ذوالفقارنسب: برای قهرمان نشدن پرسپولیس باید اتفاقات غیرممکن رخ دهد / نگرش مدیران ما به فوتبال از 20 سال پیش – اخبار فوتبال ایران – اخبار ورزشی تسنیم


بیژن ذوالفقارنسب در مصاحبه با خبرنگار ورزشی آژانس تسنیم وی در مورد شانس بالای پرسپولیس برای کسب پنجمین قهرمانی پیاپی لیگ برتر اظهار داشت: به راحتی می توان گفت پرسپولیس یکی از تیم های قدرتمند و توانمند کشور در 10 سال گذشته است ، هم از نظر نتایج و هم از نظر از نظر نوع بازی “به طور کلی ، من عملکرد این تیم را بسیار مثبت می دانم. سپاهان تنها حریف این تیم است و اتفاق غیرممکن برای قهرمانی باید از پرسپولیس دور شود. برای پیروزی در برابر پیکان.

وی در پاسخ به این س whatال که به نظر شما دلیل موفقیت مستمر پرسپولیس در چند سال چیست ، گفت: هر کادر فنی که در این تیم کار می کند از اعتماد به نفس بالایی برخوردار می شود. شخصیت بالای این تیم و امکاناتی مانند زمین مناسب و … بازیکنان خوب خود را متقاعد کرد. با این حال ، این امکانات بسیار کمتر از تیم های حرفه ای منطقه است. پرسپولیس بازیکن خوبی هم دارد که توانسته انرژی ذهنی خوبی به این تیم بدهد. به عنوان مثال ، حضور سید جلال حسینی در چند سال اخیر در روند پرسپولیس تأثیر داشته است. نقش کریم باقری بسیار موثر است. گل محمدی نیز در اصل فردی خود کنترل است و توانسته است بدون هیچ حاشیه ای متوسط ​​کارکنان مدیریت باشگاه را تحمل کند. اینها مواردی است که اگر یکی از آنها اشتباه شود ، مشکلاتی را برای تیم ایجاد می کند.

این کارشناس فوتبال کشورمان در ادامه در مورد کیفیت مسابقات لیگ برتر در فصل گذشته تصریح کرد: راستش را بخواهید ، من مسابقات لیگ ژاپن و کره را زیاد ندیده ام ، اما در غرب آسیا ، جایی که ایران نیز حضور دارد ، کیفیت لیگ های خلیج فارس میانگین. هزینه زیادی دارند اما در مقابل تیم های ایرانی شکست می خورند. لیگ های دیگر مانند عراق و ازبکستان به دلیل مشکلات مختلف لیگ های معتبری ندارند.

بیشتر بخوانید  تصادف وحشتناک پراید در اتوبان کوم/ حمل بالگرد مجروحان

ذوالفقارنسب ادامه داد: در هر صورت لیگ ایران نوعی خودکفایی به فوتبال ما می بخشد. اگر تیم ملی ما نتایج خوبی کسب کند ، می توان گفت که لیگ ما حداقل طبق استانداردهای بین المللی عملکرد خوبی دارد و رو به جلو حرکت می کند. مانند ژاپن ، کره و کشورهای حوزه خلیج فارس ، ما نیز مانند قانون خود از مربیان بین المللی خوب استفاده نمی کنیم. امیدوارم کسانی که چنین تصمیماتی می گیرند از تجهیزات مناسب برای افزایش دانش مربیان استفاده کنند. نهادی که این قانون را تصویب می کند باید بودجه اختصاص دهد و معلمان خوبی را به کشور بیاورد. البته نه برای یک یا دو روز ، برای چند ماه. مربیان داخلی برای ارتقا نیاز به اروپا دارند. کاری که در گذشته های دور در کشور ما به خوبی انجام شد ، اما اکنون ما یک مشکل جدی در این زمینه داریم.

وی گفت: لیگ ما از نظر استعداد و توانایی بازیکنان از پتانسیل بالایی برخوردار است اما از نظر دانش فوتبال ، تربیت بدنی و مشکلات روانشناسی ورزشی از نظر ارتقا the سطح مربیان عملکرد خوبی نداریم. ما اردوهای تمرینی بسیار خوبی را برای بازیکنان خود اجرا نمی کنیم. من این را در مقایسه با تیم متوسط ​​اروپایی می گویم. من در مورد منچستر و رئال صحبت نمی کنم ، بلکه در مورد تیم های سطح پایین در لیگ های معتبر صحبت می کنم. شما باید ببینید که آنها برای آموزش مربیان سطح بالا چه امکانات و مراکزی دارند ، اینها مواردی است که باید در قلب فوتبال وجود داشته باشد ، اما متأسفانه آموزش بازیکنان و برخورد مدیران ما بسیار سنتی است و مربوط به 20 سال پیش است .

بیشتر بخوانید  شعر درباره اهواز | اشعار زیبا و احساسی درمورد شهر اهواز

این کارشناس فوتبال کشور به ما گفت: ما در این زمینه ها مشکلات زیادی داریم. علاوه بر بازی های ما ، اتفاقاتی نیز رخ می دهد که در هیچ کجای فوتبال بین المللی درجه یک و دوم نمی بینیم. نوع مسابقات و مسابقات را در فوتبال ما مشاهده کنید. فوتبال حرفه ای فرهنگ پیشرفته ای دارد که هنوز در فوتبال نیمه حرفه ای ما مورد توجه قرار نگرفته است. وقتی با این کمبودها ، تیم های ما چندین سال متوالی بین چهار تیم قاره ای به رقابت بپردازند ، این بدان معنی است که کشور ما ظرفیت و ثروت پنهانی دارد. چند سالی است که پرسپولیس فینالیست لیگ قهرمانان اروپا است ، اما اگر همه منابع پرسپولیس را روی کاغذ بیاوریم و آنها را با سایر تیم های خوب آسیایی مقایسه کنیم ، ممکن است تیم ما از نظر آماری در بین 10 تیم نباشد ، اما چرا تبدیل به یک تیم می شود فینالیست؟ زیرا بازیکنان ما انرژی ذهنی بالایی دارند و استعداد خوبی از خود نشان می دهند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید