“دیکتاتوری پزشکی” در سیستم بهداشتی ایران / “ابن سینا” ، حتی اگر باشید ، حق طبابت ندارید!



به گفته سردبیران؛ علی ارجمند عین الدین در مورد دلایل مقاومت و کارشکنی سیستم بهداشت و درمان کشور در برابر طب ایرانی – اسلامی گفت: وقتی می گوییم منظور مجریه مجری قوانین و قوانین عالی کشور است ؛ یکی از ابلاغیه های مقام معظم رهبری بر اساس اصل 110 در زمینه بهداشت است که در آن وی صریحاً به احیای طب ایرانی اسلامی همراه با دارویی معروف به پزشکی مدرن یا مولکولی اشاره دارد.

این محقق و نویسنده می افزاید: “اگر فقط طبق این بند عمل کنیم ، یعنی. با توجه به این ابلاغیه ، من فکر می کنم که این سد برداشته خواهد شد و ما می توانیم بر اساس خواست مردم در آینده وارد عمل شویم ، زیرا مردم امروز به دنبال دارو نیستند تا منافع کل زندگی خود را فقط در اساس درگیری.

وی تأکید کرد: وقتی شخصی به بیمارستان و پزشک پول می دهد ، حق انتخاب ساختار و روش درمان را دارد. این یکی از اصول دموکراسی است. دموکراسی فقط در دنیای سیاست نیست ، بلکه باید در نحوه اداره کشور نیز وجود داشته باشد ، بنابراین من که پول دارویی و درمانی و بیمارستان دارم ، حق استفاده از روش های دیگر را در صورت امکان در کشورهای دیگر دارم.

این نظریه پرداز امنیت غذایی گفت: در کشوری مانند چین ، آنها درمان را اعلام کرده اند ویروس کرونا92٪ از درمان های سنتی خود استفاده کرده اند ، اما متاسفانه در کشور ما به دلیل دیکتاتوری نظام بهداشت و درمان کشور و فساد گسترده در آن ، سایر روش ها و ساختارها حتی در صورت موثر بودن حق رقابت با پزشکی مدرن را ندارند. حتی در حد فرضیه ، آزمایش فرضیه های طب سنتی مجاز نیست.

بیشتر بخوانید  حمایت نزدیک الناز حبیبی در ساحل جنجالی شد + عکس

وی با اشاره به تشکیل دولت سیزدهم در آینده گفت: آقای رئیسی موظف به اجرای سیاست های ارتباطی مقام معظم رهبری ، به ویژه ارتباطات خود در زمینه بهداشت است ، و اگر این کار انجام شود ، ما به سمت احیای طب سنتی و قرارگیری آن در ارکان اداری و ساختار حاکمیت حرکت خواهیم کرد ، حتی ضعیف بودن

حجت الاسلام ارجمند درباره برخی درگیری های حقوقی و فشارهای قانونی در زمینه طب سنتی با فعالان و پزشکان این حوزه گفت: این امر در درجه اول به دلیل تعارض منافع است. از منافع برخی از پزشکان و داروسازان که نظریه ها و پارادایم های علمی دیگر را مجاز نمی دانند. “برافراشته شوید ؛ متأسفانه ما با چالش هایی روبرو هستیم که حتی کشورهایی که ادعای دین و مدرنیته ندارند نیز از آنها برخوردار نیستند.

“اگر تحصیل می کنید ، در میان کشورهای مختلف ، دانشگاه های علوم پزشکی و آموزش عالی فقط در ایران تقسیم شده اند!” در همه جا دانشگاه های پزشکی بخش آموزش عالی هستند ، اما در کشور ما اینگونه نیست.

او اضافه کرد: “صنفی به نام انجمن پزشكان از اختیارات دولت ، از تعرفه ها گرفته تا نظارت و حتی قضاوت ، دارای تمام اختیارات دولت است. آنها یك كمیته پزشكی در مجلس دارند. در زمینه آموزش ، دانشگاه های آنها جدا است و وزیر باید پزشك باشد. “خطای پزشکی منجر به صدور یک حکم خاص برای پزشک متخلف نمی شود و فقط جریمه نقدی کافی است! این باعث شده است که افراد از حقوق تابعیت مسلم خود محروم شوند و حتی از آن حتی برای عمل جراحی بدتر ، شما باید امضا کنید که هر آنچه اتفاق می افتد از شما است مسئوليت!

بیشتر بخوانید  ببینید | اجرای سرود سلام فرمانده توسط بازیکنان پرسپولیس

وی به کاستی ساختاری در وزارت بهداشت و رویکردهای قضایی و ساختاری برای کنار گذاشتن طب سنتی اشاره کرد و گفت: حتی اگر امروز ابن سینا خود را نبش قبر کنند ، همان شخصی که روز پزشک نام اوست گفته است که می خواهد پزشکی را عملی کند. “بله ، این ساختار به خود ابن سینا اجازه طبابت نمی دهد ، زیرا تابعی از ساختارهایی نیست كه امروزه ایجاد شده اند!

ارجمند تأکید کرد: این ساختار کاملا قابل نقد است و این در دوره است ویروس کرونا خوب اثبات شده ساختاری که در آن پزشکان بیش از دو واحد تغذیه را از ابتدا تا انتها نمی خوانند ، بنابراین پزشکان ما چیزی در مورد تغذیه نمی دانند و حتی دستگاه ها و کیت ها توسط پزشکان ساخته نمی شوند بلکه توسط مهندسان پزشکی ساخته می شوند ، بنابراین بسیار کارآمد نیستند.

وی گفت: باید تأكید كنم كه سیستم پزشكی سرمایه داری داروهایی برای درمان و ریشه كن كردن بیماری تولید نمی كند ، اما داروها فقط برای كنترل بیماری تولید می شوند ، زیرا 90٪ این داروها گروه بندی و رنگ آمیزی شده و فقط 10٪ از این موارد است این ماده مثر است ، بنابراین عوارض جانبی جدیدی برای این 90 ایجاد می شود.

ارجمند گفت: اگر ما کل بودجه را برای درمان سرطان به پزشکان بدهیم ، آنها قادر به انجام این کار نخواهند بود ، زیرا این ساختار به هیچ وجه برای درمان ساخته نشده است ، بلکه برای درآمدزایی از بیماری انسان و مصرف چنین داروهایی هر روز عوارض بیشتری ایجاد خواهد کرد. .

بیشتر بخوانید  100 واحد مسکونی برای نیازمندان در بوئین میانداش ساخته می شود - آژانس مهر | اخبار ایران و جهان

دیدگاهتان را بنویسید