راه اندازی سیستم 1480 برای حمایت از بیماران و خانواده های متوفیان تاج دار


علی آصف مر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: معمولاً در حوادث غیر منتظره مانند سیل و زلزله و گاه جنگ هایی که تعداد زیادی از مردم جان خود را از دست می دهند. خانواده آنها از اختلالات روانی رنج می برند ، آسیب هایی که برای همیشه در افراد جامعه تأثیر منفی می گذارد.

وی افزود: در شرایط فعلی بیماری ویروس کرونا این بیماری در استانهای سیستان و بلوچستان نیز رایج است و جان بسیاری از شهروندان را گرفته است. البته بسیاری از دختران و پسران یتیم هستند و بسیاری از خانواده ها در غم از دست دادن عزیزانشان سوگوارند. ناتوانی اقوام و آشنایان در شرکت در مراسم تشییع و خاکسپاری و رعایت نکردن عزاداری ، آسیب روحی بزرگی به اعضای این خانواده ها وارد می کند.

به گزارش آصف مهر؛ در این راستا ، موسسه خیریه همتایان زاهدان درگیر شد رفاه وی برای کاهش اضطراب بیماران و این خانواده ها و ارائه مشاوره های تخصصی و روانشناختی ، سیستم تلفنی 1480 را با عنوان “با من صحبت کن ، دوست من” راه اندازی کرد.

وی تاکید کرد: این سامانه آماده پاسخگویی هر روزه شهروندان از ساعت 8 صبح تا نیمه شب به ویژه بیماران و خانواده های آسیب دیده از کرونا است. در قالب به طور رایگان مشاوره لازم از پزشکان و روانشناسان متخصص و باتجربه که دوره های پیشرفته ای را گذرانده اند ، ارائه می دهد.

مدیر موسسه خیریه Peer خاطرنشان کرد: سیستم تلفنی 1480 بیمار شاکی و خانواده در سیستان و بلوچستان تا زمانی که افراد به طور کامل بهبود نیافته و به تعادل روحی و روانی خود نرسند و از درد خود بکاهند تنها نمی ماند

بیشتر بخوانید  کلیباف نامه ای به حسن روحانی نوشت

انتهای پیام / 75005


دیدگاهتان را بنویسید