دبیر انجمن انجمن های رانندگان کامیون در کشور اعلام کرد: عدم برنامه ریزی و نبود دستگاه ها و متولیان مختلف حمل و نقل کالا در بندر امام را با مشکل روبرو کرد اما کم کاری رانندگان کامیون در این منطقه درست نیست اصلاً
احمد کریمی در گفت وگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که مشکل کالاهای جمع شده در بندر امام خمینی (ره) برای بارگیری ، تخلیه و جابجایی به استان های دیگر چیست؟ وی گفت: با افزایش انباشت کالا در بندر امام خمینی (ره) ، حمل و بارگیری آنها با مشکل روبرو شد. اول بارگیری و تخلیه چغندر قند و سبزیجات تابستانی بود و از طرف دیگر کشتی ها به تدریج به این بندر اضافه شدند و مقدار زیادی کالای اساسی از جمله حیوانات ورودی در بندر امام خمینی تخلیه شد.
وی افزود: اکنون که این مشکل را داریم ، به این دلیل است که در سالهای اخیر هیچ توجهی به استفاده از ناوگان نشده است ، یعنی از سال 2005 تاکنون هرگز نتوانسته ایم کامیون های ایستگاه و مانند چین را وارد کنیم. تولید شده ، ما آن را وارد کرده ایم. “ما یک ایالت ساخته ایم. به عبارت دیگر ، از امسال فقط واردات کامیون های چینی کشنده بوده است و در زمینه کامیون های ثابت که می توانند کالاهای اساسی را حمل کنند ، تعداد محدودی کامیون بنز در کشور تولید می شود .
دبیر اتحادیه کامیون داران کشور با اشاره به فرسوده بودن ناوگان ما ، ادامه داد: اگر کامیونی برای حمل کالا به بندر امام خمینی (ره) برود ، باید یک هفته در خدمت باشد تا ماشین را برای بارگیری مجدد “و این مدت زمان زیادی طول می کشد. با این حال ، اگر کامیون صادر نشود ، می تواند به بندر سفر کند من باید ماهانه حداکثر هشت سرویس بارگیری کنم ، اما تحت این شرایط ظرفیت کامیون صادر شده به حدود سه کاهش می یابد خدمات ماهانه
کریمی یکی از مشکلات رانندگان کامیون را که باعث کندی بارگیری و تخلیه کالا از بندر امام خمینی (ره) می شود ، عدم برنامه ریزی و عدم هماهنگی در رهاسازی کالا می داند و می گوید: به همین دلیل رانندگان کامیون در بندر امام خمینی ، خیلی منتظر بمانید ، چرا؟ مراحل انتشار تا مرحله شارژ بسیار طولانی است.
وی با بیان اینکه ثروت کامیون ها و رانندگان کامیون برای حمل کالا از بنادر یکسان است و فرومایگی رانندگان کامیون به هیچ وجه مورد تأیید نیست ، گفت: البته در این زمینه پیشنهاداتی را به کامیون هایی که در معدن و ساخت و ساز کار می کنند ارائه داده ایم کالاها در صورت معاینه فنی. به بندر امام خمینی بروید و در حل این مشکل کمک کنید.
دبیر انجمن انجمن های رانندگان کامیون در کشور همچنین از ابزارهای تشویقی مانند لاستیک و روغن خبر داد: ابزارهای تشویقی ، زیرا نباید توانایی جبران مشکلات موجود را داشته باشند. البته ، وقتی می بینیم که دامداری به دلیل کمبود غذا ، گاوهای خود را زودرس ذبح می کند ، ناراحت می شویم که رانندگان از جنگ تا حوادث اخیر مانند زلزله و سیل در کنار مردم بودند و فداکاری های زیادی کردند. به عنوان مثال ، وقتی کسی متقاضی زلزله در سرپل ذهاب است ، فقط هزار کامیون اصفهان را به صورت رایگان برای بارگیری و حمل بار برای قربانیان زلزله به مقصد سرپل ذهاب ترک می کنند.
کریمی با انتقاد از تعرفه پایین نگهداری دام و تأخیر در پرداخت این شرکت ، اظهار داشت: وقتی کامیونی مجبور باشد از همه نقاط کشور به بندر امام برود و خالی باشد ، نمی تواند با این تعرفه در هر کیلومتر برود و باید برای آن مقرون به صرفه باشد. به او. “یک اقتصاد وجود دارد. اما در این بین ، اگر راه حلی پیشنهاد شود که توجه بیشتری به رانندگان کامیون داشته باشد ، راننده کامیون اصلاً دریغ نمی کند.
وی گفت: بسیاری از محموله ها ، تخمین زده شده تا پنج میلیون تن ، در بندر امام خمینی تخلیه شده است. وی گفت: در حال حاضر حداقل 50 هزار کامیون در کشور می توانند از بندر امام خمینی (ره) باربری را حمل و جابجا کنند ، اما رانندگان کامیون فقط به دنبال لاستیک های محرک نیستند و نگرانی وجود دارد که آنها نتوانند این قول را برآورده کنند زیرا تعداد لاستیک های دولتی کم است و اگر لاستیک وجود نداشته باشد ، باعث بی اعتمادی می شود ، اما روغن مذکور برای توزیع در بندر امام ممکن است انگیزه ای باشد ، اما ساختار حمل و نقل نیاز به اصلاح دارد و همه دولت های قبلی توجهی نکردند به بخش حمل و نقل جاده ای.
دبیر اتحادیه صنف رانندگان کامیون در کشور گفت: بسیاری از آژانس ها مانند وزارت صمت ، وزارت جهاد کشاورزی و … همه مشکلات را گردن رانندگان کامیون و سیستم حمل و نقل می دانند ، در حالی که این چنین نیست مورد “
انتهای پیام