مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

رابطه شما با پاستیل چیست؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


رابطه شما با پاستیل چیست؟

پاستیل ها معمولی هستند آب نبات های کوچک و صمغی آنها فرم بیشتری دارند خرس های کوچک در رنگ های مختلف به فروش می رسند. پاستیل ها به صورت خامه، قورباغه، همبرگر کوچک، توت فرنگی، گیلاس، بطری نوشابه، سیب، پرتقال و غیره به فروش می رسند. اشکال جالب و دوست داشتنی دیگری نیز در بازار به فروش می رسد.

رابطه شما با پاستیل چیست؟

شاید بخواهید این را بدانید پاستیل های رنگارنگ از چه موادی ساخته شده اند و آیا ارزش غذایی دارند یا خیر؟ انواع اصلی و قدیمی پاستیل قند، شربت گلوکز، طعم دهنده، رنگ خوراکی و ژلاتین ساخته شده اند. از ژلاتین برای تهیه پاستیل استفاده می شود استخوان یا استخوان خوک به دست می آید.

خرس های خوشمزه و بامزه!

شاید باور نکنید که پاستل توسط یک کارگر معمولی در دهه 1920 کاملاً تصادفی اختراع شد! ماجرا از این قرار بود که هانس ریگل، یک کارگر شیرینی پزی ساده و البته تجربه زیادی در زمینه شیرینی پزی و شیرینی پزی برای کسب درآمد بیشتر در آشپزخانه خانه کوچکش، آب نبات های خانگی هم درست می کرد که بسیار خوشمزه و پرطرفدار بودند و به همین ترتیب. پس از مدتی نام «هاریبو» را برای آب نبات هایش انتخاب می کند که به زودی از گوشش خارج می شود.

رابطه شما با پاستیل چیست؟

او همیشه در تلاش بود تا ایده های خلاقانه ای برای افزایش فروش محصولات خود ارائه دهد، بنابراین یک بار تصمیم گرفت از طعم میوه ای که در آن زمان محبوب بود و همچنین کمی ژلاتین برای سازگاری بیشتر آب نبات ها استفاده کند. البته او همچنین می خواست شکل و ظاهر آب نبات ها را که در آن زمان گرد و ساده بودند، متنوع کند، به همین دلیل آنها را در قالب های خرس شکلی که کمی بلندتر و باریکتر از خرس های هاریبو امروزی بودند، ریخت.

این آب نبات ها، علیرغم ظاهر سختشان، کش آمدند و به زودی در بین کودکان و حتی بزرگسالان محبوب شدند و چنین ثروت زیادی را برای هانس به ارمغان آوردند.
امروزه، تقریباً یک قرن پس از تولد خرس هاریبو، این آب نبات های ژلاتینی همچنان محبوب هستند و بسیاری آنها را به عنوان یک میان وعده کم کالری و کم شیرین می شناسند، اما آیا واقعا اینطور است؟!

او واقعا چه شکلی بود؟

پاستیل‌ها از ژلاتین، شکر و مواد افزودنی تشکیل شده‌اند که طعم‌های مختلفی را اضافه می‌کنند. البته برای پولیش پاستیل های روی سطح از نوعی موم استفاده می شود که اگر پاستیل هایی که تهیه می کنید دارای مجوز بهره برداری و تولید و مجوز استاندارد از وزارت بهداشت باشد، مغایرتی با وضعیت سلامت افراد ندارد.

بیشتر بخوانید  علت ایجاد عارضه پارستزی لب (بی حس شدن لب ها) چیست؟

رابطه شما با پاستیل چیست؟

اما جایگزینی پاستیل و غذاهای مشابه با وعده های غذایی به هیچ وجه توصیه نمی شود، زیرا این غذا نه تنها مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین نمی کند، بلکه به دلیل طعم شیرین و چرب خود به سرعت با ذائقه انسان سازگار می شود و حتی ممکن است شما را به خوردن وادار کند. این. غذای اعتیاد آور! علاوه بر این، این ترکیبات ژلاتینی به غشای مخاطی دهان و دندان می چسبند و خطر پوسیدگی را افزایش می دهند. پس فراموش نکنید که بهتر است به جای جویدن، صبر کنید تا پاستیل در دهان حل شود و بلافاصله پس از خوردن آن، دندان های خود را مسواک بزنید.

از چیپس و پفک هم سالم تره؟!

پاستیل ها به دلیل طراحی و اندازه کوچکی که دارند کم کالری و بی خطر به نظر می رسند و حتی ممکن است بسیاری فکر کنند که این غذاهای خوشمزه و لعاب دار سالم تر از چیپس و پفک هستند، اما واقعیت این است که با وجود اندازه کوچک هر پاستیل، یک کالری در هر پاستیل وجود دارد. 100 گرم تقریبا کالری است گرم چیپس یکی است.

البته کالری انواع پاستیل بسته به اندازه و طرز تهیه در کارخانه های مختلف متفاوت است و معمولا بر اساس وزن و ترکیباتی مانند شکر و روغن کالری آن محاسبه می شود اما می توان گفت بین 300 تا 500 در 100 گرم .کیلوکالری انرژی وجود دارد که برابر با مقدار کالری یک وعده غذایی است.

رابطه شما با پاستیل چیست؟

آیا برای استخوان سازی خوب است؟

شاید خیلی ها فکر کنند که ژلاتین موجود در پاستیل کلسیم بدن را تامین می کند و میوه های آن منبع خوبی از ویتامین ها برای بدن هستند و حتی ممکن است جایگزین مناسبی برای کودکانی باشد که دوست ندارند میوه بخورند، اما بد نیست بدانید که ژلاتین موجود در پاستیل ژلاتین پایین ترین نوع پروتئین است و میزان پروتئین موجود در آن بسیار کمتر از پروتئین گوشت، شیر، تخم مرغ و غیره است و اسیدهای آمینه ضروری زیادی در آن وجود ندارد.

بنابراین پروتئین ضعیفی است که در مقایسه با سایر پروتئین ها ارزش غذایی بسیار پایینی دارد و منبع خوبی از کلسیم و سایر ریزمغذی های مورد نیاز بدن نیست. رایحه میوه ها و نوشیدنی ها و … پاستیل ها فقط و فقط به خاطر اسانس ها و رایحه های مصنوعی است و فرقی بین پاستیل نوشیدنی ها و میوه ها نیست و هیچ خاصیتی ندارد!

بیشتر بخوانید  آشنایی با موارد مصرف و عوارض آمپی سیلین

چند عدد پاستیل بخوریم؟

اگرچه کالری 100 گرم پاستیل معادل یک وعده غذایی کامل است، اما هیچ ماده مغذی و خاصیتی برای بدن ندارد و در علم تغذیه به این نوع مواد که فقط کالری هستند و هیچ خاصیتی ندارند، کالری خالی می گویند. فراموش نکنید که این غذاهای خوشمزه مانند شیرینی و شکر در راس هرم غذایی قرار دارند و باید کمترین مصرف را داشته باشند.

در واقع، حتی کودکانی که نسبت به بزرگسالان تحرک بیشتری دارند و احتمال افزایش وزن کمتری دارند، نباید بیش از 50 گرم پاستیل و سایر شکلات ها و شیرینی ها در روز مصرف کنند. البته این بستگی به رژیم غذایی طرف مقابل و میزان کالری مصرفی او در سایر وعده های غذایی دارد.

از آنجایی که امروزه تنوع غذایی بسیار بیشتر از سال های گذشته است و بیشتر هم خواهد شد، نمی توانیم دور خود خط قرمز بکشیم و تنوع غذاها را از خود دریغ نکنیم، اما مهم این است که هرکس با توجه به شرایط، غذاها و تنقلات مصرفی خود را. .

