رئیس جمهور در سایر نیروها مداخله می کند / “روحانی” باید پاسخگو باشد – اخبار پارلمان و دولت ایران – خبرگزاری تسنیم اخبار سیاسی


به گزارش خبرنگار پارلمانی آژانس تسنیمعلیرضا سلیمی ، نماینده مناطق در مجلس ، امروز (دوشنبه ، 19 ژوئیه) در جلسه علنی قوه مقننه طی هشدار گفت: مواردی در این زمینه وجود دارد که باید مورد پیگرد قانونی قرار گیرد.

وی با اشاره به موارد قابل ردیابی ، ادامه داد: سوالات اهانت و دروغ توسط برخی از نامزدها در زمان تبلیغات انتخاباتی مطرح شد ، آیا اقدامات پیگیری شده به دستگاه قضایی ارجاع شده است و در این صورت ، راه حل چیست؟ با توجه به اینکه این مطالب به طور گسترده ای از طریق رسانه ملی پخش می شود ، معمولاً کار با آنها معمول است.

نماینده محلات و دلیجان در مجلس تصریح کرد: در شرایطی که برخی از نامزدها سخنان نادرستی در مورد نامزدهای دیگر گفته اند و از این نظر از خدا خجالت نکشیده اند ، باید با آنها برخورد شود ، زیرا در غیر این صورت این رویه برای آینده در سنگ بنایی قرار می گیرد.

عضو دفتر پارلمان اظهار داشت: با توجه به عدم مداخله دولت در این گزارش ، رئیس جمهور این روزها اصل 60 قانون اساسی را به خاطر آورد ، كه ما از وی در پارلمان خواستاریم ، زیرا رئیس جمهوری كه او را اداره می كند مسئول امور اجرایی و مداخله در کار نهادهای ناظر در زمان مبارزات انتخاباتی.

سلیمی افزود: اگر اجرای اصل 60 قانون اساسی به عهده رئیس جمهور است ، پس وی باید مسئول مشکلات ایجاد شده در زمینه های اشتغال ، تورم و نقدینگی ، بیمه ، تولید و رکود و بهداشت و درمان باشد. “

بیشتر بخوانید  به دنبال سرمایه‌گذار برای تولید نیکل و کبالت هستیم/ سود بالای کشور در صورت تولید دو فلزی که در رأس تحریم‌ها هستند

نماینده محلات و دلیجان در مجلس گفت: من می خواهم رئیس جمهور به اصل 57 و 58 قانون اساسی نیز توجه کند ، همانطور که در ماده 58 گفته شده قانونگذاری به عهده مجلس است ، بنابراین اگر او وکیل است باید این را بداند او فقط مسئول اجرای قانون است. ایناهاش. همچنین ، طبق اصل 57 قانون اساسی ، چرا رئیس جمهور در کار سایر اختیارات دخالت می کند؟

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید