دو نکته قانونی که رانندگان باید بدانند / عدم صلاحیت سربازان برای صدور جریمه


اداره حقوقی و قضایی آژانس فارس محمدامین ابریشامی راد ، وکیل دادگستری و عضو هیئت علمی دانشگاه ، در یادداشتی تحت عنوان “اینها برخی از نکات حقوقی است که رانندگان باید بدانند” ، بیانیه ای ساده از دو قاعده قانونی راجع به رابطه بین راننده و پلیس ارائه داد. متن کامل این یادداشت را می توانید در زیر بخوانید.

سربازان نمی توانند جریمه صادر کنند

طبق ماده 2 قانون رسیدگی به تخلفات مدیریتی ، فقط “کارمندان قاب و توافق نامه معتبر ترافیک پلیس “جمهوری اسلامی ایران که برای کشف تخلفات مربوط به حمل و نقل و ترانزیت تعیین و آموزش دیده است ، حق تشخیص تخلفات و صدور جریمه را دارد و در نتیجه ، ارتش چنین اختیاراتی ندارد.

پلیس نمی تواند بدون نظارت بر تخلف ، ماشین را متوقف کند

براساس ماده 4 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی ، پلیس می تواند در صورت مشاهده تخلف ، وسیله نقلیه در حال حرکت را متوقف کند. در غیر این صورت اگر بدون دلیل ماشین را متوقف کند ، ضامن مرتکب تخلف شده است. این ماده پیش بینی می کند که “افسران موضوع ماده 2 این قانون مجاز به متوقف کردن متخلفان از قوانین و مقررات جاده ای هستند ، هنگامی که تخلف را تعیین کردند و آن را در حد تخلفات سازگار کردند.” در همین رابطه ، ماده 2 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی نیز تأکید می کند که “کارمندان در صورت مشاهده تخلف راننده یا تحت پیگرد قانونی یا انتظامی درخواست مجوز رانندگی می کنند”.

مطابق با رویکرد ذکر شده ، مجمع عمومی دادگاه اداری در تاریخ 20 ژوئن 2017 ، بند 2 نامه بخشنامه _ 2_7 / 92 از 8 اکتبر 2013 حکم صادر کرد. تحقیقات پلیس توسط راهور ناجا ، بر اساس آن ، پلیس راهور می تواند تعلیق کند. ساخت اتومبیل های کند حرکت را از بین برد.

بیشتر بخوانید  سرعت اینترنت استارلینک چقدر است؟

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید