رابرت مالی از پیشرفت مذاکرات با ایران خبر داد



رابرت مالی ، نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران ، در مصاحبه با فارسی گفت که تلاش ها برای بازگرداندن شهروندان آمریکایی بازداشت شده در ایران انجام می شود و به موازات مذاکرات هسته ای ادامه خواهد یافت.

وی افزود که معتقد است آنها به خانه بازمی گردند ، اگرچه نمی تواند تاریخ دقیقی را اعلام کند.

رابرت مالی در پاسخ به جزئیات آزادی این زندانیان و آیا ممکن است برخی مانند بیکر و سیامک نمازی که توسط دولت باراک اوباما در ایران بودند ، جدا و آزاد شوند؟ وی گفت که همه زندانیان باید آزاد شوند. پیامی که ما دادیم این است که همه آنها باید به خانه خود بروند. ما نمی خواهیم بخشی از توافق باشیم و نمی خواهیم کسی را پشت سر بگذاریم.

نماینده ویژه وزیر امور خارجه در ایران با بیان اینکه تعدادی از زندانیان آمریکایی در ایران در گذشته آزاد شده اند گفت: بنابراین ما در مورد یکی دو نفر صحبت نمی کنیم و همه در حال صحبت هستند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مذاکرات در مورد آزادی زندانیان به هیچ وجه به مذاکرات هسته ای با ایران ارتباط دارد یا خیر؟ وی توضیح داد: این رایزنی ها بخشی از مذاکرات برجام نیست و به طور جداگانه نظارت می شود. نمی توانم بگویم که این دو هیچ وجه مشترکی ندارند ، زیرا از نظر همزمانی و کسانی که از طرف هر دو طرف صحبت می کنند ، قطعاً این بخشی است که دیگری را تحت الشعاع قرار می دهد. اما ما موضوع بازداشت شدگان را به صورت جداگانه تحت نظر داریم و اگر این بزرگترین قسمت نباشد ، قسمت بسیار بزرگی از بردن همه به خانه است.

بیشتر بخوانید  مردم تفاوت سیستم و دولت را به خوبی درک می کنند ، این از مردم خوزستان است

مالی افزود: من در مورد جایی که در مذاکرات هستیم جزئیات بیشتری نخواهم داد. همانطور که به خانواده ها گفتم ، سعی می کنم تا حد ممکن صادق و صادق باشم. ما پیشرفت کرده ایم اما هنوز کار ما تمام نشده است. این کار ساده ای نیست ، زیرا همانطور که گفتم ایران خواسته های زیادی دارد. این آسان نیست ، اما ما پیشرفت کرده ایم. من مطمئنم که آنها به خانه خود خواهند رفت. نمی توانم تاریخ دقیقی بدهم.

وی گفت: “با توجه به آنچه در ایران اتفاق می افتد و انتقال قدرت در آن کشور ، می توانم بگویم که در حال حاضر همه چیز در بن بست است ، از جمله مذاکرات هسته ای و دلیل حضور من در این نشست.” او قرار بود علیه القاعده به وین برود ، اما در حال حاضر مذاکرات متوقف شده است و در نتیجه من اینجا هستم و خوشحالم که توانستم در اینجا باشم. بدون ورود به جزئیات ، می توانم بگویم که در دورهای قبلی مذاکرات [مربوط به زندانیان] ما پیشرفت کرده ایم.

311311

دیدگاهتان را بنویسید