مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

دکوراسیون خانه های مجردی مردانه + راهنما

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


دکوراسیون خانه های مجردی مردانه

دکوراسیون خانه های مجردی مردانه

ممکن است شما هم جزو کسانی باشید که در حال حاضر مجردی زندگی می کنید و چندان هم به دکور خانه اهمیت ندهید.

واقعیت آن است که همیشه خانه های مجردی جزو خانه هایی بوده و هستند که کمترین توجه و دقت برای نحوه چیدمان آنها صورت می گیرد و اغلب افرادی که زندگی مجردی دارند، به علت مشغله های زندگی انفرادی، توجهی به هماهنگی یا نوع وسایلی که برای چیدمان منزل انتخاب می کنند ندارند.

دکوراسیون خانه های مجردی مردانه

اما به خصوص در سال های اخیر با شکل گیری طیف به خصوص و در عین حال گسترده ای از مجردها که یا به علت بالا رفتن سن و ازدواج نکردن مجرد زندگی می کنند یا از همسرشان جدا شده اند، زندگی مجردی در خانه های مجردی هم وسعت بیشتری نسبت به قبل گرفته است.

این در حالی است که تا سال های قبل اغلب خانه های مجردی مربوط به دانشجویان یا افراد شاغلی بود که به صورت موقتی تنها زندگی می کردند.

به همین علت بود که در گذشته و حتی در حال حاضر همواره نام خانه مجردی با مکانی که در آن ریخت و پاش و ناهماهنگی و کیفیت کم وسایل منزل جزو خصوصیات اصلی آن است انطباق پیدا می کند.

دکوراسیون خانه های مجردی مردانه

اما در این میان هستند افرادی که به رغم داشتن زندگی مجردی علاقه مند هستند با صرف کم ترین هزینه دکوراسیون زیبایی در منزل خود داشته باشند و به اصطلاح ناهماهنگی ها و ریخت و پاش ها را به حداقل برسانند.

این هفته قصد داریم با ارائه چند اصل کلی و کاربردی به مجردها کمک کنیم تا با صرف کم ترین هزینه بهترین دکور ممکن را برای چیدمان منزل خود تدارک ببینند.

بیشتر بخوانید  جلوی پیری پوستتان را اینگونه بگیرید

دکوراسیون خانه های مجردی مردانه

مرتبط با سبک زندگی

طراح و دکوراتور باید پیش از هر اقدامی در مورد سبک زندگی فردی که قرار است خانه اش را تزئین کند، اطلاعات کسب کند. به طور مثال، آیا صاحب خانه زیاد سفر می رود؟ شیفت شب کار می کند؟ پرده و تاریکی اتاق برایش چقدر مهم است؟

آیا در رختخواب تلویزیون تماشا می کند؟ آیا صبح ها اخبار مطالعه می کند؟ همه این موارد در طراحی اتاق خواب یک مرد بسیار مهم هستنند زیرا باید المان های مرتبط با این سبک زندگی انتخاب و در اتاق به کار گرفته شوند.

دکوراسیون خانه های مجردی مردانه

خیلی خودخواه نباشید

تا چند وقت می خواهید مجردی زندگی کنید؟ بالاخره زمانی می رسد که باید فردی را وارد ندگی خود کنید. باید ازدواج کنید.

پس سعی کنید اتاق خواب را به گونهای تزئین کنید که در آینده برای اقامت یک زوج هم مناسب باشد. به طور مثال، می توانید یک آینه تمام قد در اتاق بگذارید. یا رنگ و طرح هایی انتخاب کنید که صددرصد مردانه نیستند.

دکوراسیون خانه های مجردی مردانه

استفاده از رنگ های خنثی

مردها عموما رنگ هایی همچون توسی، سفید و مشکی را به هر رنگ دیگری ترجیح می دهند. اما بهتر است از رنگ های دیگر هم بهره بگیرید.

به جای استفاده از تابلوهای بزرگ، تابلوهای کوچک و متنوع به دیوار نصب کنید. مشکی و توسی برای اتاق خواب کمی زمخت و خشن هستند بنابراین، از وسایل و رنگ هایی که کمی فضا را نرم و راحت کنند نیز استفاده کنید.

دکوراسیون خانه های مجردی مردانه

در خرید تشک دست و دل باز باشید

مردهای مجرد چون تعلق خاطر چندانی به خانه ندارند تا دیر وقت سر کار هستند و بیشتر زمان خانه بودن آنها صرف خواب می شود. پس بهتر است تختخواب نرم و راحتی داشته باشید تا همین ساعت هایی که خانه هستید، از آرامش زیاد آن بهره بگیرید.

بیشتر بخوانید  کوچک کردن بینی با ارایش

باکس های خوشخواب کمی گران قیمت تر از خوشخواب های معمولی هستند اما راحتی و زیبایی بیشتری هم دارند.

دکوراسیون خانه های مجردی مردانه

توجه به امکانات بصری

استفاده زیاد از وسایل الکترونیک در اتاق خواب مردها می تواند مُخل آسایش آنها بشود.

اما به طور محدود از تکنولوژی همچون یک تلویزیون یا کنسول بازی می توان در اتاق آنها گنجاند به شرطی که خیلی راحت جمع شوند و جلوی چشم هم نباشند. مثلا، کمد تلویزیون یا نمایشگرهای دیواری راهکارهای خوبی هستند.

دکوراسیون خانه های مجردی مردانه

نمایش وسایل

مردها بیشتر از زنان به جمع کردن وسایل مختلف علاقه دارند.

به طور مثال، انواع گیتار، وسایل ضبط استریو، دوربین های قدیمی، گرامافون، تخته موج سواری، اسکیت و … . همه ماجرا به اینجا ختم نمی شود.

آنها علاوه بر جمع آوری خیلی هم دوست دارند وسایلشان را به نمایش بگذارند. همین علاقه را می توان در دکور اتاق آنها پیاده کرد.

دکوراسیون خانه های مجردی مردانه

توجه به اصول طراحی

مردها دوست دارند همه وسایل همیشه جایی برای خود داشته باشند.

به طور مثال، در کنار تخت باید پریز برق و یک میز باشد تا بتوان موبایل را روی آن قرار داد و شارژ کرد. یا کمد بزرگی با انواع طبقه بندی ها و جایگاه های مشخص برای انواع لباس، پیراهن، تی شرت، شلوار، کت و شلوار، کفش، جوراب و … داشته باشند.

وقتی یک مرد یک جایی را برای کفش های خود انتخاب کرد، همیشه کفش هایش را همان جا پیدا خواهد کرد. آنها از این نظم لذت می برند و حوصله ندارند وسایل را جابه جا کنند و هر بار که چیزی می خواهند همه اتاق را جست وجو کنند.

بیشتر بخوانید  روش های جدید تقویت موی سر

هر چند شما در خانه مجردی تنها زندگی می کنید، اما به فکر این باشید که شاید در مواقعی دوستان و اقوام به شما سر بزنند. پس بهتر است امکانات کافی مانند صندلی، ظرف و ظروف، قاشق و… را برای این جور موقعیت ها فراهم کنید.

لازم نیست برای خرید هزینه زیادی صرف کنید. با کمی جستجو می توانید لوازم مناسب و ارزانی بخرید که در عین حال با دیگر وسایل منزل نیز هماهنگی داشته باشد.

گردآوري توسط : مجله دلگرم


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *