مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

راهنمای نگهداری و مزایای استفاده از روکش ها و اثاثه یا لوازم داخلی ژلاتینی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


روکش مبل ژلاتینی چیست؟

تودوزی و جنس منحصر به فرد آن را می خواهند با شناخت پارچه های روکش و اقلام مختلف، انتخاب طرح و متریال پارچه برای دوخت کوسن مبل و همچنین دوخت تودوزی با توجه به شرایط نگهداری و هماهنگی با ظاهر مبلمان همراه با ایده های خلاقانه و کاربردی برای محافظت از مبلمان در محیط های مختلف


قبل از اینکه در مورد فواید روکش مبل ژله ای صحبت کنیم، بد نیست بدانید روکش مبل ژلاتینی چیست. روکش مبل ژلاتینی (که به آن روکش مبل ژله ای و روکش مبل ژله ای نیز می گویند) برخلاف روکش های قدیمی و هماهنگ با پارچه مبل، متریالی شفاف دارد و ظاهر شلوغی به فضای شما نخواهد داد. این روکش از پلیمر پی وی سی شفاف و منعطف ساخته شده است که با نوار دوزی دقیقا به اندازه مبلمان دوخته شده است.
شناخت مزایای روکش مبل ژله ای و استفاده از آن تا حدودی درصد ضرورت و نیاز به تعمیر مبل چرمی و سایر مدل های مبلمان را کاهش داده است.

مزایای روکش مبل ژلاتینی


 روکش مبل ژلاتینی

اکثر مردم وقتی با روکش مبل ژله ای روبرو می شوند، فقط می پرسند، “آیا روکش ژلاتینی خوب است؟” این شما هستید که بسته به جنس و نوع فوم سرد، گرم و خنثی، بین تعمیر مبلمان، تعویض زود هنگام و جلوگیری از آسیب دیدن مبلمان یکی را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که این نوع روکش مزایا و معایبی نیز دارد که بهتر است قبل از خرید آن ها را بررسی کنید تا با توجه به شرایط و نوع استفاده بهترین انتخاب را داشته باشید.
در ادامه به بررسی مزایای روکش مبل ژلاتینی می پردازیم تا ببینیم آیا واقعا بهتر است از این نوع روکش به جای روکش های قدیمی استفاده شود؟

1. محافظت عالی روکش مبل در برابر ژله

بیشتر بخوانید  جایگاه عروس و داماد

استفاده از حفاظ مبل خوب نه تنها باعث افزایش طول عمر آن می شود، بلکه هزینه تعمیر مبلمان را نیز کاهش می دهد. مبل ژله ای یک انتخاب بسیار هوشمندانه برای نگهداری مبلمان شماست. این روکش مانع از جذب آب، انواع مواد غذایی و نوشیدنی و گرد و غبار مبل می شود و از هر گونه نگرانی جلوگیری می کند.


2. طرح مبل با مبل ژله ای پوشیده نشده است

مطمئناً دوست ندارید مبلمان زیبای خود را با پارچه ای محکم و بی جان بپوشانید; به خصوص اگر تصمیم گرفته اید رنگ مبل خود را با وسواس و تحقیق ترکیب کنید. انتخاب روکش مبل ژلاتینی به عنوان روکش به سادگی این مشکل را حل می کند. روکش مبل ژله ای علاوه بر محافظت از مبلمان شما، طرح و رنگ آن را به عنوان بخش مهمی از دکوراسیون منزل شما پوشش نخواهد داد.


3. سهولت در نظافت روکش مبل ژلاتینی

همانطور که در ابتدای لیست گفتیم روکش مبل ژلاتینی مواد را جذب نمی کند و عبور نمی کند. این به شما این امکان را می دهد تا در صورت نیاز به راحتی مبل خود را با یک پارچه یا حوله مرطوب ژله ای تمیز کنید.


4. روکش مبل ژله ای ضد حساسیت

عدم جذب گرد و غبار، شوره سر، سایر ذرات موجود در فضا و غیره مزایای دیگری نیز دارد. روکش مبل ژلاتینی به عنوان مثال، اگر حیوانات خانگی دارید، موهای آنها بیشتر به روکش های پارچه ای می چسبد و در جداسازی و تمیز کردن مشکل خاص خود را دارد. اما اگر از روکش مبل ژله ای استفاده کنید این مشکل هم حل می شود. این می تواند برای خانواده هایی که بچه های کوچک دارند یا افرادی که آلرژی دارند بسیار مفید باشد.

بیشتر بخوانید  درست کردن کاردستی با رول کاغذی دور ریختنی


مزایای روکش مبل ژلاتینی


5. مقاومت بالای توزیع روکش مبل

روکش مبل ژلاتینی به دلیل جنسش (PVC) استحکام بالایی دارد و همچنین ضد خش است. به این ترتیب خود روکش ژله ای بسیار بادوام بوده و از نرم شدن مبل شما (برخلاف روکش کتان) و آسیب دیدن آن جلوگیری می کند و طول عمر آن را افزایش می دهد.

معایب روکش مبل ژلاتینی چیست؟

بعد از اینکه توضیح دادیم روکش مبل ژلاتینی چیست و مزایای آن را بررسی کردیم، به معایب روکش مبل ژلاتینی می رسیم.


1. عرق کردن

یکی از معایب روکش مبل ژلاتینی تعرق است. چه در فصل گرم و چه در فصل سرد. البته کیفیت توزیع تودوزی می تواند تا حدودی این مشکل را متعادل کند.


2. قابلیت تغییر رنگ پس از شستشو

یکی دیگر از معایب روکش ژلاتینی مبل، امکان تغییر رنگ آن است. برخی از پوشش های ژلاتینی ممکن است پس از شستشو زرد یا کدر شوند و شفافیت اولیه خود را از دست بدهند.

باید بخوانید:


3. احتمال پارگی

احتمال پارگی یکی دیگر از مشکلات و نبود روکش مبل ژلاتینی است. روکش مبل ژله ای استحکام خوبی دارد. اما اگر کیفیت خوبی نداشته باشد احتمال پاره شدن آن بسیار زیاد است.
به طور خلاصه متوجه می شویم که معایب روکش مبل ژلاتینی به مراتب کمتر از مزیت های آن است و به طور کلی می توان گفت: «روکش مبل ژلاتینی خوب است! و هزینه و قیمت روکش مبل پلاستیکی و قیمت روکش مبل سلطنتی ارزشش را دارد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *