مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

راهنمای گام به گام تبخیر بخار از 0 تا 100

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


راهنمای گام به گام بخارپز کردن

اگر برای مدتی بخار به خوبی از بخارشوی شما شارژ نشد نگران نباشید! بخارشو شارژ می شود. تجمع جرم و رسوب در لوله ها و مخازن آب بخار با هر برندی، کنوود، دلونگی، کارچر، بلک اند دکر، بیترون و قابل به راحتی قابل حذف است. در این مقاله نحوه جرم گیری بخارشو را به شما کاربران گرامی آموزش می دهیم تا جرم و رسوبات انباشته شده در بخار را راحتتر از بین ببرید و به عنوان روز اول از این دستگاه استفاده کنید. بخارپز وسیله ای است که در خانه و محل کار شما بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه با قابلیت تولید بخار داغ قابلیت ضدعفونی سطوح و از بین بردن لکه ها را دارد. استفاده از موتور بخار بسیار آسان است به همین دلیل بسیاری از افراد خانه خود را با کمک این دستگاه تمیز و مرتب می کنند. اما گاهی اوقات بخارپز شما ممکن است پس از استفاده طولانی مدت دچار گرفتگی شود.

روش رسوب زدایی و رسوب زدایی داخل مخزن بخار


روش رسوب زدایی و رسوب زدایی داخل مخزن بخار به شرح زیر است:

اولین قدم برای پاک کردن رسوب از دستگاه بخار این است که دستگاه را از برق بکشید. اگر آب در مخزن باقی مانده بود آن را آبکش کنید 50 گرم جوش شیرین را به 50 لیتر آب یا اگر فلس سماور دارید اضافه کنید و محلول را خوب هم بزنید تا حل شود. محلول توده را داخل مخزن بخار بریزید. 3 تا 4 ساعت صبر کنید و در این مدت بخارپز را تکان ندهید و شارژ نکنید. سپس مخزن را بردارید و محلول حاوی آهک را دور بریزید. مخزن را خوب بشویید و دوباره مقداری آب اضافه کنید. دستگاه را روشن کنید و اجازه دهید بخار شود. بخار ایجاد شده را به طور کامل حذف کنید اگر همچنان آثار رسوب و آلودگی در بخار و مخزن مشاهده کردید یک بار دیگر مراحل بالا را تکرار کنید. در غیر این صورت، بخارشوی شما کاملا رسوب زدایی شده و آماده استفاده مجدد است.

بیشتر بخوانید  روز کتابخوانی سال ۹۸ چند شنبه است ؟


رسوب زدایی با بخار

روش های دیگر جرم گیری بخار کارچر

اگر از موتورهای بخار کارچر ساخت آلمان استفاده می کنید می توانید از تبلت های جرم گیری این شرکت استفاده کنید. این شرکت نوعی تبلت رسوب زدایی برای اواپراتور کارچر تهیه کرده است که می توانید آن را هم به راحتی و هم در اسرع وقت در بازار خریداری کنید تا شروع به رسوب زدایی اواپراتور کارچر خود کنید.

راهنمای تمیز کردن بدنه خارجی و شیلنگ یا شیلنگ بخار

هنگامی که به مدت طولانی از بخارپز استفاده می کنید، باقی مانده لکه های آب یا مواد شوینده ظاهر بخارپز شما را زشت می کند. گاهی اوقات ممکن است پاک کردن این لکه ها دشوار باشد. به یاد داشته باشید که اگر بعد از هر بار استفاده بدن خود را با حوله پاک کنید دیگر کثیفی و لکه روی بدنه آن ها مشاهده نمی کنید.دستورالعمل تمیز کردن بدنه بیرونی بخارپز عبارت است از:

در مرحله اول از شارژ نشدن دستگاه مطمئن شوید. برای تمیز کردن قسمت بیرونی بخارپز از یک پارچه مرطوب استفاده کنید. اگر لکه ها را با دستمال مرطوب پاک نکردید، روی دستمال کمی سرکه بریزید و سپس دوباره لکه ها را بمالید. شلنگ یا لوله بخار را فراموش نکنید برای تمیز کردن شیلنگ بخار ابتدا آن را از بدنه دستگاه جدا کنید. شیلنگ حمام را تحت فشار آب بشویید و مطمئن شوید که تمام کثیفی ها و زباله ها از بین رفته اند، اگر بعد از هر بار استفاده شیلنگ بخار را تمیز نکنید، در دراز مدت می بینید که گرفتگی می کنند.

