راه اندازی صندوق فناوری اطلاعات برای پشتیبانی شغلی از افراد دارای معلولیت



وزیر کار و رفاه اجتماعی ، در مورد صندوق حمایت از فرصت های افراد معلول ، اظهار داشت: “صندوق حمایت از فرصت های کار کار در بستر فناوری اطلاعات را آغاز می کند تا متقاضیان بتوانند منابع صندوق را یارانه دهند. از جمله کمک های مالی برای صندوق ایجاد زیرساخت های اشتغال برای جامعه معلولین. “شما به مزایای تسهیلات ارائه شده و پرداخت منابع به کارز الحسنه با حداقل نرخ کار دسترسی دارید.

به گزارش ایسنا ، محمد شریعتمداری در مراسم افتتاح ساختمان صندوق حمایت از فرصت های افراد معلول که ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت گفت: “ما یک رویای دیرینه هستیم.

وی افزود: با توجه به اینکه باید امکانات لازم ، منابع مالی ، تکمیل زنجیره ارزش ، ارتباطات بازار و فعالیت های خاص در اختیار جامعه معلولان کشور قرار گیرد ، این صندوق برای حمایت از حضور آنها در کشور ، بازارها و اشتغال پایدار “

وی با اشاره به تصویب لایحه حمایت از فرصت های شغلی افراد معلول در مجلس شورای اسلامی ، افزود: امروز شاهد افتتاح این صندوق هستیم و هیئت امنای آن گروهی از مسئولان دولتی و سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه معلولین “تصویب شده توسط هیئت امنا.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: “این نگرانی همیشه در ذهن همه کودکان در زمینه تأمین اجتماعی بوده است که بعد از 18 سالگی و جدا شدن از تأمین اجتماعی چه شرایطی پیدا می کنند و ایجاد این صندوق پاسخی به این نگرانی. “

شریعتمداری ادامه داد: صندوق فرصت شغلی کار در بستر فناوری اطلاعات را آغاز می کند تا متقاضیان به منابع صندوق از جمله کمک های مالی برای ایجاد زیرساخت اشتغال برای جامعه معلولان ، یارانه سود تسهیلات و بازپرداخت منابع اعتباری خوب در حداقل دسترسی داشته باشند. حق الزحمه. ”

بیشتر بخوانید  تعطیلی مدارس تهران فردا چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: از منابع درآمد این صندوق علاوه بر دارایی های سازمان که املاک و مستغلات است می توان به عنوان پشتوانه استفاده کرد.

وی افزود: ما مقدماتی را برای آنچه در صندوق ضمانت سرمایه گذاری در بخش تعاون انجام می شود ، انجام داده ایم تا توسط صندوق كارآفرینی حمایت شود و یك بیت المال تضمینی برای فعالیت افراد معلول سازمان دهی شود.

شریعتمداری توضیح داد: به عبارت دیگر منابع خرد مردم با مقدار مشخصی که متقاضی کار آورده است جمع می شود و اصل سرمایه گذاری مردم با ضمانت صندوق تضمین می شود.

وی افزود: همچنین لازم است از حضور افراد باتجربه معلول در بخشهای مختلف اجرایی این صندوق استفاده شود.

وزیر کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: تا آنجا که ممکن است برای شروع فعالیت اجرایی بهتر است از امکانات سازمان استفاده شود تا هزینه های مالی کمتری به فعالیت های این صندوق افزوده شود.

شریعتمداری افزود: این صندوق در آینده نیز ممکن است فعالیت های بانکی را با مجوز شورای پول و بانک مرکزی انجام دهد.

وی گفت: یکی از کارهای بزرگ این دوره در سازمان مددکاری اجتماعی ایجاد این نهاد مقدس است که قطعاً می تواند در ایجاد شغل برای افراد معلول و پیشبرد اهداف سازمان بسیار مثر باشد.

شریعتمداری با بیان اینکه در صورت کارآفرینی ، تسهیلات بیشتری در اختیار چندین معلول قرار خواهد گرفت ، افزود: بانک توسعه تعاون با طیف گسترده تری از منابع کمک خواهد کرد. امیدواریم با 24 میلیارد تن سرمایه و نهایی شدن سازمان بتوانیم در پایان دولت شاهد اجرای این صندوق باشیم و ترجیحاً از امکانات و نیروی کار فعال و کارآمد سازمان استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید  قیمت واقعی دلار چند است ؟

به گفته شریعتمداری ، افرادی که به کالای جمعی علاقه مند هستند می توانند سرمایه خود را در قالب وام های خوب در آینده به صندوق اهدا کنند.

رضا دهگان ، مدیر صندوق حمایت از فرصت های شغلی افراد معلول ، همچنین از تلاش های وزیر کار و رفاه اجتماعی ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، به ویژه اعضای کمیسیون اجتماعی و اعضای کابینه برای تصویب اساسنامه صندوق تقدیر کرد. .

ولی اسماعیلی ، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: “عملکرد وزیر کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان رفاه اجتماعی در زمینه شفافیت بسیار مثال زدنی است و بنده فکر می کنم وظیفه من است که از این قدردانی کنم. “

وی همچنین به افتتاح مراکز زندگی مثبت اشاره کرد و گفت: کارهای بسیار خوبی در این مرکز انجام شده است.

وی افزود: کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی آماده است تا در حل مسئله صندوق وام و سایر نیازها اقدامات ارزنده ای انجام دهد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، طی این مراسم اعضای هیئت مدیره توسط وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی اعطا شدند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید