رئیس سازمان نوسازی: بیش از 50٪ مدارس خیریه هستند



مهرالله رهشاني مهر روز چهارشنبه در مراسم راه اندازي 28 پروژه آموزشي و ورزشي در شهر نيشابور افزود: در واقع نهضت مدرسه سازي و خيريه احداث مدارس از اين شهر مقدس مشهد آغاز شد و هم اكنون 600 پروژه عمراني مدارس در استان خراسان رضوی اداره می شوند. “
وی اظهار داشت: سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس تا سال 1400 حدود 6 تریلیون تن مشارکت خیرین را به خود جلب کرده است و همین امر باعث شده امروز روابط خوبی با خیرین داشته باشیم.
وی گفت: در سال 2016 تعهد بخش دولتی برای اجرای پروژه های ساخت مدارس 170 میلیارد تومان بود كه فقط 15 درصد آن توزیع شد و در سال 2017 رقم این تعهد به 200 میلیارد تومان رسید اما رقم توزیع صفر است ، که شکایتی از خیرین مدرسه است. ساز پیگیری کرد ، اما ما با مشورت و همکاری وزارت آموزش و پرورش ، مجلس و سازمان برنامه و بودجه ، توانستیم این تعهد مالی را در سه ماه آخر همان سال انجام دهیم.

رخشاني مهر اظهار داشت: ميزان تعهد مالي دولت در سال 1397 به 465 ميليارد تن رسيد و در همان سال 110 درصد اين سفارش را دريافت كرديم ، در سال 98 اين تعداد به 870 ميليارد تن رسيد كه كاملا توزيع شد و در سال 1399 اين سفارش به 2 به 1350 میلیارد تن رسید که در 100٪ حاصل شد و امسال نیز همان سفارش تکرار شد که در سه ماه اول سال به طور کامل دریافت کردیم.
رئیس سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس خاطرنشان کرد: متوسط ​​مدت اجرای پروژه های آموزشی حدود 11 سال بود که به هیچ وجه اقتصادی و معقول نبود و در گام اول آن را به حدود 9 سال افزایش دادیم ، در حالی که ما پروژه های متروکه زیادی داشت که باعث شکایت همکاران ، مردم و خیرین از ساخت مدارس شده است ، و علی رغم خوشبختی که همیشه در بین مدیران برای پروژه های کوچک و جدید ایجاد شده است ، حتی شروع پروژه های جدید و پروژه های نیمه تمام حتی از دهه 90 تاکنون امکان پذیر نبوده است. . 91 رها شد ، ما به طور متوسط ​​مدت ساخت پروژه های آموزشی را به کمتر از سه سال رساندیم و کاهش دادیم.

بیشتر بخوانید  کشتار همزمان دو نفر با سلاح گرم در نهاوند / جزئیات

تعداد مدارس تخریب شده از 80 درصد به کمتر از 20 مدرسه کاهش یافته است

وی افزود: ما سه بار از مدارس تخریب شده کشور در سالهای 1983 ، 1995 و 1999 آماری گرفتیم. در سال 1982 حدود 80٪ مدارس کشور تخریب شده و مجبور به بازسازی شدند. این رقم به 30٪ کاهش یافت تا سال 1995. و در سال 1999 این تعداد به 19.5 درصد کاهش یافت که نسبت مدارس تخریب شده هفت درصد بود.
رهشانی مهر یادآور شد: سال گذشته 100 مجتمع آموزشی با نام سردار شهید سلیمانی در کشور به ثبت رسید و تأکید شد که مدارس بزرگ تازه ساخته شده باید به نام شهدای بزرگ سند نامگذاری شوند. در همین راستا بیش از 60 مدرسه به نام شهید فهری زاده نامگذاری شده اند و ما به نسل جوان امیدواریم و جوانان ما در راه این شهدای بزرگوار ادامه دهند.
خراسان رضوی ، مدیر کل آموزش و پرورش نیز در این مراسم گفت: “اگرچه کرونا کار زیادی را تعطیل کرد ، اما فعالیت های اداره کل نوسازی و توسعه مدارس خراسان رضوی با قوت ادامه یافت و در این مدت 80 پروژه مشترک و 18 پروژه در حال ساخت است و امیدواریم مدارس قدیمی و تخریب شده در استان به صفر برسند.

کاظم علی هودابنده افزود: نیاز به آموزش ساخت گلخانه است و در صورت انجام این امر موفقیت خود را در زمینه کارآفرینی در آینده نزدیک نشان می دهد.

مشارکت 50 درصدی خیر نیشابوری در ساخت 142 مدرسه

در این مراسم ، عبدالرضا وکیلی ، خیر مدرسه ساز در نیشابوری ، در ارتباط زنده تصویری از امضای قرارداد با وزیر آموزش و پرورش و معاون وزیر ساخت وی برای ساخت مدارس جدید برای برچیدن مدارس فرسوده شهر خبر داد و گفت: : برای رسیدن به این هدف ، باید 142 مدرسه در شهرستان نیشابور ساخته شود و من افتخار می کنم که 50 درصد در ساخت آنها مشارکت داشته باشم.

بیشتر بخوانید  سخنگوی کمیته کشاورزی مجلس: قیمت حیوانات وارداتی 460٪ افزایش یافته است

در این آیین 28 پروژه آموزشی ، پرورشی و ورزشی ساخته شده در شهر نیشابور با وام 418 میلیارد تومانی به صورت متمرکز به بهره برداری رسید.
مرکز شهر نیشابور با 400000 نفر جمعیت در 127 کیلومتری غرب مشهد واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید