رئیس قوه قضاییه در دیدار با آیت الله جوادی آملی: برای حل مشکلات پیچیده قضایی به راهنمایی دانشمندان نیاز داریم


به گزارش خبرگزاری فارس ، حجت الاسلام والمسلمین محسنی ایجا همزمان با بجرام سعید گدیر با آیت الله جوادی آملی از مراجع عظام تقلید دیدار کرد. رئیس قضایی وی در این جلسه با تشریح مأموریت های قوه قضائیه در زمینه های مختلف ، موانع و مشکلات انجام این مأموریت ها را بیان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای یکی از این دشواری ها را پدیده های نوظهور در جامعه و دادگستری عنوان کرد و خواستار راهنمایی علما برای رسیدگی به این مسائل شد.

رئیس قوه قضاییه یکی از راهکارهای مهم برای حل این مشکل را مشارکت جدی حوزه های علمیه در تربیت قضات روحانیت عنوان کرد که می تواند با تسلط بر مباحث تخصصی حوزه فقه و حقوق اسلامی ، قوه قضاییه را در رفع چالش های موجود یاری کند. درست است

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجی ، با دعای خیر و برکت علما و دانشمندان ، تأکید کرد که دستگاه قضایی تلاش خود را برای خدمت هرچه بیشتر به اسلام و مردم در دوره تحول و تعالی به کار خواهد گرفت.

در این جلسه آیت الله جوادی آملی همچنین انتخاب حجت الاسلام والمسلمین محسنی ایجی به عنوان رئیس قوه قضاییه را تبریک گفت و برای وی در این مسئولیت خطیر آرزوی موفقیت کرد و برای تعالی و ارتقای قوه قضاییه توصیه هایی ارائه داد.

تفکیک قوا یکی از اصول مترقی قانون اساسی است

این قدرت عالی اصل تفکیک قوا را به عنوان یک اصل مترقی قانون اساسی می داند که مبتنی بر ذات انسان است و هدف آن جلوگیری از استبداد است.

بیشتر بخوانید  سرقت زن خدماتی از خانه‌های شمال شهر | سارق ۱۹ ساله با کارت ملی جعلی برای نظافت می‌رفت +ویدئو

آیت الله جوادی آملی افزود: مجلس موظف به تصویب قوانینی است و دولت موظف به اجرای آنها است و اگر نهاد اجرای قانون مجبور به تصویب می شد یا قانونگذار باید خود قانون را اجرا می کرد ، مشکلات زیادی بوجود می آمد.

این مرجع عالیقدر ادامه داد: قوه قضائیه باید در موقعیت واقعی نظارت بر اجرای قوانین مصوب مجلس باشد که طبق قانون اساسی باید با شرع مطابقت داشته باشد تا این قوانین توسط مجریان به درستی اجرا شوند.

این نهاد محترم در بخش دیگری از سخنان خود ، پیرامون پیچیدگی کار دادگستری ، بر لزوم تقویت نظارت دادگستری بر کار کارمندان و افراد مرتبط با این مجموعه و همچنین مراحل رسیدگی تأکید کردند.

مراقب دزدان قانون باشید!

آیت الله جوادی آملی گفت: گاهی اوقات وکلا از مغالطه و سو mis تعبیر قانون استفاده می کنند و از خلاsهای خاص برای اشتباه در قانون استفاده می کنند.

وی مردان را “شکارچیان قانون” توصیف کرد و به رئیس قوه قضائیه توصیه کرد که از چنین افرادی در دستگاه قضایی مراقبت کرده و با آنها شناسایی و برخورد کند.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به تعبیر امام علی (ع) از مردم به عنوان ستون دین ، ​​گفت: “اگر کسی از مردم سو ab استفاده کند و از خدمت به آنها امتناع ورزد ، مانند شخصی است که نماز را احترام نمی گذارد.”

این مرجع عالی به موارد فوق در نامه 53 اشاره دارد امیرالم Moمنین وی در نهج البلاغه ، که به مالک اشتر به عنوان فرماندار مصر نوشته شد ، تأکید کرد: “حضرت علی (ع) در این نامه تکان دهنده می فرماید” با مردم مراقب باشید و موقعیت خود را از طرف آنها تقویت نکنید.

بیشتر بخوانید  غدیر پشتیبانی و چراغ راهنمای دولت اسلامی است!

آیت الله جوادی آملی با اشاره به خاطره وی از حضورش در جبهه های غرب و جنوب و از خودگذشتگی مردم گفت: “بسیاری از مردم از وطن و مردم نفس می کشند اما وقتی مسئولیت می پذیرند مردم را فراموش می کنند” به هنگام. آنها جان خود را در راه خدا فدا كرده اند ، با دشمن روبرو شده و هميشه در جاي دفاع از نظام ، مستحق خدمت و ارزشيابي هستند.

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید