راز موفقیت در دربی تهران؛ گل اول را بزنید!



آمار می گوید استقلال و پرسپولیس هنگام به ثمر رساندن اولین گل در دروازه حریف سنتی خود شانس بیشتری برای عدم شکست مقابل حریف و در امان ماندن از حملات هواداران داشتند!

به گزارش ایسنا ، دربی تهران 96 امروز بین استقلال و پرسپولیس برگزار می شود. این دو تیم تاکنون در 95 مسابقه به مصاف هم رفته اند که از این تعداد 4 مسابقه با اقدامات انضباطی تعیین شده است. اما یک لحظه جالب در بازی های هر دو تیم وجود دارد!

آمار نشان می دهد هر تیمی که گل اول را بزند احتمال شکست این مسابقه بسیار کمتر است. در حقیقت ، تیمی که گل اول را به ثمر رساند و سپس احتمالاً برنده یا مساوی است ، برتری دارد.

تاکنون در 39 مسابقه استقلال گل اول مسابقه را به ثمر رسانده است (به جز مسابقاتی که با اقدامات انضباطی به نتیجه 3 بر 0 منجر شد) که در پایان آن 20 پیروزی (51٪) ، 15 تساوی (38.5 درصد) ) و 4 شکست (10 درصد).

وقتی استقلال گل اول را زد:

پیروزی: 20

برابر با: 15

ضرر: 4

از طرف دیگر ، در 33 مسابقه پرسپولیس گل اول استقلال را به ثمر رساند که آماری بسیار بهتر از حریفش است. در 33 باری که گل اول را به ثمر رسانده اند ، سفیدپوشان 21 پیروزی (63.5٪) ، 9 تساوی (27.5٪) و 3 باخت (9٪) کسب کرده اند که آمار خوبی برای سرخپوشان است.

وقتی پرسپولیس گل اول را زد:

پیروزی: 21

برابر با: 9

ضرر: 3

آمار دو تیم در 10 مسابقه گذشته

در 10 مسابقه اخیر هر دو تیم به نفع پرسپولیس بودند که 5 بار موفق به زدن گل اول و 5 بار پیروزی شدند. در عوض ، استقلال در آن 10 بازی 4 بار گل اول را به ثمر رساند که منجر به پیروزی و سه تساوی آبی ها شد.

بیشتر بخوانید  باید ساختار هسته‌ای ایران باقی بماند/ انتقاد از سنگ اندازی آژانس

در واقع این بازی ها نشان می دهد هر تیمی که گل اول را به ثمر برساند انتظار شکست ندارد و می تواند سر خود را در مقابل هوادارانش بلند کند.

به گزارش ایسنا ، با توجه به اینکه در صورت تساوی نتیجه بازی در وقت های اضافه یا احتمالاً در ضربات پنالتی مشخص می شود ، حداقل مربیان هر دو تیم آگاه هستند که به ثمر رساندن گل اول به تیم آنها فرصتی برای از دست دادن ندادن به طور منظم و فوق العاده افزایش دادن.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید