رابطه بین ترک سیگار و افزایش وزن علمی است


ارتباط بین ترک سیگار و افزایش وزن

بسیاری از مردم دوست دارند سیگار را ترک کنند، اما این کار آسانی نیست. یکی از دلایلی که سیگاری ها به سیگار کشیدن ادامه می دهند این است که می ترسند چاق شوند. این ترس نیز معتبر است، زیرا آمار نشان می دهد که 80 درصد افرادی که سیگار را ترک می کنند به طور متوسط ​​7 کیلوگرم وزن اضافه می کنند. علاوه بر این، نکته ناراحت کننده برای این افراد این است که این اضافه وزن مستقل از مصرف شکلات یا شیرینی برای جبران کمبود سیگار است.

تغییرات در فلور روده

محققان سوئیسی اکنون مطالعه ای انجام داده اند که نشان می دهد کالری ها نیستند که باعث افزایش وزن می شوند، بلکه تغییراتی هستند که در فلور روده ایجاد می شود.

محققان سوئیسی افراد سیگاری، غیرسیگاری و همچنین افرادی که به تازگی سیگار را ترک کرده اند را مورد بررسی قرار دادند. محققان مدفوع شرکت کنندگان را به مدت 9 ماه بررسی کردند.

در این مدت هیچ تغییری در روده افراد سیگاری و غیرسیگاری مشاهده نشد، اما در عین حال تغییرات عجیبی در روده افرادی که سیگار را ترک کردند، مشاهده شد. به طور ناگهانی باکتری های زیادی در روده این افراد ایجاد شد که در روده افراد بسیار چاق نیز وجود دارد.

گرهارد روگلر، مدیر پروژه در مصاحبه با دویچه وله گفت که افراد بدون خوردن بیشتر وزن اضافه می کنند. این محقق گفت: ما حدود 6 ماه است که فلور روده را تحت نظر داریم، اما هنوز نمی دانیم این باکتری چقدر در آنجا باقی خواهد ماند.

باکتری بسیار موثر

این باکتری ها این پتانسیل را دارند که از مواد غذایی موجود در روده افرادی که سیگار را ترک کرده اند، نهایت استفاده را ببرند. اثربخشی این باکتری ها منجر به افزایش وزن افراد و افزایش وزن در ناحیه کمر و شکم می شود.

بیشتر بخوانید  همه چیز در مورد ژل چشمی گان سیکلوویر

اکنون محققان در حال انجام تحقیقاتی برای یافتن راهی برای حذف این باکتری های موثر که از روده تکثیر می شوند، هستند.


جداکننده خط


بیشتر بخوانید::

ترک سیگار: 10 درمان خانگی شگفت انگیز برای ترک سیگار

پاسخ کامل به سوالات ترک سیگار

10 راه آسان برای شناسایی فرد سیگاری

ویژگی برجسته و منحصر به فرد یک بندر سیگار


دیدگاهتان را بنویسید