رئیس مجمع نمایندگان استان یزد: هزینه جنایات در کشور برای مجرمان بسیار پایین است


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب سوار شوید محمد صالح جوکار ، در جلسه شورای قضایی استان با مجمع نمایندگان استان یزد ، با اشاره به شکایت مردم از افزایش سرقت ، اظهار داشت: در اینکه شورای پیشگیری از جرم باید در استان یزد فعال شود ، شکی نیست. مراقب باش.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در رابطه با لزوم اصلاح برخی قوانین گفت: این موضوع توسط نمایندگان مجلس در حال پیگیری است و تلاش می کنیم با استفاده از نظرات نخبه قوه قضاییه و ناجا مشکلات موجود را برطرف کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: نکته بسیار مهمی که امروز باید به آن توجه کنیم این است که به دلیل برخی از جنایات امروز جامعه ، احساس امنیت کاهش یافته است.

جوکار افزود: آمار سرقت به سرعت در بین مردم پخش می شود و احساس عدم امنیت در آنها ایجاد می شود که به هیچ وجه خوب نیست و مردم با فشار اقتصادی و مشکلات معیشتی بدون احساس امنیت بسیار دشوارتر هستند.

نماینده مناطق یزد ، اشکذر و ندوشن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم از مسئولان شکایت دارند ، گفت: برای افزایش این احساس امنیت در بین مردم باید کاری انجام دهیم ؛ امروزه ممکن است در جامعه ما امنیت وجود داشته باشد ، اما احساس امنیت بسیار مهمتر از آن است.

وی با تأکید بر اینکه راه حل این مشکلات باید به صورت عملی تدوین و تصویب شود ، گفت: یکی از مشکلات اصلی در کشور ما این است که هزینه جرم برای مجرمان بسیار پایین است.

بیشتر بخوانید  پیش‌بینی قیمت طلا | بهترین زمان برای خرید طلا چه زمانی است؟

رئیس کمیته امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه این هزینه ها نه تنها برای سارقان بلکه برای رانندگان و صاحبان زمین نیز بسیار کم است ، گفت:

جوکار گفت که فساد در سایه قوانین ضعیف موجود شکل می گیرد: “این قوانین ضعیف قطعاً باید تغییر کند ، اما چه کسی باید مشکلات و راه حل های این مشکلات را برای نمایندگان توضیح دهد.” قطعاً دادگستری و ناجا که مستقیماً درگیر آن هستند ، باید این موارد را به نمایندگان اعلام کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت که جلسات با این مقامات در استان طی یک سال گذشته برگزار شده و از آنها خواسته شده که به این قانون اعتراض کنند. حداقل سوالات را در قالب طرحی بپرسید که در مجلس دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام / 781 / ع

دیدگاهتان را بنویسید