رابطه جنسی و عفونت ادراری


عفونت ادراری بعد از رابطه جنسی

جلوگیری عفونت های دستگاه ادراری (UTIs) این بسیار مهم شده است که، از آنجایی که همه ما در میانه چیزی هستیم که متخصصان بیماری های عفونی آن را “اپیدمی نهفته” می نامند که به برخی از آنتی بیوتیک های قوی مقاوم است، این عارضه در میان تازه ازدواج کرده ها رایج است.

30 درصد زنان در ماه اول پس از ازدواج با علائمی مانند عود و سوزن سوزن شدن یا درد هنگام ادرار و درد در ناحیه زیر شکم، تغییر رنگ ادرار یا خون در ادرار و خاطرات تلخ اولین عزیزان تا پایان عمر به پزشک مراجعه می کنند. .عفونت مثانه یک تا دو روز پس از ورود باکتری به کانال شروع می شود و با یک آزمایش ساده ادرار قابل تشخیص است دلگرم کننده با من باش.

عفونت از طریق رابطه جنسی منتقل می شود

 عفونت ادراری بعد از رابطه جنسی

رابطه جنسی مرتبط با عفونت ادراری

همانطور که مشخص است، عفونت هایی که از طریق صمیمیت از فردی به فرد دیگر منتقل می شوند، عفونت های مقاربتی نامیده می شوند. علائم این عفونت ها در خانم ها و آقایان متفاوت است، همچنین بسته به نوع رابطه جنسی، قسمت های مختلف بدن می تواند درگیر شود. عفونت علاوه بر اندام تناسلی می تواند به سایر اندام ها نیز سرایت کند. لب ها، گونه ها، دست ها و پاها و غیره. می تواند گسترش یابد و در صورت عدم درمان، مشکلات جدی و دائمی ایجاد کند.

خواهید دید که بسیاری از عفونت ها در دوران بارداری به جنین منتقل می شود. اگر شما یا همسرتان بیماری خاصی دارید، می توانید با پزشک خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که بدون رابطه جنسی سالم هستید. ما در این مقاله تعدادی را امتحان کرده ایم عفونت های کاملا منتقل شدهعلائم و راه های خروج را به اختصار شرح دهید. بدیهی است برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عفونت های مقاربتی، علائم و درمان آنها باید با منابع و مراکز معتبر تماس بگیرید.

————————————————- ——————————————

1- عفونت ویروس ایدز

ایدز توسط ویروس HIV ایجاد می شود. همانطور که می دانید ایدز شدیدترین بیماری مقاربتی است و علائم آن معمولا بعد از 8 تا 10 سال ظاهر می شود. ایدز در زنان ممکن است در ابتدا هیچ علامتی نداشته باشد، اما برخی از افراد ممکن است دچار یک بیماری کوتاه مدت شبیه آنفولانزا شوند که گاهی با بثورات پوستی و تورم غدد لنفاوی همراه است. علائم دیگر عبارتند از تب مداوم و تعریق شبانه، خستگی مفرط، کاهش وزن بدون دلیل، اسهال و عفونت دهان یا گلو.

ایدز ممکن است سال ها علائم خود را نشان ندهد. این ویروس، چه علامت دار باشد و چه نباشد، می تواند از فردی به فرد دیگر منتقل شود. مرد به راحتی می تواند همسر خود را به بیماری های مقاربتی مانند ایدز مبتلا کند در حالی که زن نمی تواند به راحتی مرد را مبتلا کند.
آزمایش خون می تواند به راحتی تشخیص دهد که یک فرد چه نوع بیماری دارد. تشخیص بر اساس آزمایش خون، حدود 3 ماه یا بیشتر پس از عفونت اولیه است. همچنین دوره انقراض عفونت 8-6 روز است.

2- سیفلیس [Syphilis] علت: باکتری

سیفلیس نوع دیگری از عفونت های مقاربتی است که توسط باکتری تروپونما ایجاد می شود. سیفلیس از طریق رابطه جنسی [دهانی، مقعدی، واژنی] بدون محافظت به شخص دیگری منتقل می شود. [این بیماری در زنان کمتر از مردان است]. عفونت سیفلیس به جز اندام تناسلی، صورت، دست ها و پاها، سایر اندام ها را نیز درگیر می کند.
در مراحل اولیه، یک زخم بدون درد و بسیار مسری به نام سرطان در ناحیه تناسلی یا داخل واژن ایجاد می شود. در برخی موارد، زنان متوجه زخم ها نمی شوند. در صورت عدم درمان احتمال پیشرفت بیماری وجود دارد که در این صورت بیماری بر اندام های داخلی تاثیر می گذارد و باعث بثورات پوستی، تب و تورم غدد لنفاوی می شود.

بیشتر بخوانید  سنگ لوزه چیست؟ بهترین راه درمان این عارضه کدام است؟

گسترش عفونت سیفلیس در نتیجه تماس مستقیم با زخم از فردی به فرد دیگر است. زنان باردار این پتانسیل را دارند که عفونت را به نوزاد خود منتقل کنند.برای درمان، تشخیص بر اساس آزمایش خون و نمونه برداری از هر زخمی انجام می شود. درمان معمول تزریق دوره ای آنتی بیوتیک است. ممکن است لازم باشد تا 2 سال پس از درمان به طور مرتب خون را کنترل کرد تا بیماری عود نکند. دوره انقراض خود عفونت 12-1 هفته است.

3- کلامیدیا [Chlamydia] علت: باکتری

کلامیدیا یک عفونت مقاربتی است که توسط باکتری تراکوماتیس ایجاد می شود. عفونت می تواند از طریق واژن، راست روده و دهان منتقل شود. بیشتر این بیماری ها از طریق تبادل ترشحات جنسی منتقل می شوند. گزارش ها و تحقیقات نشان می دهد که این بیماری در سراسر جهان در ده سال گذشته چهار برابر شده و به 80 درصد رسیده است. افراد بین 15 تا 29 سال سن دارند.

این عفونت اغلب بدون علامت یا علائم خفیف است. زنان ممکن است ترشحات غیرطبیعی واژن یا ادرار همراه با درد و سوزش داشته باشند. اگر عفونت لوله فالوپ تحت تأثیر قرار گیرد، تب، درد شکم، مقاربت دردناک، سوزش و خونریزی ممکن است رخ دهد. برای درمان این عفونت، پزشک از دهانه رحم شما نمونه برداری می کند تا علت عفونت را مشخص کند. دوره تمرین عفونت بین 14 تا 21 روز است، همین بیماری در مردان می تواند باعث تورم مجرای ادرار و بیضه ها و افزایش خطر ناباروری شود، مردان مبتلا به این بیماری معمولاً علائمی مانند سوزن سوزن شدن و درد هنگام ادرار دارند. ترشحات سبک و شیری رنگ از آلت تناسلی است.

در مراکز درمانی علاوه بر نمونه برداری از دهانه رحم، کلامیدیا را با نمونه گیری ادرار نیز می توان تشخیص داد. این عفونت را می توان به راحتی با آنتی بیوتیک درمان کرد، اما در صورت بی توجهی در درمان و پیشگیری، مشکلات جدی و طولانی مدت ایجاد می کند. مطمئن ترین راه برای جلوگیری از انتشار این عفونت، عدم داشتن رابطه جنسی با فردی است که به این بیماری مبتلا است.

4- تبخال تناسلی [ genital herpes] – علت: ویروس

تب خال ناحیه تناسلی [هرپس] این یک عفونت طولانی مدت است که توسط ویروس هرپس سیمپلکس ایجاد می شود که می تواند باعث تب بالا، درد عضلانی و التهاب و ایجاد تاول و زخم های دردناک در ناحیه تناسلی و دهان شود. [داخل و اطراف دهان]، دست ها و .. ایجاد کنند. تاول های اطراف دهان اغلب زخم روی لب ها و تاول های ناشی از تب نامیده می شوند. تاول های تناسلی در مردان می توانند روی آلت تناسلی، کیسه بیضه یا مقعد ظاهر شوند و در زنان می توانند در فرج، واژن، دهانه رحم یا مقعد ظاهر شوند.

گاهی اوقات افراد نمی توانند تبخال تناسلی را به تنهایی تشخیص دهند، زیرا در برخی موارد تبخال تناسلی می تواند در داخل دهانه رحم، واژن یا آلت تناسلی ایجاد شود. از سوی دیگر، شیوع بیماری را می توان با عوامل و فرآیندهایی مانند: استرس، خستگی، درد ناحیه تناسلی، خارش و سوزش ناحیه تناسلی، آسیب فیزیکی به ناحیه تناسلی، عفونت یا سایر شرایطی که باعث تضعیف سیستم ایمنی می شود. زخم ها پس از 10 تا 21 روز بهبود می یابند. بیماری ممکن است عود کند.

بیشتر بخوانید  سفید کردن دندان ها با خوردن این غذای رنگارنگ

رابطه جنسی با فردی که به این بیماری مبتلا است می تواند باعث گسترش تبخال تناسلی شود. همچنین در صورت عدم محافظت از جنسیت، شیوع بیماری افزایش می یابد. علاوه بر این، زمانی که فردی دارای علائمی مانند زخم یا تبخال در دهان و اندام تناسلی است، باید در هنگام نزدیکی بیشتر مراقب و محافظت شود.
زنانی که در دوران بارداری دچار این عارضه می شوند، در هنگام زایمان واژینال احتمال بیشتری دارد که این بیماری را به نوزاد خود منتقل کنند. تبخال تناسلی مانند عفونت های قبلی از طریق مجاورت واژن، مقعد و دهان ایجاد می شود.

افراد مبتلا به تبخال تناسلی نباید برای گسترش بیماری نزدیک شوند. همانطور که گفته شد، علاوه بر اندام تناسلی، تبخال در دهان، دست ها و سایر اندام ها نیز ممکن است ایجاد شود که باید در حین استحمام به خوبی و به خوبی شسته شوند.به طور کلی می توانید برای پیشگیری یا درمان این گونه عفونت ها با پزشک خود مشورت کنید. قطعا داروهایی برای درمان چنین بیماری ها و عفونت هایی وجود دارد که بهتر است به تنهایی تهیه و استفاده نشود.

5- زگیل تناسلی [genital warts] – علت: ویروس

زگیل یک عفونت ویروسی پوستی است که توسط ویروس پاپیلومای انسانی که یکی از شایع ترین بیماری های مقاربتی در جهان است، ایجاد می شود. بیش از 100 نوع زگیل وجود دارد [از رایج‌ترین زگیل‌ها روی دستها و پاها هستند]30 گونه از طریق رابطه جنسی منتقل و تولید می شود. زگیل ها بسیار مسری هستند و می توانند در اطراف دهان و داخل گلو ایجاد شوند. این بیماری از طریق رابطه جنسی محافظت نشده مقعدی، واژینال و دهانی منتقل می شود.

زگیل تناسلی به صورت توده های صورتی و گوشتی روی فرج و در برخی موارد در داخل واژن و روی دهانه رحم و اطراف مقعد ایجاد می شود. اگر زگیل روی اندام های داخلی ایجاد شود، ممکن است متوجه آن نشوید. در مردان، زگیل روی آلت تناسلی یا بیضه رشد می کند و می تواند باعث خارش شدید شود.
با رعایت نکات بهداشتی می توان از شیوع زگیل تناسلی جلوگیری کرد. این بیماری با معاینه بالینی و پزشکی قابل تشخیص است. برای پیشگیری، علاوه بر استفاده از کاندوم، می توانید با پزشک خود در مورد واکسیناسیون صحبت کنید.

زگیل تناسلی را می توان برای تست پاپ نیز آزمایش کرد [آزمایش غربالگری برای سلول‌های غیر طبیعی دهانه رحم] نیز شناخته شده است. زگیل ها را می توان با جراحی یا دارو از بین برد. در برخی موارد، زگیل ها پس از درمان عود می کنند. معاینات منظم و بیوپسی رحم ضروری است. از آنجایی که برخی از انواع زگیل تناسلی هستند
سرطان دهانه رحم مرتبط است. دوره انقراض عفونت 1-20 ماه است.

6- سوزاک [Gonorrhea] علت: باکتری

سوزاک، مانند موارد قبلی، یک عفونت مقاربتی است که توسط باکتری به نام نایسریا سوزاک یا گنوکوک ایجاد می شود. سوزاک در صورت عدم درمان می تواند منجر به بیماری التهابی لگن در زنان و ناباروری در مردان و زنان شود. سوزاک می تواند در خانم ها بدون علامت باشد یا باعث ترشح غیر طبیعی واژن، درد زیر شکم و تب شود. اگر عفونت رکتوم دارید، ممکن است هنگام ادرار کردن درد داشته باشید.
برای درمان، پزشک نمونه ای از واژن یا راست روده تهیه می کند تا علت عفونت را مشخص کند. درمان با آنتی بیوتیک است. دوره انقراض عفونت 7-21 روز است. در صورت عدم درمان، می تواند به سایر قسمت های بدن گسترش یابد و عوارض جانبی مانند: ناباروری، ناباروری، مسمومیت خون، آرتریت و التهاب قلب اهدا شد.

بیشتر بخوانید  فواید دارویی و درمانی گیاه فاوانیا

7- تریکومونیازیس [Terichumoniasis] – علت: انگل

تریکومونیازیس ناشی از انگلی به نام تریکوموناس واژینالیس است.
واژینیت تریکوموناس یک عفونت یا التهاب واژن توسط انگل هایی است که در قسمت پایینی دستگاه تناسلی ادراری مردانه و زنانه زندگی می کنند. بینایی افراد نابینا بسیار مسری است. در زنان واژن، مجرای ادرار و مثانه و در مردان پروستات و مجرای ادرار را درگیر می کند. علائم این عفونت شامل ترشحات ناراحت کننده از واژن است که چند روز پس از قاعدگی شایع تر است. [در صورتي‌ كه‌ ادرار به‌ بافت‌ ملتهب‌ برخورد کند]. مردان مبتلا به عفونت هیچ علامتی ندارند.

————————————————- ——————————————

از عفونت ادراری جلوگیری کنید

اگر باکتری‌ها به جایی که نباید برسند، علائم عفونت تنها در عرض 24 ساعت ظاهر می‌شود، اما تمیز کردن و شستشوی باکتری‌ها از بدن قبل از رابطه جنسی برای کاهش احتمال انتشار عفونت ادرار کردن چیزی است که به نظر می‌رسد. کاربردی. اما باید بدانید که واژن خانم ها دارای سطح مخاطی است که برای ترشحات چسبناک و چرب مناسب است و باکتری های سالم و مفید خود را دارد. بنابراین هیچ یک از پزشکان شستن واژن را به هیچ وجه توصیه نمی کنند.

راه های دیگری نیز برای پیشگیری از عفونت های دستگاه ادراری وجود دارد، مانند یادگیری مهارت های کنترل مثانه و فشار دادن عضلات شکم و پایین شکم به جلو و عقب برای کمک به دفع این باکتری های ناخواسته از ناحیه واژن. بهتر است از کرم‌های چرب کمتر، اشیاء جنسی واژینال و حمام‌های فوق‌العاده واژن استفاده کنید که می‌توانند مخفیگاه خوبی برای باکتری‌ها باشند. حرکات بدن و مدفوع بعد از رابطه جنسی همچنان مهمترین راه مبارزه با عفونت ادراری است.

البته، این فکر که نباید قبل از رابطه جنسی ادرار کنید ممکن است پایین بیاید: اینکه به خودتان بگویید دستشویی نروید باعث می شود حتی بیشتر از این پیش بروید. اگر نمی توانید خود را کنترل کنید، با حرص به دستشویی بروید و چندین بار آب بنوشید تا پس از نزدیکی، ادرار شدیدی داشته باشید.

آیا از این ایده که نباید قبل از رابطه جنسی ادرار کنید ناراحت هستید؟

نیازی به گفتن نیست، برخی از زنان گزارش می دهند که با مثانه پر ارگاسم بهتری را تجربه می کنند. از جمله علائم این بیماری در زنان ترشحات واژن با بوی نامطبوع و رنگ زرد متمایل به سبز است که با تحریک و درد در اطراف واژن همراه است. و درد معمولاً در حین مقاربت ایجاد می شود.برای درمان، تایید تشخیص، معاینه نمونه ای از ترشحات ایجاد شده از واژن است. درمان معمولا با آنتی بیوتیک های خوراکی انجام می شود. دوره انقراض عفونت متغیر است توصیه می شود زوجین در روابط جنسی از روان کننده و ایزولاتور استفاده کنند. [کاندوم] برای جلوگیری از عفونت های فوق و سایر عفونت ها استفاده کنید.

لطفا اگر سوال یا راهنمایی برای مقاله دارید عفونت ادراری بعد از رابطه جنسی

این را در نظر داشته باشید، آن را با ما و سایر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

————————————————- ——————————————

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید