راز و رمز خانه داری | با رعایت این شش نکته، خونه‌ت رو همیشه مرتب نگهدار


مرتب نگه داشتن خانه چالش بزرگی است؛ اما ساده‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد. راز یک خانه مرتب در ایجاد عادت‌هایی است که در وهله اول از بهم ریختگی جلوگیری کند. این شش عادت را رعایت کنید که خانه‌ شما همیشه و در تمام طول سال مرتب باشد. 

stars
پیشنهاد ستاره

نکات تمیزی خانه

۱- کمد لباس‌هایتان را هر فصل بازبینی کنید

به خود متعهد شوید کمد لباس خود را هر سه ماه بازبینی کنید و از لباس‌هایی که دیگر نمی‌پوشید یا دیگر کهنه شده‌اند (مانند شلواری که ده سال پیش طبق مد آن روز خریدید) خلاص شوید و علاوه بر خالی کردن کمد در هزینه خود صرفه‌جویی کنید چون دیگر می‌دانید چه دارید و لباس اضافه خریداری نمی‌کنید.

۲- لوازمی که اغلب به آن‌ها نیاز دارید را در یک جای مرتب و در دسترس بگذارید

این وسایل مانند سوهان ناخن، شارژر و غیره را جمع کنید و در یک سبد زیبا مرتب کنید. وقتی وسایل ضروری روزانه خود را یک جا داشته‌باشیددرصد زیادی از آشفتگی‌های کوچک خانه جمع خواهدشد.

۳- نایلون‌های خرید را مدیریت کنید

آیا شما هم آنقدر نایلون و کیسه خرید دارید که بتوانید یک فروشگاه نایلون باز کنید؟ تعداد نایلون‌های خود را به ده عدد کاهش دهید و چند کیسه را در ماشین خود (حداکثر پنج کیسه) نگهدارید و هنگام خرید از همان‌ها استفاده کنید.

۴- دکوراسیون فصلی خود را محدود کنید

شما هم برای تولد اعضای خانواده، مراسمات عید نوروز یا کریسمس و غیره دکوراسیون کوچک خود را دارید؟ یک سطل برای هر دکوراسیون بگذارید و در انبار نگهدارید. 

بیشتر بخوانید  عمران خان: پاکستان مسئول اقدامات طالبان نیست - اخبار آسیا و اقیانوسیه - اخبار بین المللی تسنیم

۵- چیزهایی را که نمی‌خواهید رد کنید

همه ما لوازمی داریم که واقعا نمی‌خواهیم. از هدیه‌ها گرفته تا خریدهای از روی جوگیری! از این وسایل خود را خلاص کنید و به کسی دهید که برایش استفاده داشته‌باشد یا دوست داشته‌باشد.

۶- هر روز ۱۰ دقیقه را صرف مرتب کردن کنید

زندگی ممکن است شلوغ شود، اما همه ما ده دقیقه در روز فرصت داریم تا به آشفتگی‌ها رسیدگی کنیم. تایمر را روی ده دقیقه بگذارید و جایی که بیشترین میزان آشفتگی را دارد انتخاب کنید و ده دقیقه آن را مرتب کنید. مهم نیست چه فضایی را انتخاب می‌کنید، اگر هر روز کمی از زمان خود را به مرتب کردن اختصاص دهید، همه چیز می‌تواند مرتب بماند.

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید