ذبح گاو در خارج از کشتارگاه در عید قربان ممنوع است


به گزارش خبرنگار فارس از یزد ، علی فاتحی نیا در جلسه بررسی و هماهنگی کشتار گاو به مناسبت عید سعید قربان اظهار داشت: با توجه به شرایط کرونر استان و جلوگیری از شیوع بیماری های مشترک بین انسان و دام ، به طوری که تمام کشتارگاه های استان برای جلوگیری از قتل های خانگی در عید قربان آزاد بودند.

وی با بیان اینکه عملیات پایش مذهبی و بهداشتی توسط همکاران دامپزشکی در کشتارگاه های استان انجام می شود ، افزود: کشتار در حومه شهرها طبق ماده 688 قانون مجازات اسلامی تهدیدی برای سلامت جامعه محسوب می شود. “با افسر محترم قضایی برخورد خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد با اشاره به اینکه برای اطمینان از سلامت دام بهتر است دام در کشتارگاه ها ذبح شود و با این اقدام سلامت گوشت قربانی تضمین می شود ، ادامه داد: شهروندان دام دامپزشکی را تهیه می کنند مکان مورد تأیید و خرید دام از بروز تب یا کنه خودداری کنید.

وی گفت: برای پیشگیری از بیماری های رایج پس از ذبح گاو ، حتماً گوشت را به مدت 24 ساعت در یخچال قرار داده و از تماس با خون و گوشت فرد قربانی قبل از آن زمان خودداری کنید ، سپس از دستکش استفاده کرده و اصول ایمنی برش گوشت را برای مصرف رعایت کنید. .

فاتحی نیا اظهار داشت: از محراب های موقت به عنوان محلی برای تهیه و ذبح دام استفاده نمی شود و فقط برای ثبت درخواست قربانیان دام کار می کند ، بنابراین تمام کشتارها فقط در کشتارگاه های مجاز و تحت نظارت بهداشت و بهداشت دامپزشکی انجام می شود.

بیشتر بخوانید  بانک مرکزی روسیه استفاده از رمزارزها را ممنوع می کند

انتهای پیام / ص


دیدگاهتان را بنویسید