راه های جلوگیری از کثیف شدن در شستشو با بخار

راه های زیادی برای جلوگیری از گرفتگی اواپراتور وجود دارد که می توان از آنها برای به حداقل رساندن تجمع جرم و رسوب در بخار استفاده کرد. این اقدامات عبارتند از:

بیشتر بخوانید  برنامه Sandbad Driver را دانلود کنید

پس از هر بار استفاده مخزن را خالی کرده و با آب تمیز بشویید. این کار علاوه بر افزایش طول عمر بخارشوی شما، به حذف کثیفی و رسوب و جلوگیری از تجمع آنها کمک می کند. یک ساعت بعد از استفاده از بخارپز درب آن را باز بگذارید تا کاملا داخل بخارپز خشک شود این کار از رشد باکتری ها و ایجاد بوی بد در بخار پز جلوگیری می کند. سعی کنید استفاده از محلول های شوینده قوی در بخارپز را به حداقل برسانید. محلول های قوی منجر به آسیب به مخازن و لوله های بخار می شود.آب شیر به دلیل وجود املاح زیاد مانند سدیم و منیزیم منافذ بخار را مسدود می کند و از خروج بخار جلوگیری می کند.استفاده از آب های بدون نمک مانند آب مقطر یا آب معدنی بسیار مهم است. رسوبات داخل حمام بخار

باید بخوانید:

لیست قیمت بخار شور

لیست قیمت بخار شور

قیمت روز انواع بخار نمک در بازار لیست قیمت بخار نمک در طول روز بروز رسانی می شود، قیمت انواع بخار نمک از لیست شما قابل مشاهده است.

زیرا مخزن بسته است و تبخیر نمی شود

گرفتگی مخزن بخار تنها یک دلیل دارد و آن تجمع رسوبات و جرم ها در لوله و مخزن بخار است. اگر متوجه شدید که میزان بخار خروجی از دستگاه بخار کاهش یافته است، فوراً استفاده از آن را متوقف کرده و اقدامات لازم را برای انجام جرم گیری بخار انجام دهید:


چگونه مخزن بخار را تمیز کنیم؟

اگر متوجه شدید که خروجی بخار کاهش یافته یا مقدار کمی بخار خارج می شود، نگران نباشید. ابتدا بررسی کنید که آب کافی در مخزن بخار وجود داشته باشد. اگر کم باشد؛ کمی آب به آن اضافه کنید. بررسی کنید که پوشش مخزن در جای خود قرار دارد. این ممکن است به دلیل کاهش پول باشد. یک بار دستگاه را خاموش کرده و به پریز دیگری وصل کنید تا مطمئن شوید بخار از سیستم تامین بخار خارج نمی شود. اگر مشکل برطرف نشد، دکمه پاور را یک بار فشار دهید. Wu را به مدت 20 ثانیه نگه دارید تا دوباره تولید بخار شروع شود. اگر مشکل همچنان مخزن بخار مسدود است، فیلتر مسدود است و باید تعویض شود. در صورت تعویض فیلتر، مشکلی پیش نمی آید مگر اینکه بخارشو گرفتگی داشته باشد، در این صورت فقط اقدامات لازم را برای پاک کردن رسوب و رسوب روی بخارپز انجام دهید که در بالا به طور کامل توضیح داده شده است. رسوبات باقیمانده در دستگاه بخار می تواند آسیب جدی به دستگاه وارد کند، بنابراین بخار دادن را به تاخیر نیندازید.

بیشتر بخوانید  ۱۴ ایده جذاب جهت خرید هدیه برای دختران نوجوان

دلیل باز نشدن درب مخزن بخار چیست؟


آیا درب بخار شما گیر کرده است؟ احتمالاً می توانید حدس بزنید مشکل از کجاست. تنها دلیل باز نشدن درب مخزن بخار گرفتگی مخزن دیگ می باشد که وقتی رسوب در دیگ و دهانه دیگ جمع می شود در دراز مدت منجر به جوش شدن درب و مخزن می شود. اگر درب و آلیاژ مخزن یکسان باشند یا هر دو از یک جنس باشند، این مشکل بیشتر دیده می شود. تجمع جرم ها و رسوبات اطراف درب مخزن دیگ بخار و درب آن در حین استفاده از باز شدن آسان درب مخزن بخار جلوگیری می کند.برای رفع مشکل باز نشدن درب مخزن بخار هر برندی مانند بوش می توانید اقدامات لازم را برای برداشتن آن انجام دهید. مقیاس و در مخزن بخار که در بالا توضیح داده شد، جرم ایجاد کنید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *