مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

راه حل طب سنتی برای صدای شکم

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


علل نفخ معده مصرف غذاهای نفاخ مانند حبوبات، غذاهای حجیم و استفاده از غذاهای بی کیفیت مانند فست فودها و کنسروها طب سنتی راه های موثری برای از بین بردن صدای معده دارد:

طب سنتی برای صداهای شکمی

راه حل های طب سنتی برای صدای شکم:

علل پیدایش نفخ شکم مصرف غذاهای نفاخ مانند لوبیا، خوردن غذاهای پر حجم و خوردن غذاهای بی کیفیت مانند فست فود و غذاهای کنسرو شده سنتی است. طب سنتی راه های موثری برای درمان نفخ دارد:

غرش در معده

این متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه مصرف غذاهای پف کرده مانند حبوبات، انواع فست فودها و سیستم گوارش ضعیف باعث ایجاد صدای معده در افراد می شود، پرهیز از مصرف این نوع غذاها و خوردن مقدار کمی غذا در وعده های غذایی خاص و منظم و پرهیز از غذا قبل از سیری اشاره کرد. سیری باعث تقویت سیستم گوارشی و در نتیجه کاهش نفخ می شود.

دکتر ریحانه معینی اظهار داشت: اگر با وجود تلاش دستگاه گوارش باد ایجاد شده در معده از راه دهان و مقعد خارج نشود در معده گردش کرده و باعث تولید صدا می شود. بنابراین باد در معده محبوس می‌شود و صدایی تولید می‌کند که در امتداد روده حرکت می‌کند، به‌ویژه زمانی که از روده کوچک عبور می‌کند.

این دستیار طب سنتی ایران با تاکید بر اینکه درمان خروپف یا گرفتگی معده راحت تر از نفخ خاموش است، ادامه داد: با ورود باد از روده کوچک به روده بزرگ، گرفتگی معده نسبتا آرام می شود و صدا ضعیف می شود. .

وی مصرف غذاهای نفاخ مانند حبوبات، مصرف غذاهای حجیم، استفاده از غذاهای بی کیفیت مانند فست فود، کنسرو را از عوامل ایجاد نفخ در معده دانست و گفت: بله.

بیشتر بخوانید  کراتین چیست و چه فرقی با کراتینین دارد ؟

زیره پخته شده سردی روده ها را بهبود می بخشد

دکتر معینی در ادامه تصریح کرد: اگرچه غذا از نظر کمیت و کیفیت مناسب است، اما بروز ضعف و سردی در روده ها همراه با سوء هاضمه نیز می تواند در انسان نفخ ایجاد کند. بهتر است این افراد به مقدار کم بخورند و برای تقویت و گرم شدن دستگاه گوارش و روده خود، زیره یا بادیان را بعد از غذا بپزند. همچنین لازم است این افراد برای معاینه کاملتر به پزشک مراجعه کنند.

«در برخی افراد، صدای معده هنگام گرسنگی افزایش می یابد. گرمای تولید شده توسط دستگاه گوارش در هنگام گرسنگی، رطوبت انباشته شده در محیط را به نفخ تبدیل می کند. این افراد معمولاً دارای دستگاه گوارش سرد و مرطوب هستند.

علت آن مصرف غذاهای نفاخ مانند لوبیا، فست فود و سیستم گوارش ضعیف است

صداهای شکم در انسان ایجاد می شود

وی به افراد مبتلا به گرفتگی معده توصیه کرد از مصرف غذاهای نفاخ، آب و سایر عوارض مانند سبزیجات، سالاد، ماکارونی، ماست و نوشابه همراه با غذا پرهیز کنند و مصرف منظم وعده‌های غذایی کوچک در زمان‌های خاص، افزایش تحمل گرسنگی، دست‌ها قبل از غذا خوردن را متوقف کنند. با جویدن غذا برای تقویت دستگاه گوارش خود احساس سیری می کنید، زیرا رعایت این موارد باعث کاهش نفخ و گرفتگی معده و بهبود نفخ خفیف می شود.

وی با تاکید بر اینکه در موارد شدت متوسط ​​یا زیاد بهتر است با پزشک متخصص طب سنتی مشورت شود، گفت: پزشک عملکرد دستگاه گوارش را بررسی می کند، در صورت رطوبت بیش از حد یا گرما و خشکی بیش از حد، بیمار اقدام به درمان می کند.

بیشتر بخوانید  علت قرمزی مداوم مویرگ های چشم چیست؟

دکتر معینی در پایان با بیان مشکلات سرماخوردگی، تولید کبد و صفرا در روده و گاهی یبوست همراه با رطوبت و سردی معده و روده خاطرنشان کرد: بیشتر افراد مبتلا به این عارضه بیش از سایرین به معاینات گوارشی توسط پزشک متخصص نیاز دارند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *