رئیس جمهور گفت: دولت با موفقیت سیل تورم را مهار کرد/ عامل اصلی تورم



به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، رئیس جمهور 40 درصد تورم را عامل اصلی تورم در چهار سال دانست و با بیان اقدامات دولت برای مهار تورم و تورم گفت: رشد تورم مهار شده و کمتر خواهد بود. و در ماه های آینده کاهش یابد.

حجت الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» در حاشیه گردهمایی هنرمندان با موضوع علت تورم، با بیان اینکه تورم چهار ساله بالای ۴۰ درصد و رشد اقتصادی نزدیک به صفر، عامل اصلی تورم است، گفت: شد.

وی با تاکید بر اینکه هیچکس حق ندارد از تورم ساختاری موجود برای منافع شخصی یا گروهی سوء استفاده کند، افزود: دولت هم سیاست های پولی را اصلاح می کند و هم با تورم مبارزه می کند.

رئیس جمهور دستور مبارزه با اسب بد را اصلی ترین برنامه مادام العمر دولت در هشت ماه گذشته خواند و ادامه داد: چهار سال تورم بالای 40 درصد و نرخ های منفی یا تقریبا صفر رشد اقتصادی به قدرت خرید مردم آسیب جدی وارد کرده است. به ویژه فقرا.» دستور کار دولت جلوگیری از سیل تورم و تلاش برای ارتقای قدرت خرید خانوارها بود.

رئیسی افزود: اتخاذ تصمیمات مهم پولی و مالی در این مدت منجر به افزایش نرخ تورم دوازده ماهه از حدود 60 درصد در شهریور 1400 به 46 درصد در اسفند 1400 شد. یعنی بیش از 13 واحد درصد کاهش داشته است.

وی گفت: اقدامات دولت به این معنا نیست که قیمت کالاها و خدمات در این مدت افزایش نیافته است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه سیل تورم و نابودی آن به طور کامل متوقف نشده است، افزود: ما در دولت سیزدهم نشان دادیم که انشاءالله در ماه های آینده می توانیم نرخ تورم را کاهش دهیم تا اقتصاد ملی بتواند کمتر و کمتر شود. به تدریج سرعت خود را کاهش دهید.” “آوارهای متورم کمر را صاف می کنند.

بیشتر بخوانید  برگزاری دوره آموزشی آمادگی قبل از ازدواج در حرم امام معصومه (س)

آیت الله رئیسی ادامه داد: البته علاوه بر تورم به عنوان عامل ساختاری تورم، سوء استفاده هایی نیز وجود دارد که اساساً دستگاه های نظارتی دولت موظف به جلوگیری از این سوء استفاده ها هستند.

وی با تاکید بر لزوم برخورد با زورگویان به عنوان برنامه جدی دولت خاطرنشان کرد: برخی باید مراقب باشند که به بهانه این تورم ساختاری برای تامین منافع و مقاصد نامشروع شخصی یا گروهی، قیمت هایی بالاتر از واقعیت اقتصادی به مردم تحمیل نکنند. و وظیفه ادارات نظارتی.» در اینجا مراقبت می کنند که حقوق مردم تضییع نشود.

رئیس جمهور در خصوص تلاش دستگاه های نظارتی برای جلوگیری از افزایش قیمت ها گفت: تاکنون فعالیت دستگاه های نظارتی در این حوزه مثمر ثمر بوده و در برخی موارد این اقدامات توانسته باندهای پشت پرده را شناسایی کند. در ایجاد فشار بر مردم و خنثی کردن اقدامات مخرب آنها در بازار

آیت الله رئیسی همچنین تاکید کرد: دولت در هر دو بخش یعنی ادامه اصلاح سیاست پولی و مبارزه با فروش مجدد به طور جدی اقدامات موثری انجام خواهد داد تا به تدریج از فشار بر جان مردم عزیز کاسته شود.

دیدگاهتان را بنویسید