راه اندازی کلینیک فوق تخصصی ام اس در بیمارستان شهید مطهری ذوب آهن اصفهان + فیلم



به گزارش شما نیوز: مسعود اعتمادی فر 30 سال است که به عنوان متخصص مغز و اعصاب در زمینه ام اس در سطح ملی و بین المللی فعالیت می کند. سابقه همکاری آن با بیمارستان شهید مطهری به سال های 67-1348 برمی گردد.

وی از راه اندازی کلینیک فوق تخصصی ام اس در بیمارستان شهید مطهری خبر داد و گفت: راه اندازی این کلینیک فوق تخصصی در بیمارستان شهید مطهری به دلیل سهولت دسترسی بیماران در لنجان و شهرستان های اطراف و امکانات بسیار مناسب جهت بستری، درمان است. و تشخیص مانند RI از کیفیت بالایی برخوردار است.

این متخصص مغز و اعصاب به تشریح علائم این بیماری پرداخت و گفت: ام اس یک بیماری التهابی سیستم اعصاب مرکزی است که بیشتر در بین جوانان 18 تا 35 سال شایع است و میزان ابتلا در زنان 3 برابر مردان است. شایع ترین علائم این بیماری تاری دید، ضعف بازوها و پاها، اختلالات حسی و عدم تعادل است.

شرکت ذوب آهن اصفهان

وی تاکید کرد: گرفتن شرح حال، معاینه دقیق و تصویربرداری رزونانس مغناطیسی تشخیص بیماری را تقریبا قطعی می کند. برخلاف سال های گذشته که هیچ درمانی برای این بیماری وجود نداشت، در حال حاضر حدود 20 دارو برای درمان ام اس در دسترس است که گاهی از 80 تا 90 درصد حملات ام اس جلوگیری می کند و قول می دهیم که آینده روشنی برای درمان قطعی ام اس وجود دارد.

اعتمادی فر افزود: این نکته حائز اهمیت است که بیماران علاوه بر دارو به امکانات دیگری مانند مراکز توانبخشی برای افراد دارای معلولیت حرکتی نیاز دارند که در این مورد مرکز فیزیوتراپی و توانبخشی بیمارستان شهید مطهری با امکانات مناسب برای بیمارانی که از کاهش توانایی های ذهنی رنج می برند. و توانبخشی ذهنی برای آنها بسیار مهم است، کمک زیادی می کند.

بیشتر بخوانید  ایا فردا مدارس سنندج تعطیل است شنبه ۱‌ بهمن ۱۴۰۱

وی با بیان اینکه بخش بستری موقت بیماران برای نبض درمانی یا دریافت داروهایی که نیاز به چند ساعت بستری شدن دارد در کلینیک بیمارستان با فضای مناسب و امکانات خوب وجود دارد، گفت: تخت برای بیمارانی که به دلیل نیاز به بستری شدن چند روزه در بیمارستان هستند. به دلایل خاصی تهیه شده است. این کلینیک در محیطی بسیار خوش طراحی طراحی شده است که همه روزه متخصص مغز و اعصاب در زمینه ام اس حضور دارد و بیماران ام اس می توانند تمام داروهای مورد نیاز خود را از داروخانه بیمارستان تهیه کنند.

این متخصص مغز و اعصاب تصریح کرد: بعد از کلینیک فوق تخصصی ام اس، در آینده نزدیک کلینیک های کاری ایجاد می شود تا در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و حقوقی به بیماران کمک شود تا خدمات کامل تری به آنها ارائه شود.

دیدگاهتان را بنویسید