مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

راهنمای سفر به قبرس، هرآنچه قبل از سفر به قبرس باید بدانید!

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


قبرس سرزمین آفتاب گرم، دریای شفاف، مناظر باورنکردنی و غذاهای هیجان انگیز مدیترانه ای است. اگر قصد است سفر به قبرس حتما متوجه شده اید که معمولا ما فقط نام این کشور را نمی شنویم. این کشور به قبرس شمالی و قبرس جنوبی یا اروپایی تقسیم می شود. حتی پایتخت قبرس یعنی شهر نیکوزیا نیز تقسیم شده است و دارای دو مرکز مرزبانی است که برای رفتن به شمال یا جنوب این کشور باید از آنها عبور کنید. همچنین ما ایرانی ها برای رفتن به قسمت جنوبی آن نیاز به ویزا داریم. در ادامه این مطلب از مجله توریست امروز پرواز کن ما هر آنچه را که برای سفر به قبرس باید بدانید را با شما به اشتراک می گذاریم.

شرایط رفتن به قبرس چیست؟

قسمت شمالی و جنوبی قبرس کاملاً متفاوت است. قسمت شمالی آن محل سکونت ترک ها و بیشتر مسلمانان است. در ضمن قسمت جنوبی آن یونانی و مسیحی است. قسمت شمالی قبرس بافت قدیمی را حفظ کرده و منطق روستایی آرامی دارد، اما قسمت جنوبی ظاهری مدرن به خود گرفته است. ورود به قسمت شمالی و جنوبی متفاوت است که در ادامه به آن می پردازیم.

شرایط سفر به قبرس شمالی چگونه است؟

قبرس شمالی قسمت ترک نشین قبرس است که در سال 1983 اعلام استقلال کرد و خود را جمهوری قبرس شمالی نامید که توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته نشده است. ایرانیان برای سفر به قبرس شمالی نیازی به ویزا ندارند و می توانند به راحتی به این قسمت سفر کنند.

در واقع ویزای قبرس شمالی ویزای فرودگاهی است. علاوه بر این، اگرچه واحد پول قبرس یورو است، اما می توانید لیر ترکیه را در قبرس شمالی نیز خریداری کنید. به همین دلیل است که سفر به قبرس شمالی ارزان تر از سفر به قبرس جنوبی است.

خرید در قبرس

شرایط سفر به قبرس جنوبی

قبرس جنوبی در واقع قسمت اروپایی و یونانی قبرس است که برای ورود به آن نیاز به ویزا دارید. قبرس جنوبی عضو شینگن نیست و نمی توانید با ویزای آن به اروپا سفر کنید. اما اگر ویزای شینگن دارید می توانید به قبرس اروپایی بروید. لطفا توجه داشته باشید که در صورت داشتن مهر ورود به قبرس شمالی در پاسپورت خود نمی توانید به قبرس جنوبی سفر کنید. همچنین، در مرز دریایی یا در فرودگاه قبرس، ناظران هتل شما را بررسی خواهند کرد. بنابراین یک ناظر هتل چاپ شده با خود ببرید.

بیشتر بخوانید  اعلام جزییات اجرای طرح نهضت ملی مسکن

نکات مهم برای سفر به قبرس

اختلاف ساعت ایران و قبرس یک ساعت و نیم و پیش شماره این کشور 00357 می باشد و توجه داشته باشید که در بدو ورود به قبرس بهتر است سیم کارت تهیه کنید تا مشکلی برای تماس و اینترنت. شرکت های Turkcell و TelSim از بهترین اپراتورها در قبرس هستند.

هزینه سفر به قبرس چقدر است؟

برای اینکه بتوانید قبل از سفر خود یک محاسبه تقریبی از هزینه ها داشته باشید، ابتدا باید مشخص کنید که به کدام قسمت از قبرس سفر می کنید. در قبرس جنوبی باید به یورو پرداخت کنید، بنابراین باید بیشتر بپردازید. همچنین قیمت سفر شما بسته به وسیله حمل و نقلی که با آن سفر می کنید ممکن است متفاوت باشد.

مثلاً ورود به کشور از طریق دریا یا مسافرت هوایی. اگر قصد خرید بلیط هواپیما برای سفر به قبرس را دارید باید بدانید که فرودگاه لارناکا و فرودگاه شهر پافوس دو نقطه اصلی ورود به این کشور هستند و هزینه سفر در خطوط هوایی داخلی کمتر از خطوط هوایی بین المللی است. ارزان ترین راه برای سفر به قبرس، رزرو بلیط در اواسط زمستان از طریق FlyToday است.

اگر در تابستان به قبرس سفر کنید، چون گردشگران زیادی به این کشور می روند، باید هزینه بیشتری برای هتل پرداخت کنید. همچنین توجه داشته باشید که برای اقامت در هتل های ساحلی باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. علاوه بر این، غذا خوردن در رستوران های توریستی و شلوغ کنار دریا گران است. برای کاهش این هزینه می توانید به رستوران های کوچک شهر بروید یا غذاهای خیابانی بخورید.

بهترین فصل برای سفر به قبرس چه فصلی است؟

به وقت قبرس به طور کلی گرم، مرطوب و مدیترانه ای است. در تابستان سیل گردشگران به سواحل قبرس می روند. اگر در اواسط تابستان قصد سفر به قبرس را دارید، باید دمای حدود 40 درجه را تحمل کنید، اما جشنواره های خرید و سواحل زیبا باعث هجوم گردشگران می شود. اواخر تابستان در ماه سپتامبر خنک‌تر است و جشنواره‌ها به پایان رسیده‌اند، بنابراین زمان خوبی برای سفر ارزان به قبرس است.

ساحل قبرس

اگر می خواهید از سال نو و کریسمس لذت ببرید، باید در ژانویه به قبرس سفر کنید. در این ماه دمای هوا بین 15 تا 17 درجه سانتیگراد است. البته اگر به ورزش های زمستانی علاقه دارید می توانید سفر خود به قبرس را به پایان زمستان موکول کنید.

بیشتر بخوانید  شانس کریستین برای درخشش با اخراج توخل

جاذبه های گردشگری قبرس که باید حتما ببینید

قبل از سفر به قبرس بهتر است با دیدنی های آن آشنا شوید تا سفر خود را به بهترین نحو برنامه ریزی کنید. اگرچه قبرس جنوبی یا اروپایی مدرن‌تر از شمال است، اما در هر دو بخش می‌توانید از ساختمان‌های تاریخی و سواحل زیبا با مناظر خیره‌کننده لذت ببرید.

از جاذبه های تفریحی قبرس شمالی می توان به بندر و قلعه گیرنه، کلیسای بلاپایس، شبه جزیره کارپاس، شهر باستانی سالامیس، ساحل گلپسید و کلیسای جامع سنت نیکلاس اشاره کرد. البته جاذبه های اروپایی قبرس تعداد آنها کم نیست. از جاذبه های گردشگری قبرس جنوبی می توان به قلعه کولوسی، روستای اومودوس، کلیسای سنت لازاروس، کوه های ترودوس و شهر باستانی کوریون اشاره کرد.

قلعه گیرنه

برای سفر به قبرس چه مدارکی لازم است؟

ویزای قبرس شینگن نیست اما قوانین اخذ این ویزا کاملا مطابق با قوانین ویزای شینگن می باشد. دارندگان ویزای قبرس می توانند آزادانه به بلغارستان، رومانی و کرواسی سفر کنند. درخواست ویزای قبرس طی 7 روز کاری پاسخ داده می شود و این ویزا 14 روز اعتبار دارد. ویزای قبرس فقط به صورت سفر گروهی صادر می شود و برای درخواست ویزای انفرادی قبرس باید دعوتنامه ارسال کنید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای قبرس شمالی عبارتند از:

  • کپی و اصل گذرنامه متقاضی با مدت اعتبار 6 ماه
  • دو عکس 6*4 جدید با پس زمینه سفید
  • اصل و ترجمه شناسنامه متقاضی
  • اصل و ترجمه گواهی اشتغال به کار داوطلب
  • تامین مالی به دلار
  • ارائه اسناد مربوط به گردش حساب افراد برای مدت سه تا شش ماه
  • پر کردن فرم درخواست ویزا و وارد کردن اطلاعات صحیح در مورد متقاضی
  • یک کپی از تاریخچه سفر ارائه دهید
  • رزرو قطعی بلیط رفت و برگشت
  • رزرو نهایی هتل
  • در صورت لزوم دعوتنامه بدهید

محدودیت های کرون قبرس

در حال حاضر، از همه پروازها، صرف نظر از اینکه از کجا پرواز کرده‌اند، به‌طور تصادفی از آنها خواسته می‌شود در بدو ورود تحت آزمایش کووید-۱۹ قرار گیرند. هزینه در چنین مواردی بر عهده دولت قبرس خواهد بود.

تست کرونا در فرودگاه

با FlyToday بلیط و هتل برای سفر به قبرس رزرو کنید

برای سفرهای خارجی خود نگران رزرو هتل های خارج از کشور نباشید. برای سفر به هر نقطه از جهان می توانید به راحتی هتل ریالی مورد علاقه خود را از سامانه رزرو آنلاین فلای تودی انتخاب کنید. Fly Today یکی از سریع ترین و جامع ترین سایت های رزرو هتل در بین سایت های رزرو آنلاین هتل خارجی است. سیستم رزرو آنلاین هتل خارجی Fli Today امکان رزرو هر هتلی از مجلل ترین هتل های جهان گرفته تا کلبه های کوهستانی، کلبه های روستایی و مهمانپذیرهای کوچک را ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید  ویژه برنامه های بزرگداشت عید غدیر در قوم نیوز - قم نیوز - استانهای اخبار تسنیم اعلام شد

برای سفر به قبرس و رزرو بلیط و هتل های قبرس شمالی و جنوبی به وب سایت Fly Today مراجعه کنید. همچنین برای دریافت ویزای قبرس اروپا می توانید با کارشناسان Fly Today تماس بگیرید. پس فرصت را از دست ندهید و برای سفر به قبرس به وبسایت فلای تودی مراجعه کنید.

سوالات متداول در مورد سفر به قبرس

آیا برای سفر به قبرس شمالی به ویزا نیاز داریم؟

خیر، اگر مقیم ایران هستید، تنها با ورود به قبرس شمالی ویزای فرودگاهی دریافت خواهید کرد.

بهترین زمان برای سفر به قبرس چه زمانی است؟

این کشور بیشتر به خاطر سواحل زیبایش معروف است. به همین دلیل بهتر است در فصل بهار و اواخر تابستان به قبرس شمالی سفر کنید.

آیا برای سفر به قبرس اروپایی به ویزای شینگن نیاز داریم؟

ویزای قبرس شینگن نیست، اما قوانین اخذ این ویزا کاملا مطابق با قوانین ویزای شینگن است.

چگونه اقامتگاه ساحلی در قبرس رزرو کنیم؟

برای رزرو هر نوع اقامت یا هتل در قبرس شمالی یا جنوبی به وب سایت FlyToday مراجعه کنید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *