دیگر هرگز روی تخت نخوابید!



آنچه دیگران می خوانند:


سیستم ایمنی بدن، افزایش ظرفیت ریه و کاهش درد کمر تنها برخی از مزایایی است که از خوابیدن روی زمین لذت خواهید برد. در ادامه می خواهیم ببینیم که خوابیدن روی زمین چه بلایی سر بدن می آورد.

1- گردش خون را بهبود می بخشد

وقتی روی زمین می‌خوابید، وزن بدن به طور یکنواخت‌تر توزیع می‌شود و فشار کمتری بر روی باسن، کمر و شانه‌ها وارد می‌شود. این به خون اجازه می دهد تا در طول شب آزادانه در سراسر بدن گردش کند و به اندام ها کمک می کند تا بهترین عملکرد خود را داشته باشند.

گردش خون مناسب می تواند به توزیع اکسیژن و خون سالم در سراسر بدن کمک کند تا قلب، ریه ها و ماهیچه ها بتوانند به درستی کار کنند. علاوه بر این، به گلبول های سفید اجازه می دهد تا در صورت نیاز در بدن حرکت کنند، که به سیستم ایمنی کمک می کند تا با بیماری راحت تر مبارزه کند.

۲- عمودی نگه داشتن ستون فقرات را در طول روز تسهیل می کند

ما اغلب گرفتگی می کنیم زیرا برخی از ما صاف نگه داشتن ستون فقرات خود در طول روز سخت و دردناک است. خوابیدن روی زمین به تراز و صاف کردن ستون فقرات و گردن کمک می کند که می تواند وضعیت بدن را بهبود بخشد.

بیشتر بخوانید  مدارس کرمانشاه فردا تعطیل است یا نه سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ + تعطیلی – ایران چطور

بهبود وضعیت بدن نه تنها فشار روی گردن و شانه ها را کاهش می دهد، بلکه احتمال بروز میگرن و سردرد، انحراف ستون فقرات (اسکولیوز) و درد مفاصل را نیز کاهش می دهد. کسانی که وضعیت بدنی مناسب و مناسبی دارند انرژی بیشتر، ظرفیت ریه و خلق و خوی بهتری دارند.

3- کمردرد را برای افراد معده و کمر خواب تسکین می دهد

ترک تخت نرم و خوابیدن روی زمین، در برخی موارد درد طولانی مدت را تسکین می دهد. خوابیدن بر روی یک سطح سفت از خوابیدن در حالت خمیده و نامناسب جلوگیری می کند و همچنین به شما امکان می دهد ستون فقرات خود را صاف نگه دارید.

افرادی که روی شکم و پشت می‌خوابند بیشتر از خوابیدن روی زمین سود می‌برند و افرادی که به پهلو می‌خوابند باید برای راحتی بیشتر، بالش‌هایی را زیر باسن و شانه‌های خود قرار دهند.

4- درد سیاتیک را تسکین می دهد

در بحث درد عصب سیاتیک، خواب نقش زیادی دارد، زیرا کسانی که از این مشکل رنج می برند، صبح با درد و ناراحتی بیشتری از خواب بیدار می شوند. این مشکل به این دلیل رخ می دهد که موقعیتی که در آن می خوابید می تواند فشار را بر این ناحیه افزایش دهد یا باعث فشرده شدن عصب سیاتیک شود.

خوابیدن روی زمین می تواند به تنظیم صحیح ستون فقرات شما کمک کند، که می تواند به تسکین و حتی پیشگیری از سیاتیک کمک کند.

5- شاداب تر می شوید

نرمی تخت شما را در صبح وسوسه می کند که زنگ موبایل خود را موقتا خاموش کنید و بیشتر بخوابید. ممکن است این یک عادت بی ضرر به نظر برسد، اما دوباره به خواب رفتن در صبح می تواند چرخه خواب شما را مختل کند، که می تواند سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف کرده و منجر به سایر مشکلات سلامتی شود.

بیشتر بخوانید  کلیدی‌ترین عنصر پشتیبانی عملیات تروریستی شاهچراغ دستگیر شد

خوابیدن روی زمین در صبح آنقدرها وسوسه انگیز نیست، اما به شما کمک می کند خواب خوبی داشته باشید و در طول روز احساس بهتری داشته باشید.

اما آلرژی شما می تواند بدتر شود

اگر از آلرژی یا مشکلات تنفسی رنج می برید، بهتر است در رختخواب بخوابید. بیش از هر جای دیگری، گرد و غبار و سلول های پوست روی زمین جمع می شوند که می تواند باعث عطسه، گرفتگی یا آبریزش بینی و قرمزی، آبریزش یا خارش چشم شود. خوابیدن روی زمین می تواند باعث مشکلات تنفسی، سرفه، خس خس سینه و حتی ضایعات پوستی شود.


دیدگاهتان را بنویسید