مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ذرت را با چسب ذرت درمان کنید

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


چسب ذرت چیست استفاده از چسب ذرت و نکات مهم

اگر روی پاها یا بازوهای خود آکنه دارید و هنوز درمان نشده اید دلگرم کننده بیایید و با چسب ذرت و فواید آن آشنا شوید.

ذرت و درمان آن با چسب ذرت

یخ و تاول در اثر فشار بیش از حد به یک قسمت پا ایجاد می شود، در صورت بدشکلی و مشکلات ساختاری ابتدا باید پا توسط فیزیوتراپ معاینه شود تا در صورت وجود مشکل، کفش یا کفی مخصوص را توصیه کند. داروی کرم ذرت معمولا حاوی 40 درصد اسید سالیسیلیک است که در داروخانه ها نیز بدون نسخه به فروش می رسد.

مزایای چسب ذرت

چسب ذرت چیست؟

چسب ذرت برای درمان ذرت استفاده می شود و شبیه چسب زخم است. داروی کرم ذرت معمولا حاوی 40 درصد اسید سالیسیلیک است که بدون نسخه در داروخانه ها به فروش می رسد. برای درمان میخچه ابتدا از روش های دیگر (مانند سوهان ناخن یا سنگریزه و …) استفاده کنید، سپس می توانید از چسب ذرت یا ژل موضعی اسید سالیسیلیک (برای میخچه های بزرگتر یا پینه) استفاده کنید. یادآوری می کنیم که استفاده مکرر از چسب پینه عوارض جانبی زیادی مانند زخم و عفونت پا دارد.

استفاده از چاقوی جراحی برای از بین بردن میخچه باید توسط پزشک انجام شود تا از زخم و عفونت جلوگیری شود.برای برداشتن میخچه با روش های دیگر (استفاده از سوهان یا سنگریزه و غیره)، به تنهایی یا قبل از چسباندن از میخچه ها یا مناطق ژل اسید سالیسیلیک موضعی که تحت تاثیر میخچه قرار گرفته اند استفاده کنید. یا پینه). بنابراین، با استفاده مکرر از چسب برای میخچه، باید مراقب عوارض احتمالی مانند زخم و عفونت پا باشید. استفاده از چاقوی جراحی برای برداشتن میخچه باید به دنبال مراقبت های پزشکی برای جلوگیری از زخم و عفونت باشد.

بیشتر بخوانید  حساسیت نوزاد به پوشک و درمان های خانگی آن

مزایای چسب ذرت

در موارد زیر استفاده از چسب ذرت ممنوع است

  • روی پوست های دارای التهاب، عفونت، قرمزی یا پوست دارای اگزما استفاده شود
  • بیماران مبتلا به نوروپاتی محیطی
  • بیماران مبتلا به دیابت
  • بیماران مبتلا به اختلالات گردش خون و مشکلات عروق محیطی

مزایای چسب ذرت

در مورد چسب ذرت توجه کنید

  • اگر میخچه ناپدید نشد، پس از استفاده از چسب قرنیه یا ظاهر شدن مجدد میخچه با فیزیوتراپیست مشورت کنید. زیرا بسیاری از موارد میخچه ناشی از فشار غیر طبیعی به قسمتی از پا است و اصلاح این حالت پا ضروری است.
  • این دارو فقط برای استفاده خارجی است و باید دور از دسترس کودکان نگهداری شود.
  • در صورت بلعیده شدن دارو باید فوراً به اورژانس گزارش شود. (7 نکته برای درمان درد عضلات شکم را بخوانید.)

مزایای چسب ذرت

مزایای چسب ذرت

دستور العمل استفاده از چسب ذرت

ناحیه ذرت را بشویید و خشک کنید. طبق دستور داروساز یا پزشک از بانداژ آغشته به دارو یا چسب ذرت استفاده کنید. پس از 48 ساعت (یا طبق دستور پزشک یا داروساز)، باند یا چسب را بردارید.

در صورت لزوم از بانداژ موضعی هر 48 ساعت (یا طبق دستور پزشک و داروساز) تا 14 روز برای برداشتن میخچه استفاده کنید.اگر به میخچه حساسیت دارید با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.بعد از برداشتن چسب میخچه ها را بگذارید. در جای گرم به مدت 5 دقیقه آب دهید تا جدا شوند.

مزایای چسب ذرت

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *