ذخیره آب پشت سدهای زنجان 76 میلیون متر مکعب است



ایسنا / زنجان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: ذخیره آب پشت سدهای استان از 223 میلیون متر مکعب در سال گذشته به 76 میلیون متر مکعب رسیده است.

فتح الله حقی بعد از ظهر امروز (خرداد) گفت: “کمبود آب مشکلی است که همیشه کمابیش مورد توجه بوده است و هیچ کس حق استفاده از این شرایط طبیعی را ندارد و مسئولان نباید اجازه دهند زمینه سو abuse استفاده فراهم شود.” 6) در کمیته منابع آب.

وی با اشاره به اینکه وضعیت استان زنجان از نظر کمبود آب در وسط جدول است ، گفت: باید از امکانات همه دستگاه ها و نیروهای مسلح برای تأمین آب آشامیدنی روستاها استفاده شود. همه تانکرها باید حداکثر ظرف 24 ساعت به ABFA تحویل داده شوند و همه ملزم به همکاری هستند.

فرماندار زنجان با تأکید بر اینکه این مخازن باید هرچه سریعتر در 12 روستای فاقد تانکر نصب شود ، تأکید کرد: اینکه روستایی بدون آب آشامیدنی باقی بماند و حتی دورترین مناطق برای تأمین آب قابل قبول نیست.

وی در خصوص برخورد با انحراف غیرقانونی آب گفت: این افراد و نقاط شناسایی و لیست آنها باید با دستور دادگاه و با اطلاع قبلی تایید و رسیدگی شود. در صورت قطع و قطع برق در شبکه های آبرسانی ، این موضوع باید در جلسات با معاون وزیر ساخت و ساز ، مدیران و سایر مدیران مربوطه حل شود تا از قطعی آب جلوگیری شود.

حقیقی به تخلیه آب رودخانه قزل اوزن از سدهای فوقانی در شهرستان طارم اشاره کرد و افزود: این مشکل باید به سرعت کنترل شود تا دورترین نقطه این شهر با توجه به تعاریف قانونی بتواند از آب بهره مند شود و باید برای رسیدگی به تخلفات استفاده شود. “با توجه به مصرف آب ، باید فرهنگ لازم با استفاده از ظرفیت رسانه ها و رادیو و تلویزیون ایجاد شود.

بیشتر بخوانید  آلودگی هوای مشهد تا کی ادامه دارد – ایران چطور

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان نیز در این جلسه گفت: ورودی آب به سدهای استانی امسال 76 میلیون متر مکعب است در حالی که سال گذشته 223 میلیون متر مکعب آب وارد سدها و حجم آب پشت سدها شده است. از 282 میلیون متر مکعب در سال گذشته به 257 افزایش یافت به یک میلیون متر مکعب رسید. در حال حاضر 25 میلیون متر مکعب مخزن کمتری داریم که 20 میلیون متر مکعب آن به سد تم متصل است و اگر باران پاییزی نداشته باشیم با مشکل جدی روبرو خواهیم شد.

اسماعیل افشاری با اشاره به اینکه تخلف برخی از چاه های غیرمجاز به اثبات رسیده و بدنبال سودجویی هستند ، توضیح داد: ما می خواهیم برق چاه های آب غیرمجاز را متوقف کنیم. علاوه بر این ، برخی از چاه های مجاز اضافه برداشت دارند و راه حل مقابله با آنها قطع منبع تغذیه است.

وی خاطرنشان کرد: مسدود شدن چاه های فاقد مجوز در محدوده 500 متر در مرحله اول و مساحت 1000 متر در مرحله دوم نیز با اولویت دشت های ممنوع در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید