راهنمای خرید گردو عید، قبل از خرید گردو عید نوروز این مطلب را بخوانید!


خرید گردو نوروزی یکی از خریدهای اصلی ایرانی ها برای نوروز است خرید آجیل عیدهنوز رنگ و ظاهر آجیل ها نیست سلامت و کیفیت آجیل برای دانستن نکات مهم در خرید آجیل مناسب عید با دلگرم کننده پیوستن:

خرید آجیل عید و خرید گردو عید نوروز

خرید آجیل عید و خرید گردو عید نوروز

:: برای خرید آجیل عید:از خرید و مصرف آجیل های رنگی خودداری کنید رنگ های مورد استفاده برای رنگرزی دانه ها، بادام و …. اغلب غیرقانونی هستند و گاهی اوقات باعث ایجاد حساسیت های جدی برای مصرف کنندگان می شوند.

:: برای خرید آجیل عید:نگهداری طولانی مدت آجیل باعث تغییرات شیمیایی و ایجاد بوی قدیمی با طعم نامطبوع می شود. پس از خوردن آجیل کهنه پرهیز کنید…

::برای خرید آجیل عید:اگر در آجیل ها مانند پسته، فندق و پسته سوراخ می بینید، باید از خوردن این گونه تنقلات خودداری کنید. زیرا نشانه آفت است و داخل سوراخ ها لارو حشرات به شکل کرم به اندازه دانه برنج وجود دارد.

خرید آجیل عید و خرید گردو عید نوروز

::برای خرید آجیل عید:محصولاتی که افزایش یافته یا آلوده شده اند ممکن است دوباره سرخ شوند یا در مراکز عرضه آجیل مخلوط شوند. هنگام خرید به این سوال توجه کنید.

::برای خرید آجیل عید:نگهداری آجیل و خشکبار در مکان های مرطوب منجر به کپک زدگی و قارچی شدن آنها می شود که به طور همزمان باعث تغییر در ظاهر، بو و طعم نامطبوع می شود و به دلیل ترشح برخی سموم، عوارض مختلفی را در مصرف کنندگان ایجاد می کند.

::برای خرید آجیل عید:مغز گردو به آفات و کپک های انباری نیز بسیار حساس است و به دلیل نگهداری نامناسب به سرعت به چنین عواملی آلوده می شود. بنابراین باید از مصرف آنها به شدت خودداری شود.

بیشتر بخوانید  علت خون در مدفوع چیست؟

خرید آجیل عید و خرید گردو عید نوروز

::برای خرید آجیل عید:روغن گردو فراوان در اثر بالا رفتن سن تغییر حالت می دهد و طعم نامطبوع و گاهی طعم صابون دارد و مصرف آن عوارض مختلفی را به همراه دارد.

::برای خرید آجیل عید:از خوردن مغز گردو سیاه که عمدتاً به دلیل رشد کپک و قارچ و در نتیجه رشد این سموم خطرناک مانند مایکوتوکسین ها است، باید به شدت خودداری شود.

::برای خرید آجیل عید:از نخودهای آسیب دیده نیز می توان برای تهیه نخود استفاده کرد. بنابراین در هنگام خرید مراقب باشید اثری از آفات (سوراخ های قابل مشاهده) روی آنها مشاهده نشود.

::برای خرید آجیل عید:آرد نخودچی دارای مجوز بسته بندی از وزارت بهداشت از مراکز ایمن و بسته بندی شده تهیه و مصرف شود.

خرید آجیل عید و خرید آجیل عید نوروز

::برای خرید آجیل عید:اگر هنگام خوردن تخمه، پسته و بادام دست ها و لب هایتان رنگی می گیرد، نشانه استفاده از رنگ های شیمیایی در تهیه آن ها است که باید از مصرف این گونه تنقلات پرهیز کرد.

::برای خرید آجیل عید:دانه های آفتابگردان نیز می توانند از نظر شیمیایی سیاه رنگ شوند. هنگام خرید و مصرف به این نکته توجه کنید که از مصرف آنها پرهیز شود.

::برای خرید آجیل عید:آفلاتوکسین یکی از سموم آزاد شده از نوع کپک است که در پسته یا فندق یا پسته در هنگام چیدن یا فرآوری یا حمل نادرست ایجاد می شود که تولیدکنندگان و مصرف کنندگان باید به آن توجه کنند.

::برای خرید آجیل عید:آجیل باید در جای خشک و خنک نگهداری شود.

بیشتر بخوانید  همه چیز در مورد بیماری نارسایی حاد تنفسی  

خرید آجیل عید و خرید آجیل عید نوروز

::برای خرید آجیل عید:از خرید و مصرف پسته، مغز گردو و … عرضه شده توسط مسافران خودداری کنید، زیرا اکثراً با محصولات آلوده تهیه یا مخلوط می شوند.

::برای خرید آجیل عید:تا حد امکان آجیل عید خود را از فروشگاه های معتبر عرضه کننده کالاهای با کیفیت و تازه خریداری کنید. از خرید در حال حرکت یا خرید از فروشندگان خودداری کنید.

::برای خرید آجیل عید:از خرید پسته هایی که بسیار خندان هستند خودداری کنید. چون فروشنده ها آنها را در قابلمه هایی با آب جوش می ریزند و بعد ناگهان در آب سرد می گذارند تا سرشان باز شود و از شوک گرما بخندند.

خرید آجیل عید و خرید گردو عید نوروز

::برای خرید آجیل عید:دانه های خندان نیز انتخاب خوبی برای خرید نیستند. وقتی دانه دانه در معرض هوا قرار می گیرد طعم و کیفیت خود را از دست می دهد و سریعتر از انواع بسته می پوسد.

::برای خرید آجیل عید:دانه های آفتابگردان نیز می توانند از نظر شیمیایی سیاه رنگ شوند. پس دور دانه های پررنگ را خط بکشید و در هنگام خرید و مصرف به این موضوع توجه کنید و از مصرف این نوع دانه ها خودداری کنید.


دیدگاهتان را بنویسید