رازهای پنهان در پوست نارنگی که تا امروز نمی‌دانستید



آنچه دیگران می خوانند:

طبق اخبار شما: ماندارین به عنوان یک میوه مرکبات شناخته می شود و بسیاری آن را دوست دارند زیرا خوشمزه و آبدار است. البته بسیاری از ما ناخودآگاه خواص نارنگی را نادیده می گیریم. اما جالب است بدانید خانم ها باید بیشتر از نارنگی استفاده کنند، زیرا فواید زیادی دارد.

روشن شدن پوست

ویتامین C یک ماده فعال است که پوست را روشن می کند و می تواند روند پیری را کاهش دهد. همچنین می توانید از پوست آن به عنوان یکی از مواد روشن کننده پوست صورت مانند تونیک، ماسک یا دم کرده استفاده کنید و از فواید آن بهره مند شوید.

درمان آکنه

پوست ماندارین فواید زیادی دارد، به عنوان یک ماسک صورت عمل می کند. اگر از آکنه رنج می برید، بدانید که برای پوست شما عالی است. دارای خواص ضد باکتریایی و ویتامین C است که با باکتری ها و آکنه مبارزه می کند.

به عنوان تونر استفاده کنید

به جای صرف هزینه زیاد برای تونر، می توانید از پوست نارنگی استفاده کنید. برای این کار پوست دو نارنگی را در آب گرم بریزید و یک شب تا صبح نگه دارید. صبح که از خواب بیدار شدید، در یک بطری بریزید و خوب تکان دهید. پوست نارنگی را جدا کرده و به عنوان تونر روی صورت خود بمالید. برای بهترین نتیجه در یخچال قرار دهید.

بیشتر بخوانید  تأمین مالی براساس دانش سرمایه خرد در بازارهای فرابورس - اخبار بازار سهام | بورس سهام - اخبار اقتصادی تسنیم

لایه برداری پوست

مایعی که از پوست نارنگی خارج می شود دارای اسیدهای مفید برای پوست است. این اسیدها برای لایه برداری پوست و حذف سلول های مرده استفاده می شوند.

روند پیری را کند کنید

پوست نارنگی روند پیری را کند می کند، زیرا ویتامین C و آنتی اکسیدان کافی دارد و از طرفی می توانید از پودر پوست نارنگی به عنوان ماسک صورت یا تقویت کننده استفاده کنید و تفاوت را روی پوست خود احساس کنید.

جلوگیری از عفونت های پوستی

برای جلوگیری از ناراحتی ها و عفونت های پوستی می توانید از پوست نارنگی استفاده کنید که آکنه، جوش، قرمزی و مشکلات پوستی را از بین می برد و به جوانسازی پوست نیز کمک می کند.

حفظ سلامت دستگاه گوارش

پوست نارنگی می تواند مشکلات گوارشی را برطرف کند، احساس رضایت را افزایش دهد، سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشد و از طرفی فیبر غذایی موجود در آن فواید زیادی برای کل بدن دارد.

سم زدایی

می توانید از پوست نارنگی برای تمیز کردن بدن خود استفاده کنید. قلیایی موجود در آن سموم را از بدن دفع می کند.

کنترل سطح کلسترول

پوست نارنگی اثرات بسیار خوبی در تنظیم سطح کلسترول خون دارد و یک فلاونوئید بسیار قوی است که می تواند در کاهش کلسترول موثر باشد.

به کاهش وزن کمک می کند

طبق مطالعات، پوست نارنگی می تواند کالری بسوزاند. حتی می توانید آن را به عنوان چای قبل از غذا استفاده کنید که باعث می شود کمتر غذا بخورید.

بهبود سلامت استخوان

ماندارین حاوی مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم، منیزیم، فسفر، منگنز و مس است که استخوان ها را تقویت می کند.

بیشتر بخوانید  لحظه ای در لحظه با سومین روز بازی های المپیک توکیو 2020 شروع ورزشکاران ایرانی مغلوب کیانی - اخبار ورزشی زنان - اخبار ورزشی تسنیم

تقویت سیستم ایمنی بدن

پوست ماندارین سرشار از ویتامین C است که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و با عفونت ها مبارزه می کند.

بهبود سلامت چشم

سطح بالای ویتامین A موجود در پوست نارنگی برای سلامت چشم و بینایی بسیار موثر است. ویتامین C موجود در آن از مشکلات چشمی نیز جلوگیری می کند.

استرس را با چای پوست نارنگی کاهش دهید

همچنین می توانید از پوست نارنگی برای رفع استرس و بی خوابی استفاده کنید. کافی است آن را دم کرده و به صورت چای بنوشید که هم برای پوست شما مفید است و هم استرس را از بین می برد که با کاهش استرس به شفافیت پوست کمک زیادی می کند.

چگونه از پوست نارنگی استفاده کنیم؟

روش معمول استفاده از پوست نارنگی خشک کردن آن و تهیه پودر است که می توان از آن به عنوان چای استفاده کرد.


دیدگاهتان را بنویسید