دکتر: دانشمندان مرگ و میر دلتا کرونا را تعیین می کنند


دانشمندان و عوامل تعیین کننده مرگ و میر در دلتای تاج

MeetNews دکتر سید محمد پیری گفت: ما شاهد جهش های مختلفی در تاج ویروس اولیه هستیم که می تواند ویروس های جدیدی ایجاد کند که میزان مرگ و میر بیشتری نسبت به گونه های اولیه دارند و همچنین قدرت انتقال بالاتری دارند.

وی افزود: نگرانی اصلی سازمان بهداشت جهانی در زمینه جهش های کرونا این است که این جهش ها به سمتی بروند که واکسن ها و ایمنی واکسیناسیون نتوانند جهش های جدید را تحمل کنند ، و عمدتا جهش های ویروسی در پاسخ به این واکسیناسیون و داروها. بیا دیگه؛ زیرا ویروس به طور ماهرانه جهش هایی را در ساختار ژنتیکی خود ایجاد می کند تا بقای خود را تضمین کند ، که در برابر آن داروها و واکسیناسیون ها نمی توانند مثر واقع شوند.

وی گفت: “سازمان بهداشت جهانی و مرکز بیماریهای واگیر این جهشها را به دو دسته تقسیم می کنند: انواع که بیشتر تحقیق محور هستند و نمی توانند باعث همه گیری شوند و انواع که می توانند شبیه ویروس قبلی باشند.” . تاج های اولیه منتقل می شوند و باعث همه گیری می شوند.

وی ادامه داد: البته مقوله دیگری نیز وجود دارد به نام واریانت که باعث واکسیناسیون و شکست درمان با نتایج و موفقیت بسیار بالا می شود. سازمان بهداشت جهانی هنوز ویروسی را در رده دوم ، اما اخیراً در ایالات متحده معرفی نکرده است. “بیماران در این کشورها و پیشرفت و مرگ و میر بالای آن از طریق نوع اولیه.

“دلتا کرونا ، که از نظر علمی با B.1.617.2 شناخته می شود ، می تواند به راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل شود. این نوع ویروس دارای جهش خاصی در پروتئین کروناویروس است که ساخت آن را بسیار ساده تر می کند.” این سلول های نوع آلفا انسان را آلوده کرده و در داخل آنها تکثیر می شود و نشان می دهد که افراد آلوده به دلتا تاج بسیار راحت تر از دیگران قابل حمل و انتقال هستند.

بیشتر بخوانید  از کجا می توان ماشین جوجه کشی با کیفیت ترین ایرانی را خریداری کرد؟

وی گفت: ویروس کرونا دلتا حدود 50 درصد بیشتر از ویروس قبلی مسری است ، هرچند تحقیقات در حال انجام است ، اما مشخص شده است که ویروس جدید کرونا دلتا در برابر برخی واکسن ها و برخی درمان ها مقاوم است.

وی گفت: “نوع دیگری از ویروس کرونا دلتا ، به نام دلتا پلاس ، که از نظر علمی با نام AY.1 شناخته می شود ، می تواند سلول های ریه را آلوده کرده و از واکسیناسیون جلوگیری کند. دلتا پلاس ابتدا در هند و اکنون در ایالات متحده انجام شد.” .

“در دسامبر 2020 ، همه گیری تاج در هند رخ داد و پس از مطالعه سازمان بهداشت جهانی این ویروس ، مشخص شد که این یک دلتا است که در حال حاضر در 104 کشور شناسایی شده است ، طبق CDC.”

“علائم این ویروس بسیار شبیه بیماری کرون اولیه است و بیشتر سرفه های مداوم سردرد ، تب و گلودرد است. علائم نیز ممکن است کمی متفاوت از نوع اولیه مانند سرفه و از دست دادن بویایی و چشایی باشد.” او گفت. این در دلتا کمتر مشاهده می شود ، اما سرفه ، گلودرد ، آبریزش بینی و تب ممکن است بیشتر از اوایل کووید شایع باشد.
وی گفت: “دانشمندان در حال حاضر میزان مرگ و میر ناشی از این ویروس را تعیین می کنند و مطالعات در حال انجام است ، اما گزارشی از بیماران بستری در انگلستان نشان می دهد که ویروس دلتا همچنین تعداد افراد بستری در بیمارستان را افزایش می دهد.” تعداد کشته شدگان نیز افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید  جزئیاتی جدید از حمله تروریستی به حرم شاهچراغ(ع) + فیلم

پیری گفت: “برخی از واکسن ها ، مانند فایزر و مدورنا ، تا 88 درصد در برابر این بیماری م effectiveثر هستند و میزان بروز بیماری عروق کرونر قلب را تا 96 درصد کاهش می دهند.” واکسن آسترازنیکا 60 درصد در برابر این بیماری م effectiveثر است و 93 درصد بستری شدن در بیمارستان را کاهش می دهد. نوع جدیدتر و مهمتر از ویروس دلتا نوع اپسیلون کرونا است که اولین بار در کالیفرنیای جنوبی مشاهده شد و در حال حاضر در 30 کشور گزارش شده است. Epsilon همچنین 20٪ افزایش نفوذپذیری را در مقایسه با دلتا و دلتا پلاس دارد. این یکی از مشکل ترین گروه ها در ایالات متحده است و این جهش ها ادامه خواهد داشت.

پیری گفت: “نوع لامبدا ، که برای اولین بار در پرو در آگوست 2020 گزارش شد و به آمریکای جنوبی گسترش یافت ، دارای جهش های متعددی شبیه به سویه اپسیلون است و میزان انتقال را افزایش می دهد ، اما در حال حاضر شایع نیست.”

وی افزود: باید منتظر جهش های بیشتر و بیشتر کروناویروس باشیم تا این جهش ها جهش پیدا کنند و واکسیناسیون جهانی غالب شود. این مشکلات وجود دارد. اگرچه این ویروس قدرت تغییر ژنوم خود را دارد ، اما دلیل واکسیناسیون نیست.

دکتر یادآور شد: مهمترین نکته رعایت نکات بهداشتی ، استفاده از ماسک و شستن دست ها و رعایت فاصله اجتماعی است.

دیدگاهتان را بنویسید