مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

راههایی برای داشتن پوست زیبا

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



برای داشتن پوست زیبا باید چیکار کنیم؟


پوست صورت به دلیل تاثیر در زیبایی و ظاهر فرد بیشتر از پوست سایر قسمت های بدن مورد توجه است و همه افراد سعی می کنند از پوست صورت خودشان به خوبی مراقبت کنند.


بسیاری از افراد برای سلامتی پوست خود، هزینه های گزافی را می پردازند. آن ها حاضرند هر کاری را برای جلوگیری از بروز چین و چروک در صورت، از بین بردن خشکی پوست و جلوگیری از ظهور جوش انجام دهند.


شما با استفاده از کرم ها و لوسیون ها لایه خارجی پوست خود را شفاف و تمیز می کنید، اما لایه داخلی پوست هنوز بیمار است. پس بهتر است از غذاهای سالم برای جلوگیری از بیمار شدن پوست استفاده کنید، زیرا هرغذایی که می خوریم نه تنها بر درون ما اثر دارد، بلکه در پوشش بیرونی بدن( پوست) نیز موثر است.


اگر شما برنامه غذایی نادرستی را اجرا کنید ، مطمئن باشید که پوستتان هم بیمار می شود. یکی از علل اگزما در افراد، رژیم غذایی نادرست می باشد.


پوست صورت یکی از قسمتهای بدن است که همیشه در معرض هوای گرم و سرد و یا نور آفتاب قرار دارد و بسیار لطیف و آسیب پذیر می باشد، توجه به سلامت و بهداشت آن نیز بسیار مهم است.


پوست زیبا


راههایی برای داشتن پوست زیبا


پاک کردن آرایش قبل از خواب


اطمینان حاصل کنید که همیشه آرایش خود را قبل از خواب پاک کنید پوست، نیاز به نفس کشیدن دارد و آرایش مانع از آن می شود، و منافذ پوست را مسدود می کند.


حداقل یک بار یا دو بار در هفته، پوست خود را لایه برداری کنید تا لایه های پوست مرده از بین بروند.اطمینان حاصل کنید که پوست شما سالم تر و روشن تر می شود.


استفاده از کرم ضد آفتاب


از کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 15، که هر دو اشعه UVA و UVB را مسدود می کند، استفاده کنید.از آنجائیکه نور آفتاب باعث ایجاد چین و چروک، لکه های پوستی و سایر مشکلات پوستی می شود، شما باید پوست خود را از خورشید محافظت کنید.


اطمینان حاصل کنید که برچسب “noncomedogenic” یا “nonacnegenic” را روی کرم باشد چون منافذ پوست را مسدود نمی کنند.


در هر شرایطی از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، چه در هواط بارونی چه هوای سرد . اگر به سمت ساحل یا در اطراف سطوح بازتابنده مانند برف یا یخ بروید، پوست خود را با استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 30 گرم، بپوشانید.


به تغذیه خودتان اهمیت بدهید


توجه داشته باشید در رژیم غذایی خود میوه های تازه، سبزی، پروتئین کافی و ویتامین ها را قرار دهید رژیم غذایی که حاوی ویتامین C و چربی کم و قند هست، پوست را پررنگ می کند.


یک رژیم کم قند را در نظر بگیرید، که می تواند سطح انسولین را پایین نگه دارد، به سلول ها اجازه می دهد، تعادل سالم را حفظ کنند.


خوردن غذاهای تند و تخمیر شده، نمک، مرکبات، غذای سرخ شده مصرف نکنید و به جای آن از مواد غذایی مانند برنج، بلغور جو دوسر و سیب زمینی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  گل های بادی


برای داشتن پوست زیبا ورزش کنید


ورزش منظم انجام دهید ، دویدن و یوگا ،گردش خون لازم را به بدن شما می دهد و همچنین روند پاکسازی بدن شما را تسریع می بخشد پس از ورزش ،متوجه شادابی پوست خود می شوید.


مراقبت از پوست قبل و بعد از تمرین را از دست ندهید ، قبل از خروج، از یک تونر برای کاهش به تولید روغن استفاده کنید پس از آن، پوست را تمیز کنید و از روغن سویا یا روغن زیتون استفاده کنید.


تاثیر خواب بر زیبایی پوست صورت


سعی کنید هر شب حداقل 8 ساعت بخوابید ؛ اگر به اندازه کافی استراحت نکنید ، پوست نیز خسته می شودو شادابی خود را از دست می دهد


برای زیبایی پوست صورت آب درمانی کنید


به بدن آبرسانی کنید ، بطور روزانه ،مقدار زیادی آب بنوشید، حداقل 8 لیوان در روز همچنین، میوه ها و سبزیجات آبدار مصرف کنید، مانند هندوانه، خیار، پرتقال، توت فرنگی، گریپ فروت و کانتالوپ . نوشیدن گلاب را فراموش کنید زیرا کمک می کند تا پف چشم در صبح از بین برود و pH بدن را متعادل می کند.


چطور پوست زیبا داشته باشیم


چگونه پوست صورت زیبایی داشته باشیم؟


فراموش نکنید که ،پوست صورت خود را ماساژ بدهید. ماساژ ملایم صورت با روغن می تواند شگفت انگیز باشد ؛ بسته به نوع پوست شما، روغن هایی از خردل، نارگیل، بادام یا کومکادی را انتخاب کنید، زیرا اینها مواد مغذی عالی هستند که به پوست درخشان کمک می کنند با این حال بهتر است – از موسیقی مورد علاقه خود به عنوان تسکین دهنده استفاده کنید.


وقت خود را آزاد کنید و سعی کنید تا فشارهای زندگی را کاهش دهید زیرا استرس باعث تولید کورتیزول و هورمون های دیگری می شود و پوست را به تولید چربی بیشتر ترغیب می کنند و زیبایی پوست را با پیدایش جوش به خطر می اندازد.


مواد غذایی شیرین را کمتر مصرف کنید


قند خون بالا باعث کاهش کلاژن پوست و افزایش چین وچروک آن می گردد. افزایش قند خون همچنین باعث عفونت قارچی پوست می شود و بثورات پوستی در زیرسینه ها، کشاله ران و حتی صورت نمایان می شود.


جنس و نوع پوست خود را بشناسید


این نکته ای است بسیار مهم که در صورت توجه نکردن به آن می توانید زیبایی و سلامت پوست صورت خود را در معرض خطر قرار دهید؛ اگر پوست شما خیلی چرب است، از لوسیون های بدون چربی استفاده کنید تا منافذ پوست تان بسته نشوند. اگر پوست شما بیش از حد خشک است، از کرم های چرب استفاده کنید.


مطلقا سیگار نکشید


مصرف دخانیات به عنوان مثال سیگار باعث آسیب پوست می شود و می تواند پوست شما را 10 سال یا حتی بیشتر، پیرتر کند. سیگار رادیکال های آزاد در سیگاری ها، به کلاژن و بافت های الاستیک پوست حمله می کنند و پوست را نازک تر، ضعیف تر و بیشتر مستعد ابتلا به چین وچروک می کند.

بیشتر بخوانید  اصول کاشت و پرورش گیاه آپارتمانی ناندینا


مراجعه به پزشک متخصص پوست در صورت لزوم


حداقل سالی یکبار به متخصص پوست مراجعه کنید با این اقدام می توانید مشکلات پوستی خود را بهتر و سریع تر درمان کنید.


تاریخ مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی را در نظر بگیرید


توجه داشته باشید که اگر بعد از استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی دچار ناراحتی پوستی یا چشمی شدند، آنها را دور بیندازند. براساس نظر پزشکان پوست لوازم آرایشی را نباید بیشتر از سه ماه نگه داشت.


به بهداشت پوست اهمیت دهید


اگر بیرون از خانه می روید باید بدانید که در طول روز، چربی، آلودگی هوا و گردوخاک روی پوست شما قرار می گیرد در این شرایط مواد آرایشی نیز به آلودگی های قبلی اضافه می شود و در صورتی که قبل از خواب صورت تان را نشویید، هنگامی که سرتان را روی بالش می گذارید.


تمام این آلودگی ها به سطح بالش تان می مالد و منافذ پوست شما را می بندد، در نتیجه پوست دیگر نمی تواند نفس بکشد و جوش و سایر مشکلات پوستی به سراغ صورت شما می آید.


حفظ زیبایی پوست


برای داشتن پوست زیبا چه بخوریم؟


آیا شما هم می خواهید پوستتان سالم و بدون چین و چروک باشد و مهم تر از همه اینکه آیا راهی ارزان و قابل دسترس برای این کار مد نظرتان است؟ اگر جواب شما مثبت است، پس از همین حالا به خوردن غذاهای مفید و سالم روی آورید. این غذاها علاج واقعی درمان پوست می باشند، از قبیل:


چای سبز


چای سبز غنی از آنتی اکسیدان می باشد و از التهاب و تورم پوست می کاهد. همچنین غشا(پوسته) سلول ها را در برابر عوامل خطرآفرین حفظ می کند. ثابت شده است که مصرف کنندگان چای سبز، جلوی تخریب پوست به وسیله اشعه ی ماورای بنفش و سوختگی و به دنبال آن سرطان پوست را می گیرند.


گذشته از آنتی اکسیدان، چای سبز دارای پلی فنول می باشد که به عنوان منبع جوانی و شادابی شناخته شده است. دیگر محتویات این چای عبارت است از: ویتامین های C، D ، K و B2 و همچنین کلسیم، روی، منیزیم و آهن.


ماهی سالمون، گردو و دانه ها


این غذاها دارای اسیدهای چرب مفید زیادی هستند که به عنوان کلیدی برای سلامتی و شادابی پوست می باشند. این گروه به جز اسیدهای چرب( مانند: امگا 3 و امگا 6 ) دارای پروتئین، پتاسیم، سلنیوم و ویتامین B12 نیز می باشند.


اسیدهای چرب مسئول حفظ سلامتی می باشند. آن ها نه تنها مواد مضر را از بدن دور می کنند، بلکه مواد مغذی را به درون بدن راه می دهند.


اسیدهای چرب، سوراخ های روی پوست را کم می کنند و به این وسیله به بهبودی پوست کمک می کنند، از عوامل به وجود آورنده التهاب و تورم پوست می کاهند، جلوی خشکی پوست را می گیرند، به نگهداری آب در سلول کمک می کنند وهمچنین قابلیت ارتجاع پوست را زیاد می کنند.


توت فرنگی یا زغال اخته


دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان، فیبرهای محلول و نامحلول، منگنز، ویتامین های E ، C و B2 می باشند. به همین خاطر موجب خنثی کردن آسیب های DNA می شود و از تخریب سلول ها جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید  ۲۰ راه سریع برای جذب مشتری آرایشگاه مردانه


هویج


همان طور که می دانیم هویج دارای مقدار زیادی ویتامین A می باشد و برای سلامت، رشد و نگهداری پوست لازم می باشد. کمبود این ویتامین موجب خشکی پوست می شود. این ماده غذایی دارای آنتی اکسیدان، منبع غنی فیبر، پتاسیم، بیوتین، ویتامین های K ، C ،B1 و B6 نیز می باشد.


آب سالم


نوشیدن مقدار زیادی آب به شادابی و تمیز شدن پوست کمک می کند. آب برای آبدار شدن سلول ها و دفع مواد سمی و تامین مواد مغذی در پوست، نقش مهمی را ایفا می کند.


شمایی که به سلامت پوست خود اهمیت می دهید، از خوردن شکر، آرد سفید، چربی های اشباع و غذاهای سرخ شده جدا اجتناب کنید، زیرا این غذاها، روغن و باکتری را بر روی پوست شما به جای می گذارند و در نتیجه جوش و دیگر بیماری های پوستی در بدنتان ظاهر می شوند.


حفظ سلامت و زیبایی پوست


آب انار


دیواره عروق خونی را محکم می کند. همان طور که می دانیم این عروق حامل مواد مغذی پوست نیز می باشند. همچنین نوشیدن آب انار باعث جلوگیری از دانه های قرمز در روی پوست می شود.


کربوهیدرات پیچیده


بهتر است به جای کربوهیدرات های ساده از قبیل: نان سفید و بدون سبوس و شکر، از کربوهیدرات های پیچیده مانند نان های سبوس دار و غلات استفاده کنیم.


زیرا این ها نه تنها دارای آنتی اکسیدان می باشند، بلکه به خاطر وجود فیبر و ویتامین های گروه B، منبع مفیدی برای سلامت و جوانی و رشد سلول های جدید و جلوگیری از چین و چروک پوست نیز می باشند.


به طور کلی 35 گرم فیبر در روز برای سلامتی و شادابی پوست لازم است. غذاهایی که اندیس گلایسمیک آن ها پایین است، بیماری های پوستی را کم می کنند.


روغن های گیاهی


دارای اسید لینولئیک می باشند که از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری می کنند. این اسید در روغن آفتاب گردان، کانولا و زیتون یافت می شود.


پوست میوه ها


پوست میوه ها را جدا نکنید، بلکه میوه را با پوست بخورید. پوست میوه به افزایش قابلیت ارتجاع پوست کمک می کند.


لبنیات کم چرب


یکی از مهم ترین ترکیبات پوست سالم، ویتامین A می باشد. محققان به این نتیجه رسیده اند که سلامتی سلول های پوست به مصرف غذاهایی که دارای ویتامین A هستند، بستگی دارد.


ماست کم چرب، نه تنها دارای ویتامین A می باشد، بلکه دارای یک نوع باکتری زنده است که برای سلامت روده ها بسیار مفید می باشد.


آلو


از آن جایی که آلو دارای بیشترین مقدار آنتی اکسیدان ها در بین تمام میوه ها می باشد، برای سلامتی و پوست بسیار مفید است.


بیشتر بخوانید:


نحوه استفاده از سرکه سیب برای پوست صورت


۱۲ خاصیت اعجاب انگیز روغن زیتون برای پوست صورت


separator line


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *