راز سفیدی و مرتب بودن دندان بازیگران چیست؟



آنچه دیگران می خوانند:

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان یکی از رایج ترین روش هاست طرح لبخند را اصلاح کنید فلس های سفیدی هستند که برای بهبود ظاهر و زیباتر شدن لبخند روی دندان قرار می گیرند. لمینت نازک است و مواد و بافت های متفاوت تری نسبت به روکش های دندانی دارد. همچنین هنگام استفاده از روکش باید قسمت زیادی از مینای دندان بریده شود که در استفاده از لمینت کمتر است.

روکش های دندان از مواد مختلفی ساخته می شوند. سیلیکون، چینی و سرامیک از جمله موادی هستند که برای ساخت لمینت دندان استفاده می شود. این کاشی و سرامیک در آزمایشگاه ها از پرسلن بسیار نازک ساخته می شود. ساختن این روکش ها و گذاشتن آنها روی دندان ها زمان می برد. روکش سرامیکی پس از آماده سازی با کمک چسب های مخصوص روی دندان ها زده می شود. این روکش های سرامیکی نسبت به انواع دیگر دوام بیشتری دارند و طیف وسیع تری از مشکلات دندانی را پوشش می دهند.

لمینت های کامپوزیتی به عنوان روکش نیز شناخته می شوند. این روکش ها از کامپوزیت های مورد استفاده در پرکردن دندان ساخته شده اند. مشکلات ساده دندانی مانند پوسیدگی، شکستگی و تغییر رنگ دندان ها استفاده از کامپوزیت ها راه حل خوبی است.

مراحل لمینیت دندان

هنگامی که تصمیم به استفاده از لمینت گرفتید، باید به یک دندانپزشک زیبایی خوب مراجعه کنید. دکتر هومن عشقی، دندانپزشک این بازیگر پس از معاینه دندان شما گزینه های مختلفی را به شما پیشنهاد می کند و با توجه به شرایط شما یکی از آنها را پیشنهاد می کند. لمینت های کامپوزیت در یک جلسه ساخته می شوند. اما گذاشتن لمینت های سرامیکی سخت تر است و زمان بیشتری می طلبد. این معمولاً به سه جلسه نیاز دارد. با توجه به مواد به کار رفته در لمینت های سرامیکی و درصد متفاوت آنها، این نوع روکش ها نیز انواع مختلفی دارند و تفاوت های اندکی بین آن ها دارند.

بیشتر بخوانید  یک رکورد ویژه برای مهاجم تیم ملی فوتبال قطر

مزایای روکش

تصمیم به لمینت آسان نیست و مدتی طول می کشد تا فرد به نتیجه نهایی برسد. این روش معمولا توسط اکثر افراد انتخاب می شود. اگر اولین روش های سفید کردن دندان مانند جرم گیری و سفید کردن دندان جواب نداد، می توانید لمینت دندان و روش های مشابه را انتخاب کنید. قرار دادن روکش های سفید نازک روی دندان ها می تواند تمام عیوب روی آن ها را بپوشاند و جلوه زیبایی به چهره افراد بدهد. بیشتر لکه های فلوراید یا دهانی که روی دندان ها ایجاد می شوند عمیق هستند و به روش معمول ناپدید نمی شوند. در این موارد لمینت به عنوان یکی از بهترین راه حل ها پیشنهاد می شود.

مینای دندان در برخی افراد نازک است. این افراد کاندیدای مناسبی برای لمینیت دندان نیستند، زیرا دندان به اندازه کافی قوی نیست که بتوان آن را برش داد و ممکن است آسیب بیشتری ببیند.

2461c192-0dba-41fb-9812-1e9ffca7a4bb

بعد از لمینت بهداشت دهان را رعایت کنید

تصمیم به استفاده بگیرید تکنیک لمینیت دندان تصمیم گیری آسان نیست. از آنجایی که این نوع لمینت مقاوم بوده و در صورت آسیب دیدن قابل تعمیر نیست. به همین دلیل، لازم است توصیه هایی را رعایت کنید که دهان و دندان های خود را سالم نگه می دارد.

پس از قرار دادن روکش، دندان ها به دما حساس می شوند زیرا بخشی از مینای دندان بریده شده و نازک می شود. این می تواند برای برخی افراد مشکل ساز باشد. برای حل این مشکل باید از خوردن غذاهای گرم یا خیلی سرد خودداری کنید. به علاوه توصیه می شود مصرف غذاهایی که رنگ های تیره دارند مانند چای و قهوه را کاهش دهید تا روی رنگ دندان تاثیر منفی نگذارد.

بیشتر بخوانید  مستقلان کنعانیان را رها نمی کنند

پس از ساخت لمینت های سرامیکی باید به رژیم غذایی خود توجه کنید و در این زمینه دقت کنید. غذای سفت یا ترد نخورید زیرا می تواند به پوسته آسیب برساند و آسیب به پوسته سرامیکی می تواند بسیار مشکل ساز باشد.

یکی دیگر از مشکلات نصب لمینت سلامت دندان های زیر روکش است. اگرچه دلمه روی دندان ها قرار می گیرد، اما دندان ها همچنان در معرض پوسیدگی و آسیب هستند. در این حالت ممکن است فرد درد شدیدی را تجربه کند. اگر پزشک عاج را تراشیده باشد تا دلمه‌ها را درست کند، این درد می‌تواند بدتر شود. لازم به ذکر است لمینت دندان برای افراد مبتلا به بیماری لثه انجام نمی شود.

لمینت دندان به منظور پوشاندن عیب دندان انجام می شود. برخی از کودکان به دلیل مشکلات ژنتیکی، کج شدن دندان های شیری یا ضربه به دهان دچار مشکلات دهان و دندان می شوند. برخی از این مشکلات پس از نوجوانی و با رشد کامل دندان از بین می روند. تراز کردن برخی از دندان ها فقط به ارتودنسی نیاز دارد. اما دیگرانی که تصمیم به نصب روکش دارند می توانند بعد از 19 سالگی این کار را انجام دهند.

07b3ddf1-3d53-4cb7-901c-7228b7dcd917

قیمت لمینت دندان

آسیب، ترک یا شکستگی دندان می تواند بسیار ناراحت کننده و ناخوشایند باشد. نصب لمینت یکی از سریع ترین راه ها برای بهبود ظاهر دندان ها و ایجاد لبخندی دلپذیر است. قیمت این کار بسته به جنسیت مورد استفاده می تواند متفاوت باشد. دندان های لمینت شده نیاز به توجه و مراقبت زیادی دارند. اگر پوشش روکش آسیب دیده باشد، با مراجعه به دندانپزشک قابل ترمیم است.

بیشتر بخوانید  پل گرگر مجموعه ای بر فراز آسیاب های شوشتر است

پزشکان متعدد و بسیاری از کلینیک های زیبایی می توانند خدمات لمینت دندان را ارائه دهند. بهتر است به سراغ یکی بروید دندانپزشک زیبایی خوب به این منطقه که سابقه کار دارد بروید. زیرا این فرآیند علاوه بر تاثیر بر زیبایی، سلامت شما را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات لازم را دریافت کرده باشید. شما می توانید سوالات و تجربیات خود را در وب سایت دکتر دکتر بپرسید. هومن عشقی، دندانپزشک هنرمند و خانه سینما، در www.dreshghi.com.

***

این مطلب یک گزارش است و پایگاه خبری شمانیوز صحت یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمی کند و مسئولیت قانونی آن ربطی به شمانیوز ندارد.


دیدگاهتان را بنویسید