مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

راه اندازی ستاد راهبری صنعت فولاد کشور

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی فولاد ایران، محمد آقایانلو مراتب فوق و ضرورت تشکیل چنین ستادی را برای مدیریت شرکت های فولادی کشور اعلام کرد. وظیفه این ستاد که دارای ساختاری چابک و توانمندی های ویژه است، اصلاح سیاست های اتخاذ شده و نظارت بر اجرای آن است و در عمل موجب توسعه و تقویت سریع صنعت فولاد در کشور می شود.

مدیرکل شرکت ملی فولاد ایران با اشاره به دبیرخانه اصلی این ستاد؛ در این شرکت تاسیس شد

وظایف ستاد در شش دسته تعریف و تبیین شده است:

. سیاست گذاری و اتخاذ تصمیمات راهبردی در راستای تولید پایدار، متوازن و سازگار.

. سیاست گذاری در زمینه صدور مجوز و تدوین دستورالعمل ها و بخشنامه های اجرایی و نظارتی زنجیره فولاد؛

سیاست تامین مالی پروژه های عمرانی زنجیره ای یکی از شش هدف مهم این ستاد خواهد بود.

آقا جانلو در خصوص تشکیلات راهبردی این ستاد خاطرنشان کرد: رئیس ستاد، معاون معدن و فرآوری مواد، رئیس کمیته اجرایی ایمیدرو، رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس، رئیس سازمان انجمن فولاد و رئیس انجمن سنگ آهن اعضای اصلی مدیریت کارخانه های فولاد کشور و علاوه بر آن نمایندگان سه وزارتخانه به عنوان عضو هستند. ناظران و نمایندگان شش نهاد دولتی و خصوصی نیز به عنوان اعضای این ستاد در این جلسات دعوت خواهند شد.

بر اساس این گزارش؛ مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران به عنوان دبیر ستاد وظایف خود را انجام می دهد، گفتنی است نمایندگان شش سازمان دولتی و خصوصی اعضای اصلی کارگروه های تخصصی ستاد خواهند بود و نمایندگان هفت سازمان دولتی و خصوصی نیز به عنوان اعضای دعوت شده در کارگروه های تخصصی این ستاد حضور خواهند داشت.

بیشتر بخوانید  هدف وزیر امور خارجه ژاپن از تهران چیست؟

مدیر عامل شرکت ملی فولاد ایران در پایان این گفت و گو افزود: اعلام تشکیل ستاد مدیریت صنعت فولاد توسط وزیر محترم صمت همراه با ارائه نمایندگان رسمی به معنای رسمی خواهد بود. آغاز فعالیت ستاد و برداشتن گام های مهم در جهت تحقق اهداف کلان اقتصادی کشور.

به این ترتیب اولین جلسه هماهنگی اعضای دبیرخانه این ستاد برای برنامه ریزی های مورد نیاز امروز برگزار شد که مورد استقبال اعضا قرار گرفت.

با تشکیل کمیسیون های تخصصی مشکلات زنجیره فولاد بررسی و در مورد تصویب ستاد تصمیم گیری می شود.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *