راهنمای خرید سوزن و ابرو تاتو


سوزن تاتو ابرو یا سوزن تاتو مهمترین عاملی است که کیفیت و زیبایی تاتو یا تاتو ابرو، میکروبلیدینگ، میکروپیگمنتیشن و فیبروز را تعیین می کند.
با توسعه مقوله لوازم آرایشی، امروزه دستگاه های میکروپیگمنتیشن به جای سوزن از کارتریج هاش ابرو استفاده می کنند.
برای سایه زدن ابرو میکروپیگمنتیشن معمولا از دو سوزن یا کارتریج نخ دار و کارتریج T استفاده می شود.
برای میکروبلیدینگ ابرو از سوزن های مختلفی استفاده می شود که مدل U و مدل سرکج معروف ترین و کاربردی ترین آنها هستند.

برای ایمنی و سلامت پوست پس از اصلاح ابرو، سوزن اصلاح و کارتریج اصلاح باید استاندارد، استریل و ایزوله باشد تا خون و مایعات بدن از کارتریج وارد هندپیس نشود.
برای این منظور در کارتریج های استاندارد از نوعی پشتیبان الاستیک به نام ممبران استفاده می شود که از عبور رنگ، خون و مایع لنفاوی از کارتریج به مرغداری جلوگیری می کند.
توجه داشته باشید که رنگ و ترشحات خونی مایعات لنفاوی هاشورا احتمال انتقال عفونت، ایدز و ویروس های هپاتیت را بسیار افزایش می دهد.


آشنایی با سوزن ها و کاربرد آنها در خالکوبی

تکنیکی که هنرمندان رنگدانه برای جلوگیری از ورود مواد از طریق کارتریج به داخل هندپیس استفاده می کنند، نگه داشتن هندپیس به صورت عمودی روی سطح پوست است.
تیزی سوزن و کارتریج برای کاهش آسیب های پوستی هنگام استفاده از رنگدانه ها بسیار مهم است، بنابراین همیشه توصیه می شود از سوزن های یکبار مصرف استفاده کنید و سپس سوزن را دور بیندازید.
قبل از شروع به رنگ آمیزی ابروها، هنرمند پیگمنت باید سوزن یا کارتریج را از بسته بندی استریل جلوی چشمان شما خارج کند تا مطمئن شود که قبلا استفاده نشده است.

بیشتر بخوانید  راهنمای کامل انتخاب رنگ لباس بر اساس رنگ مو

انواع سوزن برای خط ابرو هاشور

سوزن های نخ ابرو به طور کلی به سه دسته تقسیم می شوند: پاور، تخت و مگنوم. به طور کلی می توان گفت که برای انواع سایه ها از سوزن های مستقیم یا صاف و برای ایجاد خطوط محکم و فشرده از سوزن های پر یا گرد استفاده می شود.


سر سوزن 1: زاویه سوزن عمودی است و نسبت به سوزن های دیگر دردناک ترین است و بیشتر برای سایه زدن، خط چشم ظریف، خط کشیدن روی خط مژه و پرکردن خط مژه استفاده می شود.


سوزن 2 سر: زاویه این سوزن ها 45، 65 یا 90 درجه است که نسبت به بقیه دردناک ترند و برای هچ کردن، تاتو خط چشم، خط B و سایه لب استفاده می شوند.


سوزن 3 سر: زاویه این سوزن ها 45، 60 یا 90 درجه است و نسبت به دو نوع قبلی درد کمتری ایجاد می کنند. برای خط چشم، خط لب، رژ لب و سایه استفاده می شود.


سوزن های 5 و 7 سر: زاویه این سوزن ها 45 یا 65 است و رد کمی دارند و عمدتا برای سایه، رژ لب و پرکردن ناحیه خاصی استفاده می شوند.


ابرو هاشور و شناخت سوزن هایش


سوزن با 9 سر: زاویه 45، 65 یا 90 درجه دارند، درد بسیار خفیفی ایجاد می کنند و عمدتا برای خط لب، طراحی بدن و رژ لب استفاده می شوند.


قدرت ها: سوزن های گرد که 1-12 سر دارند. 5-9 سوزن پوور معمولا برای پر کردن، سایه زدن، خطر برای لب های پهن، رژگونه و رژ لب استفاده می شود.

