رئیس جمهور تازه انتخاب شده باید شایستگی های انتخاب مدیران را در نظر بگیرد


حسن مبینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مدیران ضعیف بدون تجربه و سیاست ، علاوه بر ناکارآمد ساختن دولت ، باعث ضرر و زیان به کشور می شوند ، همانطور که در بسیاری از دولت های گذشته شاهد بودیم ، کارآمد ، تحصیل کرده و ریشه دار. . “از نظر اجتماعی ، آنها به دلیل عدم وابستگی سیاسی حذف شدند ، و در نهایت کشور از غفلت از توسعه رنج برد و عقب ماند.

وی ادامه داد: حذف افراد واجد شرایط بدون وابستگی سیاسی به معنای خالی شدن بدنه حاکمیتی کشور از افراد متخصص و آگاه است ، افرادی که حضور آنها می تواند و می تواند زمینه را برای ایده ها و برنامه های م toثر برای حل مشکلات کشور فراهم کند.

این استاد دانشگاه به سابقه انتخابات و تعداد آرای نامعتبر اشاره کرد و گفت: این رفتار افراد در واقع واکنشی است به ورود افراد ناتوان و مشکلاتی که در اقشار مختلف جامعه انباشته شده است.

وی افزود: با تجربیات و مشاهداتی که از نوع عملکرد مدیران داریم ، این نشان می دهد که اکثر این مدیران به دلیل رابطه موقعیت های رهبری را به دست آورده اند و با چاپلوسی و بازی سوار شده و وارد این وادی یا حضور شده اند. به دستگاه های کشور ضربه زدند و مردان شایسته رها شده اند.

مبینی با استناد به سخنان امام علی (ع) در مورد چهار نشانه سقوط دولت ها گفت: آنها بی تفاوت می شوند و س -الات فرعی را تقویت می کنند ، اینها نشانه های سقوط دولت است.

بیشتر بخوانید  «فاطمی‌امین» مشاور رئیس‌جمهور شد

مدرس دانشگاه پیام نور مازندران افزود: متأسفانه این علائم در کشور ما هستند و لازم است رئیس جمهور منتخب به این علائم توجه کرده و دولت سیزدهم را با رعایت این چهار نکته و از بین شایسته ترین موارد انتخاب کند. و افراد با فضیلت “برخی از سوالات فرعی را یک اصل می دانند.

وی تاکید کرد: دولت سیزدهم برای کارآمدی ملی باید آشتی ملی را در کشور برقرار کند و لازم است گردش نخبگان در کشور ایجاد شود ، نخبگانی که مدت هاست در حاشیه قرار گرفته اند و صدای آنها شنیده نمی شود.

مبینی با بیان اینکه دولتهای قبلی با سیاست خارجی و سهل انگاری در اخراج و نصب نیروها مشکل داشتند ، گفت: دولت سیزدهم باید کار خود را با جلب نظر نخبگان و کارشناسان آغاز کند ، زیرا ما باید کشور را با مشکلات بپذیریم. با آسیب جدی روبرو است و ما نمی توانیم مانند کبک سر خود را زیر برف فرو ببریم و این حقایق را نادیده بگیریم.

وی افزود: واقعیت ها در جامعه خود را نشان داده است و رئیس جمهور منتخب این فرصت را دارد که با تعدیل روش ها و انتخاب میدان هایی با دانش و آگاهی برای کنترل مشکلات و بهبود امور ، اقدام جدی انجام دهد.

رئیس جمهور تازه انتخاب شده باید شایستگی های انتخاب مدیران را در نظر بگیرد

این استاد دانشگاه گفت: دولت سیزدهم باید از مشکلات و ریشه های آنها آگاه باشد ، تصمیمات مناسب را به موقع اتخاذ کرده و از تلفات و اتلاف بیشتر در کشور جلوگیری کند و مانند گذشته درگیر برنامه های شتابزده نباشد. ، و همه برنامه و راه حل باید پشتیبانی متخصص وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید  استقلالی‌ها، سرکلاس درس ساپینتو - جاب دونی

وی افزود: تصحیح موارد و حل مشکلات در وهله اول مستلزم به دست آوردن اطلاعات مناسب است و اطلاعات مناسب همراه با برنامه حل مشکل در اختیار افراد آگاه ، متخصص ، نخبه و متخصص است که در کشور کم نیستند ، اما صدای آنها همیشه نادیده گرفته شده است. در میان هیاهوی سیاسی شنیده نمی شود.

وی ادامه داد: همانطور که پزشک تا زمانی که درد را تشخیص ندهد نمی تواند بیمار را درمان کند و تنها با تجویز داروهای مسکن باعث تشدید بیماری می شود و بیمار را یک قدم به مرگ و همچنین در مدیریت بخشهای مختلف نزدیک می کند. افراد متخصص و آگاه باید استخدام شوند تا درد و منشأ مشکلات کشور را بدانند و برای هر یک نسخه لازم را تهیه کنند.

وی گفت: “در حال حاضر ، برخی از مشکلات در جامعه ما به حدی رسیده است که می توان به راحتی آنها را لمس کرد.” یعنی بسیاری از افراد و خانواده ها از جمله بیکاری ، فقر ، مسکن ، ازدواج جوانان و تورم تحت تأثیر قرار می گیرند که این نیز از دردهای اصلی جامعه است.

وی گفت: دولت آینده ، پس از آسیب شناسی ، باید از سطحی نگری اجتناب کند و برای یافتن علل واقعی این مشکلات تلاش کند.

مبینی گفت: بخشی از مشکلات کنونی کشور به دلیل تنظیم روابط خارجی ایران با سایر کشورها است و بدون روابط مناسب و بین المللی نمی توان انتظار داشت به مقصد برسیم تا زمانی که مردم همیشه با آنها ارتباط برقرار کرده اند. برای دولت می رود

بیشتر بخوانید  قیمت تلفن های همراه سامسونگ ، شیائومی و نوکیا + جدول

دیدگاهتان را بنویسید