند بستر ناخن را با فشردن بین ناخن و فالانکس (استخوان های نوک انگشت) خرد کنند. (لایه ناخن لایه بافت زیر ناخن است). صفحه ناخن را می توان خرد، پاره یا پاره کرد.

ضربه زدن به میخ می تواند منجر به آسیب هایی مانند کوبیدن میخ یا گیرکردن میخ در در بسته شود. در این موارد بستر ناخن (لایه بافت نرم زیر ناخن) ترک می خورد و خونریزی می کند این خونریزی معمولاً راه خروجی ندارد و بین بستر ناخن و خود ناخن گیر می کند. پارگی بستر ناخن حتی اگر درمان نشود خوب می شود اما اگر این جوش آخرین و خوب نباشد روی رشد ناخن تاثیر گذاشته و ناخن را تغییر شکل می دهد.

درمان خونریزی زیر ناخن

درمان خونریزی زیر ناخن

در مواردی که خونریزی کمی وجود دارد، وجود لایه سفت میخ با استفاده از خود میخ به عنوان قالب به بستر میخ منتهی می شود و لبه های شکاف به هم و به خوبی جوش داده می شود، اما در صورت شدت پارگی این اتفاق نمی افتد. و خونریزی زیاد است

بیشتر بخوانید  عفونت معده و توصیه های غذایی مفید برای درمان آن

خونریزی زیر ناخن

زمانی که میزان خونریزی کم باشد، بدن معمولاً ظرف چند هفته آن را جذب می کند. اما در مواردی که میزان خونریزی زیر ناخن بیش از 50 سطح باشد و یا بیمار از درد شدید ناخن شکایت داشته باشد، خون جمع شده زیر ناخن باید خارج شود. در مواردی که این خونریزی استخوان نوک انگشت را می شکند، معمولاً پزشک ناخن را از بیمار خارج می کند و سپس با بخیه های جراحی ظریف ناخن را بخیه می زند.

گاهی اوقات علت خونریزی و تغییر رنگ بستر ناخن نسبتاً قوی، اما ضربات ناگهانی است. برای مثال بسیار پیش می آید که فرد پس از خونریزی زیر ناخن های شست پا از دو طرف خونریزی کند و گاهی اوقات دلیل این تغییر رنگ را به خاطر نمی آورد.

  • خونریزی زیر ناخن

تقریباً نیمی از آسیب های بستر ناخن مربوط به شکستگی نوک انگشتان است. این شکستگی ها معمولا له می شوند و نیاز به درمان خاصی ندارند. شکستگی انگشتان شکسته خود به خود بهبود می یابد. در مواردی که ناخن بعد از پارگی بخیه می شود، همین ترمیم باعث نزدیک شدن قسمت های شکسته انگشت می شود.

در مواردی که قسمتی از بستر ناخن به طور کامل برداشته می شود، معمولاً بخشی از بافت بستر ناخن به عنوان اهدا کننده از انگشتان پا برداشته می شود و به محل آسیب پیوند زده می شود و در صورتی که بستر ناخن به خوبی ترمیم نشود، ناخن بعدی انجام می شود. تغییر شکل دادن

درمان خون مرده زیر ناخن

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


بیشتر بخوانید  5 کاربرد مهم پلاسمای تازه منجمد
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *