مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

دو هموطن بر اثر سیل و رعد و برق جان باختند

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از جان باختن دو هموطن بر اثر سیل در شهرستان هریس در آذربایجان شرقی و رعد و برق در شمیرات خبر داد.

مهدی ولی پور با اشاره به اینکه در هفت روز گذشته تا امروز (14 اردیبهشت) تا ساعت 6 صبح، 17 استان کشور درگیر سیل و سیل بودند، افزود: 67 شهر در 17 استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، ایلام، تهران، چهارمحال و بهتیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و یزد در این استان‌ها نیازمند بودند و در مجموع 1750 نفر در این استان‌ها امدادرسانی شدند.

وی گفت: امدادگران و نجاتگران هلال احمر 55 نفر را در 6 شهر، 5 روستا، 2 منطقه عشایری و 6 محور خدمات رسانی به مناطق آسیب دیده منتقل کرده اند و علاوه بر اسکان اضطراری 280 نفر، دو نفر از هموطنان نیز جان باختند. شهر هریس در آذربایجان شرقی و شمیرانات بر اثر سیل از بین رفتند.

رئیس این سازمان خاطرنشان کرد: در اقدام امدادرسانی به حادثه دیدگان جوی در این مدت آب از 189 واحد مسکونی رهاسازی شد.

ولی پور با اشاره به اینکه 4 تیم عملیاتی شامل 4 نفر در عملیات امداد و نجات حادثه دیدگان شرکت داشتند، گفت: در این مدت 4 چادر امدادی، 2 کیلوگرم پتو نایلونی، 2 تخته پتو، 2 تخته فرش، 2 بسته غذایی، 2 قوطی و 267. کیلوگرم برنج بین افراد آسیب دیده از آب و هوا توزیع می شود.

کار کمک رسانی در 4 شهر آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی و خراسان شمالی ادامه دارد.

بیشتر بخوانید  قیمت و شیوه استخاره‌گرفتن بین روحانیون! | پاسخ حجت‌الاسلام هاشمی در برنامه ای کاش به این سوال +ویدئو

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *