راه حل اصلی جلوگیری از مهاجرت پزشکان



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس جمهور بر کاهش سهم بیماران در هزینه درمان تاکید کرد و گفت: باید بیمه را تقویت کنیم تا اگر فردی در خانواده بیمار شد، آن خانواده فقط به فکر بیمار باشد. و مراقبت».

سید ابراهیم رئیسی شامگاه چهارشنبه در نشست هم اندیشی با جمعی از مدیران و متخصصان نظام سلامت، با احترام صمیمانه به جانفشانی ها و زحمات کادر پزشکی کشور در دوران اپیدمی ولیعهد، اظهار داشت: در نخستین روزهای دولت تدبیر و امید. 700 خانواده عزادار عزیزانشان هستند. بسیاری شغل خود را از دست داده اند، اما با واکسیناسیون گسترده، هم بروز بیماری عروق کرونر قلب و هم تعداد مرگ و میرها به شدت کاهش یافته است و مشاغل، مدارس و دانشگاه ها در حال بازگشایی هستند.

رئیس جمهور با اشاره به سالروز انتشار سیاست های کلی نظام سلامت گفت: امروز در جایگاهی قرار داریم که با نگاهی به کیفیت اجرای این سیاست ها علت اجرا نشدن آن را ببینیم و برای رفع موانع چاره اندیشی کنیم. ” شما متخصصان بهداشت بهتر از هر کس دیگری از این موضوع آگاه هستید و می توانید به دولت کمک کنید تا بر این موانع غلبه کند.

رئیسی با بیان اینکه نظام مسائل و اولویت های حوزه بهداشت و درمان در نظر گرفته شده است، گفت: دولت مصمم به حل مشکلات موجود در حوزه سلامت است، اما البته نمی توان همه مشکلات را همزمان حل کرد. در کشور باید تعریف شود.

رئیس جمهور با تاکید بر تشکیل شورای عالی سلامت افزود: باید تحول نظام سلامت را در راستای کاهش هزینه ها و ارتقای شاخص های سلامت، علوم پایه، دانش و فناوری ترویج دهیم. در این راستا به زودی شورای عالی سلامت با دستور کار مرتبط و مناسب تشکیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید  کار برای حل اختلافات باقی مانده در مذاکرات در وین ادامه دارد

رئیسی با اشاره به نگرانی برخی میهمانان از افزایش موج مهاجرت در بین پزشکان، گفت: باید اطمینان حاصل کنیم که دانشجویان پزشکی پس از اتمام تحصیل در نظام پزشکی کشور با درآمد خوب و موقعیت اجتماعی مناسب جذب شوند. «دانشجویان باید این تصور را داشته باشند که سرمایه و آینده ساز کشور هستند.

رئیس جمهور بر تقویت شبکه جامع سلامت کشور با تکیه بر روش های ارجاع تاکید کرد و خاطرنشان کرد: بدون تردید پیشگیری مقدم بر درمان است و توسعه و فعال سازی شبکه جهانی بهداشت می تواند به مردم اعتماد به سلامت بدهد. کمک به رویکرد پیشگیری به رویکرد درمانی.

رئیسی از وزیر بهداشت خواست با اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده که تاثیر بسزایی در کاهش هزینه ها و بستری شدن دارد، برخورد جدی کند.

رئیس جمهور با اشاره به بازدید از پورتال ملی صدور مجوز وزارت اقتصاد گفت: موضوع صدور مجوز در حوزه پزشکی برای مشاغلی مانند افتتاح کلینیک و داروخانه باید تا حد امکان آسان و سریع باشد زیرا می تواند کمک کند. اقتصاد سلامت شکوفا شود.»

رئیس صنعت دارو آن را یکی از پیشرفته ترین عرصه های علمی و تولیدی و مایه مباهات کشور عنوان کرد و افزود: مصرف کنندگان مواد مخدر را وارد کنید.

رئیسی در بخش دوم سخنان خود از تسهیل پذیرش و آموزش دانشجویان خارجی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور استقبال کرد و اظهار داشت: از این موضوع حمایت جدی می کنم. علاوه بر آموزش مهارت های پزشکی، به آموزش اخلاق عمومی و حرفه ای نیز توجه ویژه داشته و سعی کنید این موضوع را به عنوان امتیازی برای نظام آموزش عالی جمهوری اسلامی مطرح و معرفی کنید.

بیشتر بخوانید  اهالی روستا گراب در دسترس نیستند!/ نبود آنتن تلفن همراه در قرن بیستم

رئیس جمهور با اشاره به برخی از دیدگاه های مطرح شده در این گردهمایی در خصوص طب سنتی گفت: همواره تاکید داشته ام که خود پزشکان باید توسعه طب سنتی را مدیریت کنند و در تقویت و بهبود آن تلاش کنند. هر نظریه ای در حوزه طب سنتی در مجامع علمی قابل آزمون است و اساسا دپارتمان های نظریه پردازی محلی برای بررسی ایده های جدید علمی هستند.

رئیسی با تاکید بر لزوم رسیدگی به خودیاری و تقویت نقش مدیریت شده مردم در نظام سلامت و همچنین توزیع عادلانه پزشکان و پرستاران در سراسر کشور، گفت: به برکت فداکاری پزشکان، جمهوری اسلامی ایران ایران در تمام زمینه های سلامت و تندرستی.

پیش از خطاب به رئیس جمهور، تعداد زیادی از مدیران و متخصصان نظام سلامت کشور نیز به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

رفع بوروکراسی پیچیده برای استفاده بهتر از نظام سلامت کشور در تولید محصولات پزشکی و تربیت نیروهای متخصص، مبارزه با فساد ناشی از ارز ترجیحی در زنجیره تامین دارو و تجهیزات پزشکی، لزوم بازنگری جامع سلامت بر اساس در مورد پیشگیری تلاش برای طراحی یک سیستم الگوی سلامت اصیل، نیاز به سازماندهی مدیریت داده های نظام سلامت، تقویت ظرفیت طب سنتی با استقبال گسترده مردم، نیاز به بازسازی و نوسازی زیرساخت های بهداشتی شامل تخت های بیمارستانی و ناوگان آمبولانس و نیاز به توجه بیشتر به آموزش اخلاق و حرفه پزشکی به عموم مردم یکی از موضوعات مطرح شده در این نشست است.

دیدگاهتان را بنویسید