مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

راهنمای گام به گام مقیاس کردن بخارشوی خود از 0 تا 100

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


راهنمای گام به گام تمیز کردن با بخار

به گزارش دلگرم: اگر مدتی است بخار از بخارشوی شما خارج نمی شود، نگران نباشید! بخاری کثیف است. تجمع رسوبات و رسوبات در لوله ها و مخزن آب بخارشوی هر برند کنوود، دلونگی، کارچر، بلک اند دکر، بیترون و … به راحتی قابل تعمیر می باشد.
در این مطلب به شما کاربران گرامی نحوه رسوب زدایی بخارشوی خود را آموزش می دهیم تا به راحتی رسوبات انباشته شده در بخارشوی خود را پاک کرده و مانند روز اول از این دستگاه استفاده کنید. بخارشوی دستگاهی است که به طور گسترده در خانه و محل کار شما استفاده می شود. این دستگاه با قابلیت تولید بخار آب گرم قابلیت ضدعفونی سطوح و از بین بردن لکه ها را دارد. استفاده از بخارشوی بسیار آسان است به همین دلیل بسیاری از افراد با کمک این دستگاه خانه خود را تمیز می کنند. اما گاهی اوقات بخارشوی شما ممکن است پس از استفاده طولانی مدت دچار گرفتگی شود.

روش رسوب زدایی و رسوب زدایی داخل مخزن بخار


روش رسوب زدایی و رسوب زدایی داخل مخزن بخار به شرح زیر است:

اولین قدم برای رسوب زدایی بخارشوی شما این است که دستگاه را از برق بکشید. اگر آب در مخزن باقی مانده بود آن را خالی کنید و 50 گرم جوش شیرین را به 1 لیتر آب اضافه کنید و یا اگر سماور دارید محلول را هم بزنید تا خوب حل شود. محلول چربی زدایی را داخل مخزن بخارشوی بریزید 3 تا 4 ساعت به آن زمان دهید و در این مدت بخارشو تکان ندهید و روشن نکنید و پس از آن مخزن را خارج کرده و محلول چربی زدا را دور بیندازید. و اجازه دهید بخار تولید کند. بخار تولید شده را به طور کامل خارج کنید اگر همچنان آثار رسوب و آلودگی در بخار و مخزن مشاهده کردید یک بار دیگر مراحل بالا را تکرار کنید. در غیر این صورت بخارشوی شما کاملا تمیز شده و آماده استفاده مجدد است.

بیشتر بخوانید  همه چیز در مورد ماه مرداد و خصوصیات متولدین مرداد ماه


رسوب زدایی با بخار

سایر روش های رسوب زدایی بخارشوی کارچر

در صورت استفاده از انواع بخارشوی کارچر ساخت آلمان می توانید از قرص های رسوب زدا برای بخارشوی این شرکت استفاده کنید. این شرکت نوعی تبلت رسوب زدایی بخارشوی کارچر را تهیه کرده است که می توانید آن را در بازار خریداری کرده و بخارشوی کارچر خود را به راحتی و در سریع ترین زمان ممکن رسوب زدایی کنید.

راهنمای تمیز کردن بدنه بیرونی و لوله یا شیلنگ بخارشوی

هنگامی که برای مدت طولانی از بخارشوی خود استفاده می کنید، آثار باقی مانده از لکه های آب یا مواد شوینده ظاهری زشت به بخارشوی شما می بخشد. گاهی اوقات پاک کردن این لکه ها دشوار است. به یاد داشته باشید که اگر بعد از هر بار استفاده از بخارشوی بدنه را با دستمال تمیز کنید دیگر کثیفی و لکه روی بدنه آن مشاهده نخواهید کرد.راهنمای تمیز کردن بدنه بیرونی بخارشوی به شرح زیر است:

در مرحله اول مطمئن شوید که دستگاه به برق وصل نیست، بدنه بیرونی بخارشوی را با دستمال مرطوب تمیز کنید. اگر لکه ها با دستمال مرطوب پاک نشد، کمی سرکه روی پارچه بریزید و دوباره آن را پاک کنید. شیلنگ بخار یا لوله را فراموش نکنید برای تمیز کردن شیلنگ بخار ابتدا آن را از بدنه دستگاه جدا کنید. شیلنگ حمام را در زیر آب فشار قوی بشویید و مطمئن شوید که تمام مواد زائد و ذرات پاک شده است.اگر بعد از هر بار استفاده شیلنگ بخار را تمیز نکنید، در دراز مدت شاهد رسوب روی آن خواهید بود.

راه های جلوگیری از گرفتگی در تمیز کردن با بخار

راه های زیادی برای جلوگیری از گرفتگی بخارشوی شما وجود دارد، با استفاده از آنها می توانید تجمع زباله و باقی مانده در بخارشوی خود را به حداقل برسانید. از جمله این اقدامات عبارتند از:

بیشتر بخوانید  آدرس و شماره تلفن دکتر شیرین شمس متخصص زنان در تهران


 جرم گیری بخار

پس از هر بار استفاده از بخارشوی، مخزن را خالی کرده و با آب تمیز بشویید. این کار علاوه بر افزایش طول عمر بخارشوی شما، به حذف کثیفی و کثیفی و جلوگیری از تجمع آنها کمک می کند. چندین بار امتحان کنید. یک ساعت پس از استفاده از بخارشوی، درب آن را باز بگذارید تا داخل آن کاملا خشک شود. این کار از رشد باکتری ها و ایجاد بوی نامطبوع در بخارشوی جلوگیری می کند. سعی کنید استفاده از محلول های شوینده قوی را در بخارشوی به حداقل برسانید.
محلول های قوی به مخزن و لوله های بخارشوی آسیب می زند.به دلیل وجود املاح فراوان مانند سدیم و منیزیم، آب لوله کشی منافذ بخارشوی را مسدود کرده و از خروج بخار جلوگیری می کند.استفاده از آب بدون نمک مانند آب مقطر یا آب معدنی بسیار موثر است به جلوگیری از تجمع رسوبات در بخارشوی کمک می کند.

باید بخوانید:

لیست قیمت انواع بخار شور

لیست قیمت انواع بخار شور

قیمت روز انواع بخار شور در بازار لیست قیمت بخار شور در طول روز به روز می شود قیمت انواع بخار شور را می توانید از لیست …

دلیل بسته شدن مخزن و بخار نشدن بخار

تنها یک دلیل برای بسته شدن مخزن بخارشوی وجود دارد و آن تجمع رسوبات و ذرات در لوله و مخزن بخارشوی است. اگر متوجه شدید که میزان بخار خروجی از بخارشوی شما کاهش یافته است، فورا استفاده از آن را متوقف کرده و اقدامات لازم را برای رسوب زدایی بخارشوی خود انجام دهید:

اگر متوجه شدید که شدت بخار خروجی کاهش یافته یا مقدار کمی بخار از بخارپز خارج می شود، نگران نباشید. ابتدا از وجود آب کافی در مخزن بخار اطمینان حاصل کنید. اگر کم باشد؛ مقداری آب به آن اضافه کنید. بررسی کنید که درپوش مخزن به درستی نصب شده باشد. شاید دلیل کاهش بخار بخارشوی به دلیل مشکلاتی در نصب آن باشد.
یکبار دستگاه را از برق بکشید و به پریز دیگری وصل کنید تا مطمئن شوید که مشکل خروج بخار از بخارپز از سیستم برق نیست. اگر مشکل حل نشد، یک بار دکمه پاور را فشار دهید و به مدت 20 ثانیه نگه دارید تا دوباره تولید بخار شروع شود. .

بیشتر بخوانید  روز بزرگداشت حضرت صالح ابن موسی کاظم در سال ۹۹ چه روزی است ؟


چگونه مخزن بخار را تمیز کنیم؟

اگر باز هم مشکل بسته شدن مخزن بخار پایی وجود داشت، فیلتر مسدود شده و باید تعویض شود.
در صورت تعویض فیلتر مشکلی پیش نمی آید مگر اینکه بخارشوی با رسوبات مسدود شده باشد در این صورت فقط باید مراحل رسوب زدایی و رسوب زدایی لازم را از دستگاه بخارشوی انجام دهید که در بالا به طور کامل توضیح داده شده است. رسوبات باقی مانده در بخارشوی می تواند به دستگاه آسیب جدی وارد کند، بنابراین بخارشوی را دور نریزید.

دلیل باز نشدن درب مخزن بخار چیست؟


درب بخاری تان گیر کرده است؟ احتمالاً می توانید حدس بزنید مشکل از کجاست. باز نشدن درب مخزن بخارشوی تنها یک دلیل دارد، گرفتگی مخزن دیگ با رسوب، وقتی رسوب در دیگ جمع می شود و دیگ باز می شود این اتفاق باعث جوش شدن درب و مخزن می شود. یکدیگر در دراز مدت
اگر آلیاژ پوشش و مخزن یکسان باشد یا به عبارتی هر دو از یک نوع باشند، این مشکل بیشتر پیش می آید. تجمع ذرات و رسوبات در اطراف درب مخزن دیگ و پوشش آن در هنگام استفاده باعث می شود که درب مخزن بخار به راحتی باز نشود.برای رفع مشکل باز نشدن درب مخزن بخار هر برندی مانند بوش ، می توانید اقدامات لازم را برای از بین بردن رسوبات انجام دهید. جرم را در مخزن بخار که در بالا توضیح دادیم ایجاد کنید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *