راهنمای سفر به ایتالیا + مراحل اخذ ویزا و تمام هزینه های سفر به رم


در این قسمت روزانه از راهنمای گردشگری ایتالیا، اطلاعات لازم جهت اخذ ویزا، هزینه ها و سایر اطلاعات لازم برای سفر به این کشور زیبا را آماده کرده ایم.

راهنمای توریستی ایتالیا

ایتالیا یکی از زیباترین و جذاب ترین کشورهای توریستی است که در قسمت جنوبی قاره اروپا واقع شده است. یکی از دلایلی که باعث می شود جاذبه های تاریخی و گردشگری بسیاری در ایتالیا دیده شود، قدمت این کشور چند هزار ساله است.

افرادی که برای اولین بار قصد سفر به خارج از کشور را دارند، معمولا یکی از گزینه ها و مقصد آنها ایتالیا است. این کشور بسیار معروف است و بیشتر شهرهای آن تاریخی و توریستی هستند. رم به عنوان پایتخت ایتالیا دارای جاذبه های گردشگری بی نظیری است. شهر زیبا و رویایی ونیز را حتما می شناسید. همه این مکان های دیدنی و تاریخی در این کشور زیبای اروپایی قرار دارند. توصیه می کنیم قبل از سفر به ایتالیا با جاذبه های گردشگری، هزینه های سفر در ایتالیا، شرایط سفر و موارد دیگر آشنا شوید تا سفری جذاب، دلنشین و فراموش نشدنی داشته باشید. داشتن اطلاعات لازم قبل از سفر به هر نقطه از دنیا می تواند کمک زیادی به شما کند، پس تا پایان این مقاله روزانه با ما همراه باشید.

راهنمای توریستی ایتالیا

ویزای ایتالیا

برای سفر شهروندان ایرانی به ایتالیا ویزای ایتالیا الزامی است. ایتالیا با توجه به عضویت در اتحادیه اروپا و معاهده شینگن یکی از انواع ویزای شینگن است که با ویزای شینگن ایتالیا می توانید به سایر کشورهای شینگن سفر کنید. حتما قبل از سفر برای ویزای خود برنامه ریزی کنید.

بیشتر بخوانید  پیش شرط کاهشی شدن قیمت دلار

به یاد داشته باشید که با توجه به حجم زیاد درخواست ها و محدود بودن خدمات سفارت، برای تکمیل مراحل انگشت نگاری در سه ماهه اول باید سفارت لازم را از سفارت مورد نظر تکمیل کنید. برای دریافت ویزا حتما با مشاوران حرفه ای مشورت کنید و با بررسی کامل ادامه دهید.

راهنمای توریستی ایتالیا

به وقت ایتالیا

قبل از سفر به ایتالیا باید اطلاعات لازم را در مورد آب و هوای این کشور داشته باشید. اگر بخواهیم به طور کلی در مورد آب و هوای ایتالیا صحبت کنیم، باید بگوییم که این کشور آب و هوای مدیترانه ای دارد.

بخش ها ساحلی ایتالیا تحت تأثیر آب و هوای مدیترانه ای است. اما ممکن است آب و هوا در مناطق مختلف کشور متفاوت باشد. به عنوان مثال، مناطق شمالی ایتالیا دارای آب و هوای نیمه گرمسیری مرطوب است و دمای این مناطق کمتر و در نتیجه سردتر است. اما بیشتر آب و هوای ایتالیا مدیترانه ای است که باعث می شود در تابستان گرم و خشک و در زمستان سرد و مرطوب باشد.

زمستان‌ها در برخی از فلات‌ها به‌ویژه در نواحی شمالی کشور کمی سردتر و مرطوب‌تر است. میانگین دمای ایتالیا در تابستان بین 28 تا 33 درجه سانتیگراد است. در برخی مناطق دمای هوا به 40 درجه سانتیگراد می رسد که معمولاً مناطق ساحلی است.

راهنمای توریستی ایتالیا

هزینه سفر به ایتالیا

سفر به ایتالیا هزینه های متفاوتی دارد. اگر با تور ایتالیا به ایتالیا سفر کنید، می توانید در هزینه های زیادی صرفه جویی کنید. اما اگر می خواهید شخصاً به این کشور سفر کنید، باید هزینه های خود را به دقت برنامه ریزی کنید.

بیشتر بخوانید  باشگاه پورتو طارمی را سورپرایز کرد

هزینه های ثابت سفر به ایتالیا شامل بلیط هواپیما رفت و برگشت، هزینه ویزا، رزرو هتل، غذا و غیره می باشد. برخی از هزینه ها تصادفی هستند و می توان آنها را ذخیره کرد. به عنوان مثال هزینه خرید سوغاتی، هزینه حمل و نقل و ایاب و ذهاب در هاشر، هزینه بازدید از جاذبه های گردشگری و … از جمله هزینه های ثانویه سفر به ایتالیا می باشد. اگر تمام این هزینه ها را قبل از سفر به دقت برنامه ریزی کنید، در سفر به ایتالیا مشکلی نخواهید داشت و می توانید سفری خوش داشته باشید.

راهنمای توریستی ایتالیا

جاذبه های گردشگری ایتالیا

ایتالیا کشور بسیار جذابی است و در اکثر شهرهای آن جاذبه های گردشگری بی نظیری وجود دارد که از آن جمله می توان به شهرهای توریستی ایتالیا مانند رم، واتیکان، ونیز، فلورانس، میلان، ورونا، ناپل، تورین، بولونیا، پروجا، جنوا اشاره کرد. شهرها

هر کدام از این شهرها جاذبه های جالبی دارند یکی از اهداف اصلی سفر شما به ایتالیا، بازدید از جاذبه های گردشگری این کشور است. پس بد نیست به معرفی برخی از مهم ترین جاذبه های گردشگری و تاریخی این کشور بپردازیم.

از معروف ترین جاذبه های گردشگری ایتالیا می توان به پانتئون، کلیسای جامع سنت لوتران، آمفی تئاتر کولوسئوم، کولوسئوم، فواره تروی، گالری برگس، فروم رومی، کانال های ونیز، موزه های کاپیتول، کج اشاره کرد. برج پیزا، پمپئی. ، ساحل آمالفی، دریاچه کومو، جزیره آلبا، پناهگاه، کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره، پارک ملی گران پارادیزو، دفاتر، کاخ رکتور، کلیسای جامع میلان و بسیاری موارد دیگر. اینها نمونه هایی از جاذبه های دیدنی ایتالیا هستند که توصیه می کنیم از آنها دیدن کنید.

بیشتر بخوانید  بوشهر جنوبی: باشگاه پارس جنوبی جم در اعطای وام و زیرساخت تقویت می شود - اخبار بوشهر - اخبار استانهای تسنیم

راهنمای توریستی ایتالیا

بهترین زمان برای سفر

این به شما بستگی دارد که بهترین زمان برای سفر به ایتالیا چه زمانی است. برای مثال اگر می خواهید با بهترین شرایط آب و هوایی به ایتالیا سفر کنید، پیشنهاد می کنیم از اواسط آوریل تا اواسط جولای به این کشور بروید. آب و هوای ایتالیا از اواخر شهریور تا اواسط نوامبر بسیار مطبوع است و بیشتر گردشگران در این زمان از سال به ایتالیا می روند. اما به طور کلی بهار و تابستان از شلوغ ترین روزهای این کشور هستند. بنابراین باید به هزینه ها در روزهای سخت توجه کرد. هر چه تعداد گردشگران بیشتر باشد، قیمت خدمات، هتل ها و … بیشتر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید