دیه دختر و پسر تفاوتی ندارد / توضیحات برای صدور قرار تأمین – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر متن کامل سوالات و پاسخ های ارائه شده توسط اداره کل حقوقی به شرح زیر است و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت حقوقی و امور قضایی قوه قضائیه:

سوال 1):

آیا دادگاه با یک بند برابر است «NS “ ماده 108 قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در دادگاه های عمومی و انقلاب مصوب 2000 ، تنها با هدف درخواست توافق نامه امنیتی بر اساس اسناد تجاری درخواست آیا صدور موافقت نامه امنیتی بدون خسارت ضروری است یا تنها در صورتی که مطابق ماده 292 قانون تجارت در مورد ادعا ادعا شده باشد ، توافق نامه امنیتی بدون واریز خسارت قابل صدور است؟ در سال 1311؟

پاسخ:

نخست ، ماده 292 قانون تجارت مصوب 1311 ، با استناد به مواد 108 و 112 قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در دادگاه های عمومی و انقلاب مصوب 1379 ، درخواست تأمین دعوی را قبل از طرح دعوی رد نکرد. ؛ زیرا مفاد این قانون بازگشت در مورد قانون تجارت و آخرین وصیت نامه من میتوانم قرار است این یک سوال باشد.

ثانیا ، برابر با پاراگراف «NS “ ماده 108 ، که در بالا ذکر شد ، امکان درخواست ارائه سند تجاری را دارد درخواست دادرسی قبل از محاکمه بدون مطالبه خسارت امکان پذیر است.

سوال 2):

پاراگراف “NS “ ماده 716 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 که می گوید دیه پسر کامل و دیه دختر نیمی از آنها است ، موضوع تبصره ماده 551 قانون مجازات اسلامی است. میدانم جنین دختر است ، تفاوت دیه و دیه کامل توسط صندوق معلولیت پرداخت می شود؟

بیشتر بخوانید  بلاروس یک کاندیدای سابق ریاست جمهوری را به 14 سال زندان محکوم کرد

پاسخ:

طبق فلسفه ماده ماده 551 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 در مورد تساوی رژیم های غذایی زن و مرد و با توجه به کاربرد این تبصره ، تفاوت رژیم جنینی دختری که به سقف می وزد بدن مرد باید برابر با صندوق جبران خسارت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید