راهنمای کاشت و نگهداری درختان نرگس


یک گیاه نرگس زیبا را معرفی می کنیم

درخت نرگس گونه‌ای گل از خانواده hydrangaceae است و منشا آن جنوب اروپاست. این گیاه در استرالیا و ایتالیا نیز یافت می شود.

در مناطق معتدل درخت نرگس گیاه زینتی محبوبی است و به دلیل داشتن گلهای معطر و سفید و زیبا از ارزش خاصی برخوردار است و مناسب برای گلهای فصلی است. وقتی شکوفا می شود، عطر مطبوعی را به اطراف پخش می کند.

درخت نرگس

گیاه شناسی نرگس

درخت نرگس نام علمی Philodelphus coronarius انگلیسی انگلیسی dogwood – درختچه برگریز نارنجی شیرین از خانواده Hidrangeaceae که منشا آن اروپاست. این گیاه برگریز از ارمنستان و جنوب اروپا سرچشمه می گیرد. در اواخر بهار گل های سفید بسیار معطر آن ظاهر می شود. شکل تیز و سبز روشن و 2.5-10 سانتی متر طول دارد.حداکثر ارتفاع 2-3.5 متر و حداکثر عرض 2 متر است.

این گیاه تا 3 متر رشد می کند و عرض آن 2.5 متر است و بین 5 تا 10 سال طول می کشد تا به رشد نهایی برسد، نرگس سرعت رشد بالایی دارد، برگ های آن دندانه دار است.

گلهای این گیاه به رنگ سفید و فنجانی و بسیار معطر است، زمان گلدهی این گل اواخر بهار و اوایل تابستان است، گلهای آن نر و ماده بوده و توسط زنبور عسل گرده افشانی می شود. بهتر است این گیاه زیر نور آفتاب باشد تا گل بیشتری داشته باشد

نحوه نگهداری گل نرگس

خاک مناسب خاک شنی، لومی یا گچی است که مرطوب و دارای زهکشی مناسب باشد. اگر در یک مکان آفتابی یا نیمه سایه باشد، در سایه رشد خوبی نخواهد داشت. دمای 3- تا 21 درجه را تحمل می کند.

بیشتر بخوانید  قبل از تولد نوزاد، صورت شما در دستان شماست

درخت نرگس در برابر کم آبی و خشکی بسیار مقاوم است. هرس مورد نیاز است و در برابر هرس بیش از حد بسیار مقاوم است. برای بهبود رشد گیاه باید هر سال یک سوم ساقه را قطع کرد.

نرگس

روش هرس گل نرگس

درختچه ها درخت نرگس هرس بعد از دوره گلدهی شاخه ها و شاخه های خشک و قدیمی که باعث تغییر شکل درخت می شوند را جدا کنید می توانید در تابستان و پاییز آن را هرس کنید.

کاربرد درختان نرگس

همچنین در فصل بهار به دلیل بوی معطر و پر گل بسیار محبوب است و به عنوان تک درخت زینتی در پارک ها، فضای سبز، باغ ها، برای ایجاد گل های فصلی و به عنوان درختچه های حاشیه ای استفاده می شود. هرس، می تواند به عنوان مرز و دیوار سبز در اطراف زمین استفاده شود.

از یک برنامه دیگر درخت نرگس از برگ های این گیاه استفاده می شود زیرا برگ های این گیاه سرشار از ساپونین است و در صورت له شدن با آب کف می کند و یک پاک کننده موثر است و به عنوان یک صابون ملایم عمل می کند و از برگ های این گیاه می توان به عنوان پاک کننده و پاک کننده استفاده کرد. عامل پولیش

برگ های این گیاه سرشار از ساپونین است و در صورت له شدن با آب کف می کند و پاک کننده موثری است. به عنوان یک صابون ملایم عمل می کند. از برگ های این گیاه می توان به عنوان گردگیر و صیقل دادن چوب استفاده کرد.

بیشتر بخوانید  تیونر چیست و چه کاربردی در موسیقی دارد ؟

درخت نرگس

راههای کاشت و تکثیر گل نرگس

1- گرفتن قلمه چوب سخت در اوایل بهار قلمه ها در شاسی یا گلخانه ریشه می گیرند. قلمه های چوب نرم را در اوایل تابستان گرفته و در گلخانه ریشه می دهند.
2- جدا كردن قلمه با چند ريشه از پاي گياهان مسن در بهار.
3- آبیاری شاخه ها در پاییز.
4- کاشت بذر در بهار که در فضای باز کاشته می شود.

آفات و بیماری های نرگس


درختچه ها درخت نرگس اگر تغذیه خوبی داشته باشد و گیاه مقاوم باشد، اما در صورت ضعیف بودن، تحت تأثیر آفاتی مانند شته یا لکه برگی قرار گیرد.

جداکننده خط

بیشتر بخوانید:

آشنایی با گل قاصدک و نحوه پرورش آن

ترفند کاشت و نگهداری گیاه بید سیاه

راهنمای کاشت و تکثیر گل

جداکننده خط


دیدگاهتان را بنویسید