رئیس سازمان جهاد کشاورزی تهران: ما با دلالان بخش عشایر می جنگیم


به گزارش روز جمعه ایرنا ، ایوب فصاحت روز جمعه در سفر یک روزه خود به مناطق عشایری دشت لار به ایرنا گفت: جامعه عشایر یک فرصت و برکت برای استان تهران و این نعمت بزرگ است. باید قدردانی شود “

وی ادامه داد: این واقعیت که بیشتر گوشت قرمز و لبنیات توسط این جامعه تولید می شود و این جامعه تولیدکننده نقش مهمی در تأمین امنیت غذایی مردم دارد ، باید توجه مسئولان را در حمایت از این گروه جلب کند. “

فصحات اظهار داشت: در سال های اخیر به دلیل افزایش نرخ ارز در روند واردات دام از کشور با مشکلاتی روبرو شده ایم و در نتیجه جامعه عشایر نیز با محدودیت هایی روبرو شده است.

وی ادامه داد: مجتمع جهاد کشاورزی تهران در تلاش است تا با همکاری نمایندگان مجلس و استانداری این مشکل را برطرف کند زیرا کمبود دام باعث کاهش محصولات عشایری می شود.

به گفته فصاحات ، در این راستا ما با تمام توان در برابر کارگزاران و واسطه ها ایستاده ایم و اجازه نمی دهیم سودجویان برای بخش کشاورزی مشکل ایجاد کنند.

رئیس جهاد سازمان کشاورزی استان تهران گفت: در این بازدید که به همراه فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی و سران بخش عشایری استان تهران برگزار شد با برخی عشایر دیدار و مشکلات آنها محاسبه شد. 2 هفته برای حل برخی از این مشکلات.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی تهران: ما با دلالان بخش عشایر می جنگیم

تصرف جاده های عشایری که باعث شکایت این گروه و ایجاد مشکل در عبور و مرور دام ها و همچنین واکسیناسیون دام های عشایری از جمله مشکلاتی است که وی با فصاحت به آنها اشاره و تأکید کرد: با کمک منابع اصلی طبیعی و دامپزشکی

بیشتر بخوانید  سی ویژگی فردِ با فرهنگ

وی یادآور شد: بازدیدهای میدانی از مناطق عشایری ، دام و لبنیات و سایر بخشهای کشاورزی استان تهران با همکاری و هماهنگی سایر بخشها در طول سال ادامه خواهد داشت که رهبر معظم انقلاب فرمودند موانع تولید ، حمایت و از بین بردن و مشکلات بخش کشاورزی تا آنجا که ممکن است از بین خواهد رفت.

25٪ گوشت قرمز توسط عشایر تولید می شود

همچنین رئیس امور عشایر استان تهران در این بازدید به ایرنا گفت: حدود 20 تا 25 درصد گوشت قرمز مردم آن استان توسط عشایر تولید می شود.

فرشید ذبیحی افزود: عشایر استان تهران با بیش از 700 هزار راس دام سبک ، تولیدکننده گوشت قرمز در استان محسوب می شوند.

وی ادامه داد: عشایر استان تهران حدود 100 روز در مناطق ییلاقی استان زندگی می کنند و بقیه در مناطق زمستانی و این جامعه مولد حدود سه هزار خانوار نقش بسزایی در تولید محصولات دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی تهران: ما با دلالان بخش عشایر می جنگیم

رئیس امور عشایر استان تهران خاطرنشان کرد: زندگی عشایری همیشه با مشکلاتی روبرو است اما با احداث دو مرکز خدماتی و پشتیبانی در مناطق غربی و شرقی دشت لار سعی کردیم این مشکلات را در تابستان کاهش دهیم.

به گفته وی ، تأمین آب سیار ، توزیع سوخت های فسیلی و آرد خوراکی و همچنین احداث یک مرکز درمانی و بهداشتی و همچنین ساخت مرکز واکسیناسیون دام از اقدامات انجام شده برای این جامعه مولد است.

ذبیحی تأکید کرد: اجرای سیستم های خورشیدی و روشنایی خیابان اقدام دیگری است که در دشت لار انجام شده و در تلاش هستیم این خدمات را گسترش دهیم.

بیشتر بخوانید  لیگ دسته اول فوتبال پایان طلایی فرج سپاسی سپاسی از لیگ برتر با طعم قهرمانی / هوادار صعود کرده ، بادران هنوز متاسف است - اخبار فوتبال ایران - اخبار ورزشی تسنیم

همچنین نماینده مردم پاکدات در مجلس شورای اسلامی بر حل مشکلات جامعه عشایری تأکید کرد و گفت: این جامعه مولد با انتظارات کم نقش زیادی در تولید محصولات اساسی انسانی دارند و باید مشکلات آنها برطرف شود.

فرهاد بشیری افزود: همه دستگاه های اجرایی از جمله سازمان جهاد کشاورزی ، امور عشایری ، مسائل دامپزشکی و منابع طبیعی درگیر هستند و باید از این فرصت به درستی برای رسیدگی به این موارد استفاده شود.

وی ادامه داد: تمام مسیرهای عشایری استان تهران که بیش از 2000 کیلومتر فاصله دارد ثبت شده است اما در سال های اخیر افراد و سازمان های مختلف برخی از آن مسیرهایی را که باید متوقف شوند توقیف کرده اند.

به گفته بشیری ، این جلسات باید مستمر باشد و باید تلاش شود تا بازدیدهای میدانی به منظور حل مشکلات جامعه عشایر و حل مشکلات جامعه عشایر در کوتاه مدت و بلند مدت گسترش یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی تهران: ما با دلالان بخش عشایر می جنگیم

به گزارش ایرنا ، 14 میلیون و 315 هزار عشایر در استان تهران زندگی می کنند و براساس مرکز آماری ایران ، جمعیت عشایر استان طی 40 سال گذشته تا حدودی ثابت بوده است ، به دلیل ظرفیت مرتع که جمعیت را برآورده نمی کند.

عشایر این استان در گشلاگ در جنوب شرقی تهران و در شهرهای ورامین و پاکدشت و در فصل تابستان در مناطق کوهستانی البرز و در شهرهای دماوند و فیروزکوه ساکن شدند.

جامعه عشایری استان تهران ترکیبی از عشایر سایر استانهای کشور است که حدود 300 سال پیش در قالب چهار طایفه و 27 قبیله در مناطق عشایری استان تهران اقامت گزیدند.

بیشتر بخوانید  بهترین روغن های ترمیم کننده برای انواع مو ها را بشناسید

این جامعه تولیدی سال گذشته بیش از 67000 تن لبنیات ، پروتئین ، حیوانات و محصولات کشاورزی تولید کرده است.

عشایر در دام های 700 هزار راسي تهران توليد كنندگان عمده گوشت قرمز هستند.

دیدگاهتان را بنویسید