رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم کن رئیس جمهور آمریکا را “گانگستر” صدا می کند – اخبار سینما و تئاتر – اخبار فرهنگی تسنیم


به گزارش خبرنگار فرهنگ آژانس تسنیم به نقل از گزارشگر هالیووددر یک کنفرانس مطبوعاتی در جشنواره کن 2021 ، اسپایک لی ، رئیس هیئت داوران جشنواره کن ، با انتقاد از اوضاع سیاسی جهان قبل از اکران فیلم برای افتتاحیه جشنواره آنت ، گفت که گانگسترها جهان وارونه.

وی در پاسخ به س aال خبرنگاری درباره اوضاع سیاسی ، بدون ذکر نام رئیس جمهور آمریکا ، وی را “عامل نارنجی” توصیف کرد و گفت که این افراد گانگستر هستند و هر کاری که بخواهند انجام می دهند. آنها اصول اخلاقی را درک نمی کنند. ما باید به چنین گانگسترهایی اعتراض کنیم.

وی در ادامه گفت که با سیاه پوستان هنوز مانند گذشته با سیاه پوستان رفتار می شود. یکی از فیلم های لی این کار را درست انجام دهید که یک فیلم اعتراضی است نسبت به اوضاع سیاه پوستان ، اما در آن زمان هیچ شانسی در جشنواره فیلم کن وجود نداشت. همسر راجر ابرت ، منتقد مشهور آمریکایی ، در مصاحبه ای گفت که شوهرش وقتی 32 سال پیش “کار درست را انجام نداد” از کن جایزه نگرفت ناراحت شد و حتی تهدید به تحریم جشنواره کرد. در پاسخ ، لی از ابرت تمجید کرد و به قدرت فیلم در آن زمان اذعان کرد و گفت تصور می شد این فیلم در آن زمان منجر به اعتراض در ایالات متحده می شود. وی گفت انتظار داشت كه بعد از این همه سال ، این فیلم دیگر با سیاه پوستان مثل حیوان رفتار نكند.

س Anotherال دیگری که از لی پرسیده شد در مورد جایگاه نتفلیکس در سینما بود. دلیل این سوال این است که جشنواره فیلم کن به دلیل عدم نمایش فیلم های وی در فرانسه ، از سال 2018 اجازه ورود فیلم های این پلتفرم به بخش رقابتی خود را نمی دهد. اما لی در پاسخ از این پلتفرم دفاع کرد – فیلم جدید او “خون 5” از Netflix منتشر شد. وی گفت: “سینما و سکوهای اکران آنلاین می توانند همزمان باشند.” پیش از این تصور می شد که تلویزیون در حال نابودی سینما است و این موارد جدید نیستند.

بیشتر بخوانید  چرا خداوند پیامبر اکرم را اولین معلم قرار داد + پاسخ – ایران چطور

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید