دکور سنتی گوشه خانه برای شب یلدا (جدیدترین ایده ها)


با این وسایل ساده به راحتی می توانید یک دکور سنتی شیک در گوشه خانه خود درست کنید. از جمله وسایلی که برای کنج خانه زیاد استفاده می شوند، انواع شومینه برقی زیر تلویزیون، گلدان های بزرگ، جام های مسی فیروزه کوب، سماروهای زغالی و انواع ظروف قدیمی هستند.

آیا شما می دانید که دکور سنتی گوشه خانه را چطور چیدمان کنید؟

ما در این مطلب قصد داریم نکته هایی برای طراحی دکور سنتی گوشه خانه برای شب یلدا را با شما در میان بگذاریم تا با استفاده از آنها نمایی شیک و زیبا برای این جشن باشکوه در خانه خود ایجاد کنید.

ایده های طراحی دکور سنتی گوشه خانه برای شب یلدا

بهترین ایده ها برای طراحی دکور سنتی گوشه خانه برای شب یلدا، عبارتند از:

۱. استفاده از شمع و شمعدانی

نور و آتش به فضا گرما و صمیمیت می بخشند، به همین دلیل از گذشته تا به امروز اغلب ایرانی ها در خانه های خود از شومینه یا شمع و شمعدانی استفاده می کنند. البته این روزها شومینه های قدیمی جای خود را به شومینه برقی زیر تلویزیون یا گازی داده اند، اما شمع و شمعدانی همچنان به همان سبک قدیمی استفاده می شوند.

اگر می خواهید گوشه خانه خود را برای شب یلدا تزیین کنید، شمع هایی زیبا در کنار شمعدانی هایی باشکوه را روی میز پذیرایی یا طاقچه ها بگذارید. شمعدانی ها می توانند با نور زیبای شمع ها فضایی شاعرانه به وجود آورند و باعث زیباتر شدن میز پذیرایی شما شوند.

خوشبختانه در سبک های مختلفی انواع شمع و شمعدانی وجود دارد، بنابراین شما می توانید کاملاً متناسب با نوع دکوراسیون خانه خود از آنها استفاده کنید. مثلاً اگر خانه را به سبک مدرن طراحی کرده اید، خرید شمع های ساده با شمعدانی های فلزی زیبا می تواند فضا را شیکتر نشان دهد.

بیشتر بخوانید  خبر بد برای استقلال و فرهاد مجیدی از دیدار با سپاهان

به طور معمول از شمعدانی های طلایی و نقره ای برای شب یلدا استفاده می شود، اما شما می توانید در این زمینه کاملاً سلیقه ای عمل کنید.

۲. به کار بردن کوسن های قرمز و سبز در چیدمان

اگر مبلمان شما در گوشه خانه چیده شده است، برای نزدیکتر کردن فضای خانه به دکوراسیون شب یلدا، روی آنها کوسن های قرمز و سبز بگذارید. این کوسن ها به فضای خانه جان می بخشند و رنگبندی آنها جزء رنگ های اصلی برای شب یلدا هستند. کوسن های قرمز و سبز به خصوص برای مبل های نقره ای یا سفید جلوه ای باشکوه تر به وجود می آورند.

۳. استفاده از ظرف های قدیمی

یلدا یکی از مراسمات باستانی ما است که اغلب در خانه بزرگتر ها برگزار می شود. خانه پدربزرگ ها و مادربزرگ ها هم اغلب تم سنتی دارند، بنابراین استفاده از ظروف قدیمی به جای ظرف های مدرن برای این فضا بیشتر توصیه می شود. شما می توانید با استفاده از ظرف های سفالی و برنجی روی میزها یا طاقچه های گوشه خانه زیبایی دکوراسیون را افزایش دهید. کافیست میوه ها، آجیل ها و سایر تنقلات را به سبکی هنرمندانه داخل این ظروف بچینید تا زیبایی محیط به اوج خود برسد.

بشقاب های قدیمی هم برای سرو غذا بهترین گزینه هستند. شما می توانید با استفاده از باربیکیو یا کباب پزها انواع کباب و غذاهای خوشمزه ایرانی را پخته و در این بشقاب های سنتی سرو کنید. البته این ایده را فقط به کسانی پیشنهاد می دهیم که قصد دارند مهمانی را به صورت سلف سرویس برگزار کنند.

استفاده از ظروف و وسایل قدیمیاستفاده از ظروف و وسایل قدیمی

۴. کمک گرفتن از المان های طلایی

شما می توانید برای ایجاد یک فضای باشکوه در گوشه خانه خود در شب یلدا از رنگ های گرم مثل طلایی استفاده کنید. البته این رنگ بندی را به کسانی پیشنهاد می کنیم که دکوراسیون خانه خود را به سبک کلاسیک طراحی کرده اند. استفاده از انواع ظروف، سماور و کتری یا رومیزی های طلایی به این فضا جان می بخشد و باعث زیباترشدن آنجا می شود. اگر در فضای پذیراییتان شومینه بلااستفاده دارید، کل این المان ها را می توانید در اطراف آن جای دهید.

بیشتر بخوانید  اختلاف 45 درصدی قیمت میوه در بازار و میادین میوه و تره بار

۵. به کار بردن رومیزی های سنتی

طرح های ترمه بهترین انتخاب برای رومیزی های سنتی در مراسم یلدا هستند. شما می توانید برای ترکیب رنگی این رومیزی ها از کرم، قهوه ای یا فیروزه ای هم استفاده کنید که جلوه ای زیباتر به فضا می بخشند. ترکیب این رومیزی ها با ظرف های قدیمی مثل ظروف سفالی یا برنجی هارمونی جذابی به وجود می آورد که مهمانان را غرق تماشای فضا می کند.

۶. ایجاد یک دیزاین شیک با انواع مکرومه ها

کافیست کلمه مکرومه بافی را در اینترنت جستجو کنید تا با طرح هایی باشکوه از این نوع صنایع دستی روبرو شوید. این طرح ها همخوانی زیادی با دکوراسیون سنتی ایرانی دارند، به همین دلیل استفاده از آنها در گوشه خانه و روی دیوار برای ایجاد دکوراسیونی سنتی تر و زیباتر بسیار پیشنهاد می شود.

البته لازم نیست که تمام دیوارها را با آثار هنری مکرومه بافی پر کنید، بلکه همین که این صنایع دستی را روی دیوار روبروی میز پذیرایی بگذارید، جذابیت فضا را تکمیل می کند.

۷. میوه آرایی، یکی از اصلی ترین کارهای شب یلدا

تزیین میوه ها به تنهایی می تواند دکوراسیون گوشه خانه شما را در شب یلدا زیبا کند، به شرط آنکه از طرح های جذابی برای انواع میوه ها استفاده کنید. همین که شما این میوه ها را به شکلی زیبا داخل ظرف ها بچینید هم باعث افزایش زیبایی دکوراسیون می شود.

برخی با خلاقیت خود طرح های زیبایی از گل و حیوانات روی میوه هایی مثل هندوانه، پرتقال، کیوی و … به وجود می آورند که در این صورت شاید نیاز به استفاده از هیچ المان تزئینی دیگر در محیط نباشد.

بیشتر بخوانید  نون سیر با طعم جادویی سیر و جعفری! | طرز تهیه هات داگ با نان سیر +ویدئو

۸. استفاده از گل و گیاه برای چیدمان شب یلدا

استفاده از گل و گیاه ایده ای بکر است که با استفاده از آن می توانید فضا را با طراوت و زیبا کنید. اگر روی دیوار گوشه خانه شما طاقچه هایی وجود دارد، این طاقچه ها را با استفاده از گلدان های کوچک پر کنید. گذاشتن یک گلدان بزرگ با گلی زیبا و برگ پهن در کنار میز پذیرایی هم می تواند ایده ای جذاب باشد که به زیباترشدن فضای خانه شما کمک می کند.

استفاده از گل و گیاه برای چیدمان سفره شب یلدااستفاده از گل و گیاه برای چیدمان سفره شب یلدا

ایده دکوراسیون سنتی گوشه خانه برای شب یلدا، شیک و خاص

ایده دکوراسیون سنتی گوشه خانه برای شب یلدا باید شیک و خاص باشد تا با استفاده از آن بتوانید عکس هایی هنری و زیبا بگیرید و نظر مهمانان را هم به خود جلب کنید. رسم جشن یلدا، برای بسیاری از تازه عروس و دامادها هم برگزار می شود، بنابراین اگر می خواهید این مهمانی به شیوه ای مجلل برگزار شود، حتماً از ایده های مطرح شده استفاده کرده و زیبایی دکوراسیون یلدایی خانه خود را افزایش دهید.

برای تکمیل این دکوراسیون کافیست تا المان های تزئینی سنتی مختلف چون شومینه، گلدان های بزرگ و انواع ظروف قدیمی را در کنج خانه در مدلی جدید چیدمان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید