راه حل های طب سنتی برای دفع سنگ کیسه صفرا


طب سنتی برای از بین بردن سنگ کیسه صفرا

به طور معمول، کبد شما صفرا تولید می کند که روده کوچک شما از آن برای هضم غذاهای چرب و جذب ویتامین های مهم استفاده می کند. کیسه صفرا شما این صفرا را ذخیره می کند.

با این حال، گاهی اوقات صفرا می تواند حاوی مقادیر زیادی کلسترول باشد. هنگامی که این اتفاق می افتد، سنگ کلیه (کللیتیازیس) تشکیل می شود.

زنان بیشتر از مردان سنگ کیسه صفرا تولید می کنند زیرا استروژن باعث افزایش سطح کلسترول در صفرا می شود. چاقی یکی دیگر از عوامل خطر است.

20 درصد سنگ های صفراوی «سنگ های رنگی» هستند که از نمک های کلسیم و بیلی روبین تولید می شوند که با تخریب گلبول های قرمز به وجود می آیند.

این نوع سنگ کیسه صفرا معمولاً به دلیل بیماری کبد ایجاد می شود عفونت خون یا مجرای صفراوی جراحی لاپاراسکوپی، کوله سیستکتومی یا برداشتن کیسه صفرا رایج‌ترین روش‌های درمانی برای سنگ‌های صفراوی هستند، اما برخی از گزینه‌های غیرجراحی نیز وجود دارد.

دفع سنگ کیسه صفرا به روش سنتی

  1. پنج روز اول 4 لیوان در روز آب سیب یا 2 یا 4 سیب بخورید. هر چی بخوای البته آب سیب سنگ ها را نرم می کند. در این 2 روز، عادات غذایی شما طبیعی است.
  2. در روز ششم شام نخورید.
  3. ساعت 2 بعد از ظهر یک قاشق چایخوری آنها دریای خالص هستند با یک لیوان آب ولرم بنوشید.
  4. مورد 2 را بعد از ظهر تکرار کنید. زیرا مجرای صفراوی را باز می کند.
  5. ساعت 2 بعد از ظهر نصف فنجان روغن زیتون را با نصف فنجان اضافه کنید آب لیموی تازه خوب هم بزنید و امتحان کنید. روغن زیتون در واقع مسیر سنگ را روان می کند و حذف سنگ را تسهیل می کند. یک فنجان مساوی 250 میلی لیتر. یک فنجان آب لیمو برابر با 3 عدد لیموی آبدار بزرگ است.
  6. صبح روز بعد سنگ های سبز رنگ را روی صندلی خواهید دید. در صورت تمایل می توانید آنها را بشمارید. بیمارانی داشتم که تا 3، 3 و حتی تا 2 سنگ را بیرون انداختند.

1. سنگ های صفراوی را با ترپن های گیاهی درمان کنید

آزمایش علمی ترکیب خاصی از ترکیبات است گیاهی به نام رواچول او به نتایج دلگرم کننده ای دست یافته است. شش ماه درمان منجر به انحلال کامل یا جزئی سنگ کیسه صفرا در 29 درصد از 27 بیمار شد.

  1. این ترپن (گروهی از مواد آلی که در طبیعت گسترده است) به نظر می رسد گیاهی باشد که تولید صفرا را در کبد تحریک می کند و از ساختار بلورهای کلسترول جلوگیری می کند.
  2. راواچول همچنین اثربخشی سایر مسکن ها را افزایش می دهد.

۲- به تحریک کیسه صفرا توجه کنید

نظرات مختلف در مورد کارایی پاکسازی کیسه صفرا و دل درد وجود دارد. هیچ شواهد علمی از اثربخشی این درمان ها وجود ندارد، اما گزارش هایی از تصادفات موفقیت آمیز وجود دارد.

به خاطر داشته باشید که بیشتر شواهد مربوط به سوزش در مدفوع شما در واقع سنگ کیسه صفرا نیست، بلکه یک عارضه جانبی درمان است. می توانید گزینه های مختلف را امتحان کنید:

  • 12 ساعت سریع سپس از ساعت 19، 4 قاشق غذاخوری روغن زیتون بردارید و یک قاشق غذاخوری آبلیمو به آن اضافه کنید. در مجموع 8 دوره را هر 15 دقیقه تکرار کنید.
  • در عوض فقط در طول روز آب سیب و سبزیجات بنوشید. سپس حوالی ساعت 5 یا 6 بعد از ظهر، 18 میلی لیتر روغن زیتون بنوشید و 9 میلی لیتر آب لیموی تازه اضافه کنید. هر 15 دقیقه 8 اونس روغن زیتون مصرف کنید.
  • تحریک کیسه صفرا اغلب باعث درد و اسهال می شود.
  • صبح روز بعد، رشته های نرم سبز یا قهوه ای را بردارید. باز هم، اینها معمولاً سنگ کیسه صفرا نیستند، بلکه عوارض جانبی هستند.

3- طب سوزنی را امتحان کنید

این درمان ممکن است سنگ های صفراوی موجود را از بین نبرد، اما می تواند گرفتگی عضلات را کاهش دهد، جریان صفرا را افزایش دهد و عملکرد مناسب کبد و کیسه صفرا را بازیابی کند.

4- علائم بیماری کیسه صفرا را با گیاهان دارویی یا داروهای هومیوپاتی درمان کنید

توجه به این نکته ضروری است که این داروها سنگ کیسه صفرا را از بین نمی برند. اما تحت نظارت متخصصان آموزش دیده می تواند علائم شما را کاهش دهد، بنابراین می توانید سنگ های موجود در سیستم خود را بهتر تحمل کنید.


  • چای سبزآب خار، کلم بروکلی و زردچوبه می توانند از عملکرد کبد و کیسه صفرا حمایت کنند. قبل از شروع یک رژیم غذایی گیاهی، با یک پزشک متخصص آموزش دیده مشورت کنید. استفاده نادرست از این گیاهان می تواند باعث حملات کیسه صفرا یا سایر عوارض جانبی ناخواسته شود.

  • داروهای هومیوپاتی برای سنگ کیسه صفرا، کولوسینت ها، کلیدونیوم و لیکوپودیوم در غلظت های خاصی تهیه می شوند. به خاطر داشته باشید که هیچ مدرکی دال بر موثر بودن هومیوپاتی وجود ندارد.

از تشکیل سنگ کیسه صفرا جلوگیری کنید

1- برای پیشگیری از سنگ کیسه صفرا به تدابیر غذایی پایبند باشید

روش های متعددی با بیماری کیسه صفرا مرتبط است:

  • مصرف چربی های خاص و غیر اشباع.
  • مقدار زیادی فیبر بخورید
  • کافئین را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید.
  • رژیم گیاهخواری را دنبال کنید.
  • از مصرف بیش از حد قندهای تصفیه شده مانند ساکارز و فروکتوز خودداری کنید.
  • شواهدی وجود دارد که نشان می دهد خوردن مقادیر زیاد حبوبات می تواند منجر به بیماری کیسه صفرا شود.
  • مقدار کمی الکل بنوشید.
  • خوردن یک اونس در هفته از چندین وعده بادام زمینی یا سایر مغزها را در نظر بگیرید. این در مطالعات زنان در موارد خاص ثابت شده است.
  • به طور منظم غذا بخورید؛ از حذف وعده های غذایی خودداری کنید.

مکمل های پیشگیرانه مصرف کنید

مکمل های غذایی حاوی ویتامین C، لسیتین سوئیسی و آهن در جلوگیری از ایجاد سنگ کیسه صفرا مفید هستند.

3- به آهستگی وزن خود را کاهش دهید، سپس وزن خود را سالم نگه دارید

کاهش وزن سریع می تواند خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا را افزایش دهد. در حالی که چاقی یک عامل خطر برای بیماری کیسه صفرا است، شما می خواهید این عامل خطر را به آرامی از طریق کاهش وزن قابل توجه از بین ببرید. کاهش وزن آهسته و پایدار 1-2 پوند در هفته بهترین راه است.

آزمایش آلرژی انجام دهید و سپس غذاهای آلرژیک را از رژیم غذایی خود حذف کنید

شناخت و سپس اجتناب از غذاهایی که باعث واکنش های آلرژیک در سیستم شما می شوند، خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا را کاهش می دهد.


بیشتر بخوانید:

علائم و درمان درد و پر شدن کیسه صفرا

سنگ کیسه صفرا/ علائم سنگ کیسه صفرا را بشناسید

عوارض برداشتن کیسه صفرا


بیشتر بخوانید  علت بالا و پایین بودن IgA در آزمایش خون 

دیدگاهتان را بنویسید