بیشتر بخوانید  از انواع هایلایت چه میدانید؟ روش اصولی لایت و مش کردن مو در منزل


آپارتمان ها: سوزن های راست و شیب دار که 1-17 سر دارند و برای جوجه کشی و سایه ملایم مناسب هستند.


مگنوم ها: سوزن هایی در 2 ردیف که تا 9 سر دارند و مناسب برای پر کردن و سایه زدن هستند.

انتخاب سوزن مناسب برای میکروپیگمنتیشن و فیبروز بسیار مهم است. یک پیگمانتیست حرفه ای باید اندازه ها و تفاوت های انواع سوزن ابرو را به خوبی بداند تا با توجه به پوست و نوع کاری که می خواهد انجام دهد بهترین گزینه را انتخاب کند.
به طور کلی، هر چه تراکم سوزن ها با هم کمتر باشد، خطوط سطحی و ظریف بیشتری استفاده می شود و برای خطوط عمیق تر و ضخیم تر، تراکم سوزن ها بیشتر می شود.


سوزن خالکوبی

سوزن یا تیغه میکروبلیدینگ

سوزن میکروبلیدینگ به نام های مختلف، سوزن میکروبلیدینگ، سوزن میکروبلیدینگ، سوزن تیغه، تیغ ریش تراش و … نامیده می شود. سوزن میکروبلیدینگ به یک مداد تیغه ای متصل شده و موهای ابرو به صورت دستی یکی یکی کشیده می شوند.
بهترین نوع سوزن برای استفاده برای میکروبلیدینگ سوزن های فیبرو هستند که چندین سوزن به صورت سری یا U شکل به هم متصل می شوند.
سوزن فیبروم در دو نوع ساده و طلایی موجود است. تعداد سوزن های نصب شده روی سری فیبروز بین 12 تا 21 عدد می باشد.
سوزن Sarkey معمولا برای رشد ابرو مفیدتر است، تعداد زیادی سوزن روی سر برای پوست ضخیم و تعداد کمی سوزن برای پوست نازک استفاده می شود.
معمولاً برای تاج ابرو از سوزن یو استفاده می شود.

باید بخوانید:

بیشتر بخوانید  با این ماسک پوستی روشن داشته باشیم

کارتریج سوزنی هاشور ابرو

سوزن کارتریج ابرو هاشور برای دستگاه تاتو میکروپیگمنتیشن و دستگاه مداد که برقی هستند استفاده می شود. این کارتریج ها یکبار مصرف هستند و دارای مخزنی برای نگهداری جوهر تاتو هستند.


سوزن ساده با پیچ کارتریج: پین پیچ معمولاً برای آموزش چرم مصنوعی استفاده می شود و دارای سر تک سر، دو سر، سه سر گرد یا صاف، 5 سر گرد یا صاف و 7 سر گرد یا صاف است.


سوزن نانو با پیچ کارتریج: یکی از بهترین مدل های پیچ ابرو، سوزن های نانو هستند که بسیار کوچک هستند و به کیفیت و دقت بیشتر رزوه ابرو کمک می کنند.
سوزن های کارتریج هاشور در مدل های مختلف RL, RS, M1, M2, RM تولید می شوند که کاربرد خاص خود را دارند.


سوزن تاتو برای میکروپیگمنتیشن


پین RL یا آستر گرد: سوزن خط گرد است و نوک سوزن ها نزدیک به هم هستند و برای ایجاد طرح تاتو استفاده می شوند.


Needle RS یا Round Shader: برای سایه زدن استفاده می شود و سوزن ها نزدیک به هم هستند.


سوزن M1 یا Magnum: دارای شکل صاف و دو ردیف سوزن است و برای پر کردن شکاف های بزرگ، سایه زدن و پخش خالکوبی ها در مناطق کوچک استفاده می شود.


سوزن M2 یا Magnum: شکل صاف و دو ردیف سوزن دارد و برای پرکردن شکاف ها، سایه انداختن و گسترش تاتو به شکل بزرگی استفاده می شود.


سوزن F یا Flat Shader: سوزن سایه زنی مستقیم که نوک آن به هم نزدیک است و برای سایه زدن استفاده می شود.


دیدگاهتان را بنویسید