راهکارهای جالب طب سنتی برای بیماران مبتلا به آمیکرون



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، یک متخصص و مدرس طب ایرانی گفت: به افرادی که آبریزش بینی دارند توصیه می شود در سه روز اول آبریزش بینی را قطع نکنند. زیرا تورم راهی برای خلاص شدن از شر ویروس است. رایحه گل رز یا سرکه، شانه زدن موهای سر برای کاهش آبریزش بینی مفید است.

مریم نواب زاده اظهار کرد: یکی از مشکلات شایع آمیکرون گلودرد و گلودرد است که برای درمان آن استفاده از جوشانده گل خطمی یا تخم گشنیز توصیه می شود؛ در صورتی که این داروها را از بین ببرد. یک قاشق غذاخوری از هر کدام را با سه لیوان آب بریزید و پس از 15 دقیقه جوشیدن، هر چهار یا شش ساعت یک بار به عنوان آبکشی یا غذا استفاده کنید.

وی ادامه داد: جوشانده عناب و انجیر یا عدس با پودر تخم گشنیز، حریره بادام و نشاسته نیز برای گلودرد مفید است. به افرادی که آبریزش بینی دارند توصیه می شود در سه روز اول آبریزش بینی را متوقف نکنند. زیرا تورم راهی برای خلاص شدن از شر ویروس است. رایحه گل رز یا سرکه، شانه زدن موهای سر برای کاهش آبریزش بینی مفید است.

نواب زاده مصرف تخم گشنیز و بابونه و پرهیز از غذاهای تند و تند را از دیگر توصیه ها دانست و افزود: یکی دیگر از مشکلات رایج آمیکرون سردرد است که برای افرادی که سردرد دارند به ویژه در میگرن توصیه می شود با روغن گل رز قرمز پیشانی.

این متخصص طب سنتی گفت: برای کاهش سردرد می توان کف پا را با روغن زیتون نیز قرار داد و همچنین به مدت 15 دقیقه قرار دادن پا در آب ولرم کمک می کند.

بیشتر بخوانید  نبرد دیدنی ببر شجاع با مار پیتون عظیم + فیلم

نواب زاده درباره کاهش بدن درد، دردهای عضلانی و خستگی و کبودی گفت: افراد می توانند از چوب دارچین استفاده کنند و معمولاً در طول روز آن را با کمی عسل مصرف کنند.

این کارشناس و مدرس طب ایرانی با بیان اینکه 15 دانه بخور عناب را باید با دو قاشق مرزنجوش پخته و دم کرد، تصریح کرد: ماساژ بدن با روغن بابونه مفید است.

وی افزود: برای کاهش دما توصیه می شود از مالت های طبی به صورت حرارت دهی، یک فنجان جو را با 15 فنجان آب صاف کرده و به مدت 45 دقیقه و در طول روز مصرف شود.

نواب زاده استفاده از سوپ هایی که در آن از آلو، اسفناج و تخم گشنیز استفاده می شود برای کنترل و کاهش دما مفید است، گفت: مانند اسهال، استفراغ یا حالت تهوع شدید، سرگیجه و خواب آلودگی در کشور خود حتما به پزشک مراجعه کنید.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که علائم سرماخوردگی با علائم آمیکرون یکسان است، هر سرماخوردگی می تواند امیکرون باشد.

دیدگاهتان را بنویسید