مثلاً فردی که هوس کره و مربای صبحانه دارد می داند که کره پرچرب است که بدترین نوع چربی هم هست! پس این فرد باید سعی کند میزان چربی دریافتی روزانه خود را کاهش دهد و از خوردن غذاهایی که چربی پنهان دارند پرهیز کند یا زمانی که پفک می خوریم میزان نمک آن روز را کاهش دهیم، بنابراین فرد باید سعی کند انتخاب های روزانه خود را متعادل کند تا رنج بکشد. . مشکل چاقی و بیماری های مختلف را ندارند. پاستیل، شکر و شیرینی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و باید متناسب با شرایط جسمانی فرد و میزان نیاز روزانه مصرف شوند.

رابطه شما با پاستیل چیست؟

آیا قرص های بدون قند نیز شما را چاق می کند؟

پاستیل ها و سایر محصولاتی که به عنوان بدون شکر فروخته می شوند با شیرین کننده های مصنوعی به جای قندهای طبیعی مانند ساکارز شیرین می شوند. اما این قندهای مصنوعی بسیار شیرین تر از قندهای طبیعی هستند و جوانه های چشایی را به طعم تند شیرینی ها عادت می دهند و در نتیجه حس چشایی را نسبت به غذا اشتباه می گیرند.

مثلا وقتی کام شما به این نوع غذای شیرین عادت کرد، اگر بیسکویت ساده بخورید، احساس می کنید که فقط آرد خوشمزه دارد! همچنین از آنجایی که این قندها مصنوعی هستند، کبد باید این مواد را سم زدایی کند و تمام این مواد را با آب فراوان دفع کند، بنابراین در صورت مصرف زیاد، کبد و کلیه ها بیش فعال می شوند.

بیشتر بخوانید  موارد مصرف و عوارض قرص اریترومایسین Erythromycin

آیا دیابتی ها پاستیل می خورند؟

البته میزان قند مصرفی یک دیابتی با یک فرد سالم متفاوت است و محدودیت های بیشتری در انتخاب غذاهای شیرین وجود دارد. اما یک فرد سالم می تواند روزانه 40 تا 50 گرم مواد غذایی شیرین مصرف کند که در گروه های غذایی مختلف (از انجیر و خرما گرفته تا شیرینی و پاستیل) قرار دارند.

رابطه شما با پاستیل چیست؟

البته خیلی بهتر است این نوع غذاها را با معده خالی مصرف نکنید و بعد از وعده های غذایی اصلی و میان وعده مصرف کنید تا فرد با احساس سیری کاذب و گرسنگی مکرر مواجه نشود.

غذا نمیخوری و چاق میشی؟!

شما از آن دسته افرادی هستید که سر شلوغی دارید و فرصت غذا خوردن درست را ندارید و تعجب می کنید که چرا وزن اضافه نمی کنید و وزن کم نمی کنید؟ جواب در کشوی میز شماست! افراد پرمشغله معمولاً هنگام گرسنگی برای رفع تشنگی در دستان خود پاستا، شکلات و بیسکویت می‌گذارند و می‌توانند بدون وقفه به کار خود ادامه دهند و در پایان روز احساس می‌کند چیزی نخورده است، بنابراین نباید چیزی نخورد. وزن. اما این اتفاق نمی افتد!

به دلیل ارزش غذایی بسیار پایین این غذاها، فرد در واقع غذا نمی خورد، اما اگر کالری دریافتی خود را با هم جمع کند، متوجه می شود که انرژی بسیار بیشتری از نیاز روزانه دریافت کرده است، بدون اینکه بدن مواد مغذی برای او فراهم کند. . نیاز دارد.!

شیرینی هایی مانند پاستیل به خصوص زمانی که فرد چندین ساعت غذا نخورده است، به دلیل قند بالا، با افزایش شدید قند خون، فرد احساس سیری خوبی می کند، اما این احساس تنها حدود نیم ساعت طول می کشد زیرا قند خون بالا با افزایش قند خون همراه است. با این ترشحات، گرسنگی خیلی سریع دوباره ظاهر می شود، به همین دلیل است که مصرف منظم شیرینی ها تعداد گرسنگی در روز را افزایش می دهد و فرد مجبور می شود بیش از نیاز خود کالری دریافت کند. به این ترتیب پاستیل و سایر شیرینی ها تعادل کالری را به هم می زند و منجر به چاقی می شود.

منبع: پرفروش ها


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *