مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

رانندگان تاکسی باید 3 مسافر را جابجا کنند

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهرستان های کشور گفت: دریافت تاکسی بالاتر از نرخ مصوب رانندگان تخلف بوده و با متخلف برابر قانون برخورد می شود.

مرتضی ضامنی افزود: نرخ رسمی بلیت تاکسی در شورای شهر تعیین و تصویب می شود و رانندگان تاکسی موظفند نرخ مصوب را از مسافران دریافت کنند.

وی ادامه داد: در صورتی که راننده تاکسی بیش از نرخ مصوب از مسافران دریافت کند، مسافران می توانند شکایت خود را از طریق درگاه ارتباطی ارائه شده از سوی شهرداری های شهرهای مختلف اعلام کنند و یا به صورت حضوری به سازمان تاکسیرانی مراجعه کنند و به شکایت آنها رسیدگی خواهد شد. .” خواهد بود.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور گفت: سازوکار رسیدگی به این گونه شکایات در آیین نامه رانندگان تاکسی دیده می شود و این موارد در کمیسیون انضباطی راننده متخلف بررسی می شود.

وی افزود: اما معتقدیم اکثر رانندگان تاکسی بر اساس آمارهای موجود نرخ مصوب حمل و نقل تاکسی را رعایت می کنند اما با تعداد بسیار کمی از متخلفان برخورد می شود.

زمانی تصریح کرد: نکته حائز اهمیت این است که رانندگان تاکسی به دلیل تورم و شرایط سخت اقتصادی نسبت به نرخ مصوب و موجود بلیت گلایه داشتند و معتقدند در مقایسه با برخی خدمات دیگر قیمت تاکسی های حمل و نقل پایین و متناسب با تورم فعلی است. این نیست

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری این کشور گفت: دستورالعمل‌های بهداشتی اعلام شده همچنان به قوت خود باقی است و فعلا تغییری در مصوبات ستاد کرونا ایجاد نشده و تاکسیرانی موظف به جابجایی حداکثر سه مسافر هستند.

بیشتر بخوانید  بهترین گلزنان تاریخ لیگ قهرمانان اروپا + عکس را معرفی می کنیم

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر رانندگان تاکسی موظف به جابجایی حداکثر سه مسافر هستند، گفت: پروتکل های بهداشتی در حوزه حمل و نقل عمومی و وسایل نقلیه تاکسی همان پروتکلی است که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و این وزارتخانه ابلاغ شده است. در این پروتکل نیز به خوبی رعایت شده است، اما اگر راننده تاکسی به این پروتکل بهداشتی از جمله حمل حداکثر 3 مسافر پایبند نباشد، تخلف است.

وی افزود: مردم و مسافران در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند و از سوار شدن بیش از سه مسافر و اعلام این گونه تخلفات به سازمان های تاکسیرانی تحت نظارت شهرداری ها جلوگیری کنند تا در اسرع وقت و در اولویت رسیدگی به این گونه شکایات باشند.

در حال حاضر 318 هزار تاکسی در کشور و بیش از 76 هزار تاکسی در حال جابجایی مسافر در تهران هستند که بر اساس آخرین آمار 9 هزار و 500 راننده تاکسی به این ویروس مبتلا شده اند که از این تعداد 500 نفر جان خود را از دست داده اند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *